نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ دی ۱۴, شنبه

افشای اسامی 182 تن از رانت خواران در رژيم

افشای اسامی 182 تن از رانت خواران در رژيم

رانت زايی نظام ولايت و رانت خواران

بنا بر اطلاعات دريافتی، در ادامه  جدال باندها در رو کردن دزدی ها و رانت های مهره های يکديگر،که قبل از هر چيز مبين ساختار فاسد نظام ولايت فقيه است، قوه قضايية رژيم  ناگزير 182تن از رانت خواران لو رفته را احضار کرده است. اما اين احضار را علنی نکرده است. نکته جالب اين که اسامی مهره های هردو جناح در اين ليست به چشم می خورد. برخی از اين اسامی از اين قرارند:
علينقی خاموشی
عبدالله عبدی
محمد صدر هاشمی نژاد
محمد مهدی رئيس زاده
محمود رضا خاوری
محمد جهرمی
محمدرضا زنوزی مطلق
علی انصاری
فاطمه مقيمی
حسين هدايتی
حسين ثابت بکتاش
احمد اميراحمدی
مسعود دانشمند
شهرام شفيع زاده
محسن خليلی عراقی
مهدی جاريانی
بابک زنجانی
احمد ترک نژاد
محسن پهلوان مقدم
سيد حميد حسينی
هوشنگ ادهمی
علی شمس اردکانی
شاهرخ ظهيری
غلامرضا حميدی انارکی
پدرام سلطانی
علاء ميرمحمدصادقی
تقی بهرامی نو شهر
حسينی عشاق
محمد جابريان
مسعود خوانساری
مهدی پورقاضی
فرهاد فزونی
اکبر برادر هريسچيان
محمدرضا بهرامند
جمشيد عدالتيان شهرياری
توفيق مجد پور
عباسعلی قصاعی
احمد ابريشم چی
حاجی علاءالدين
احمد پورفلاح
محسن بهرامی ارض اقدس
محمدرضا جابر انصاری
در ليست ديگری که هنوز به طور کامل به دست نيامده، اسامی برخی نماينده های مجلس ارتجاع و وزرای سابق و افراد لو رفته ديگری مثل فاضل لاريجانی و عسگراولادی به چشم می خورند.

احضار غيرعلنی رانت خواران حاصل جنگ باندی در رأس نظام

با روی کارآمدن حسن روحانی موضوع رانت و رانت خواری، به حربه يی در دعواهای باندی برای از ميدان به در کردن حريف، تبديل شده است. ابتدا نگاهی گذرا به ابعاد مافوق تصور اين دزدی و چپاول از زبان خود ايادی رژيم بکنيم. حمله ابتدا از طرف باند رفسنجانی – روحانی برای به حاشيه راندن باند ولی فقيه شروع شد، آنها ابتدا به کليات اقتصاد دست پخت خامنه ای – احمدی نژاد با شاخصهای فاسدش پرداختند: «اقتصاد دولتی ايران همواره با حاشيه ای به نام رانت، مفسد اقتصادی، ميلياردرهای يکشبه، دست به گريبان بوده است. اين حاشيه به مرور به متن اقتصاد ايران تبديل شده است... بابک زنجانی نشان داد که ظرفيت اقتصاد ايران برای زايش چنين پديده هايی به مراتب بيش از ظرفيت امثال مه آفريد می باشد. او که خود را بسيجی اقتصاد و عصای دست اقتصاد ايران می نامد، نامی با گستره بين المللی و با دارايی حدود 25هزار ميليارد تومان اين روزها تيتر و سوتيتر روزنامه هاست... آوازه اين نام آوران و ستاره ها موجب شده تا اسامی بيشماری که هر کدام می توانست خود ستاره آسمان بی رقيب سود آوران اقتصاد ايران باشند به کما رفته و ناديده انگاشته شوند و پرونده هر کدام که باز شد افکار عمومی را از پرونده ديگران منصرف کرد». (ابتکار 30آذر 92)
کمی بعد خود حسن روحانی دست روی منابع رانتی باند رقيب گذاشت تا در کار چيدمان کابينه موی دماغش نشوند. او گفت:
«برخی از منابع مالی به اسم پژوهش، اتلاف شده و بخش های مهمی به دليل عدم پشتوانه از انجام محروم مانده است. متأسفانه در اين بخش رانتهای زيادی وجود دارد». (ابتکار: 920926)
سپس روزنامه های اين باند ابعاد رانت خواری حريف را در زمينه صادرات و واردات رو کردند. البته با حفظ آبروی حريف و بدون اسم بردن از کسی:
«همين مسأله باعث شد تا قيمت گذاری خودرو با ارز آزاد انجام شود و خودرو 8ميليون تومانی تا 18 ميليون تومان رشد کند. اکنون با گذشت 15ماه از راه اندازی اين مرکز، سخنانی از لابی و رانت در مرکز مبادلات ارزی به گوش می رسد. توليدکنندگان مدعی هستند که لابی هايی بين واردکنندگان و مسئولان بانکی برقرار است تا ارز ديرتر به دست توليدکننده برسد و در نتيجه سود بيشتری به واردکننده برسد». (اعتماد: 25آذر 92)
پاتک باند ولی فقيه در مجلس ارتجاع هم در حد همين کليات، تنها اذعان به فساد در سراپای رژيم نبود، بلکه حاکی از بازگشت ناپذيری جنگ باندی در کسب نقاط گرهی اقتصاد بود:
تلويزيون شبکه خبر رژيم 920924: الياس نادران تمام لوايح بودجه را متأثر از ”وضعيت نابسامان قانونی اقتصاد“، ”رانتی» و غيرشفاف دانست و گفت: «لوايح بودجه ارائه شده در کشور متأثر از وضعيت نابسامان قانونی اقتصاد ملی است».

باند رفسنجانی – روحانی همچنين بخشی از بالا کشيدن نقدينه های بانکها، توسط باندهای چپاولگر را تحت عنوان مطالبات معوقة بانکی رو کردند: اعتماد نوشت: «مطالبات معوقه بانکها 78هزار ميليارد تومان شد.26ميليارد دلار پول مردم در دست رانت خواران».

باند ولی فقيه هم در مقابل دست روی نقش زنگنه وزير نفت باند رفسنجانی روحانی در رانت خواری کلان در جريان قرار داد کرسنت گذاشتند. باند رفسنجانی روحانی در پاسخ، بابک زنجانی يک شاه مهرهٴ خامنه ای در امر قاچاق پول و دور زدن تحريمها را هدف قرار دادند. اين روال با رو کردن دست وزير صنعت در دادن امتياز ويژه توسط باند ولی فقيه ادامه پيدا کرد.

رو کردن رانت خواريها و موارد فساد مالی در دوران احمدی نژاد هم تقريباً به ترجيع بند دست رو کردنهای باندی تبديل شده، از فساد برزگ در واردات خودرو، تا اختلاس ميلياردی در گمرک جنوب و زمين خواريهای گسترده در کيش و مناطق آزاد.

صرف نظر از اين که اين دست رو کردنهای متقابل و آن نوع احضار به دادگاه به چه نتيجه يی منجر گردد يا مشخص شود که اين جريان، چه ميزان مهره زنی برای حفظ تماميت رژيم است و چه ميزان متأثر از آشفتگی ناشی از جنگ و جدال باندها و يک روند خود به خودی است؛ اما تا همين جا نيز، بدون ترديد می توان گفت که بيرون زدن اين عفونتها، از نتايج و آثار زهر خوردگی ولی فقيه و ضعف و درماندگی او در مهار بحرانهای درون نظام است.

هیچ نظری موجود نیست: