نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ آذر ۲۴, یکشنبه

قراردادهای فرهنگی شبهه‌ناک مرتضوی + اسناد قرارداد میلیونی با شبکه 3 سیما


 
قراردادهای فرهنگی شبهه‌ناک مرتضوی + اسناد قرارداد میلیونی با شبکه 3 سیما

گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی موجب واکنش سعید مرتضوی مدیر عامل پیشین این سازمان شد به طوریکه برخی از نتایج تحقیق و تفحص را تکذیب کرد، این در حالی است که اسناد موجود نشان از وجود تخلفاتی جدی از جمله در بخش فعالیت‌های فرهنگی این سازمان دارد.
 طی واکنش‌های سعید مرتضوی به گزارشات تهیه شده تحقیق و تفحص مجلس برخی مفاد از گزارش توسط مرتضوی تکذیب شده و در مورد برخی از مفاد سخنی به میان نیامده است که نمونه تکذیبیه‌های ارسال شده از جانب مرتضوی، هزینه کرد این سازمان برای تهیه یک ویژه‌برنامه در شبکه سه سیما بوده‌است.
درک لزوم تهیه ویژه برنامه هفته تأمین اجتماعی در شبکه سه سیما برای بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل داده و منابع سازمان تأمین اجتماعی از حق بیمه پرداختی آنان تأمین می‌شود مشکل است، حال اینکه هزینه پرداختی برای ساخت این برنامه به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال توسط سعید مرتضوی مدیرعامل وقت سازمان تأمین اجتماعی تکذیب شده که اسناد این قرار داد در ادامه آمده است.
 
 
در این قرارداد و چند قرارداد مشابه دیگر از سوی سازمان تأمین اجتماعی تنها یک شخص برای تهیه برنامه به صدا و سیما معرفی شده که این موضوع هم در جای خود قابل بررسی است، همچنین وقتی مدیر عامل وقت سازمان تأمین اجتماعی این هزینه کرد را رد می‌کند یعنی خود او نیز به چنین هزینه‌هایی بی‌اعتقاد بوده و می‌داند پذیرش این هزینه‌ها غیرقابل قبول است.
از مصادیق سوء مدیریت، تخصیص اعتبار به هزینه‌کرد غیر ضرور در نهادی‌های دولتی و نیمه دولتی است که نمونه این سوء مدیریت‌ها در سازمان تأمین اجتماعی اتفاق افتاده است. سازمان تأمین اجتماعی از جمله سازمان‌هایی است که وظیفه خدمت‌رسانی، آن هم به قشر متوسط به پایین جامعه دارد بنابراین هزینه‌های تبلیغاتی و تشریفاتی کمتر در این سازمان توجیه پیدا می‌کند.
از مصادیق این هزینه‌کردها مراسمی برای تجلیل از رئیس جمهور بود که تنها برای اجرای مجری برنامه 40  میلیون ریال و برای فیلم‌برداری، عکاسی و سایر تبلیغات مراسم 320 میلیون ریال هزینه شده است.
 
مراسم شصتمین سالگرد سازمان تأمین اجتماعی اوج هزینه کردها
اما این هزینه‌ها در برگزاری مراسم شصتمین سالگرد سازمان تأمین اجتماعی به اوج خود می‌رسد، مراسمی که در سه روز متفاوت و در سه مکان متفاوت برگزار شد، 25 تیرماه در سالن اجلاس سران، 29 تیرماه در سالن وزارت کشور و 31 تیر ماه در سالن هتل همای تهران.
هزینه پذیرایی در سالن اجلاس سران 604 میلیون و 250 هزار ریال بوده که فقط 35 میلیون ریال آن صرف هزینه‌های گل‌آرایی مراسم شده و کرایه سالن‌های برگزاری مراسم در سالن اجلاس سران 582 میلیون و 500 هزار ریال بوده است. تندیس‌های اهدایی در این مراسم 120 میلیون ریال و لباس نیرو‌های تأمین اجتماعی برای حضور در مراسم 132 میلیون ریال هزینه داشته، همچنین قریب به 800میلیون ریال هزینه رپرتاژ آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار کشور  برای درج پوستری با این عنوان «شصت سال تلاش، امسال موسم حماسه» شده است.
همچنین جمع کل مبالغی که برای اجرای مراسم در هتل همای تهران پرداخت شده 1068 میلیون ریال بوده و آنچه که در مورد برگزاری این مراسم در هتل همای تهران جالب توجه است مالکیت هتل است، که 100 درصد سهام آن متعلق به خود سازمان تأمین اجتماعی است.
برای برگزاری مراسم مختلف سازمان تأمین اجتماعی یک بازنشسته ارتش تحت عنوان مشاور جهت اجرای برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی قرارداد منعقد نموده که ماهیانه حقوق و دستمزد دریافت می‌نموده است تا در هنگام برگزاری مراسم و همایش‌ها به عنوان مجری ایفای نقش نمایند، لیکن برای برگزاری سه مراسم (کلنگ‌زنی بیمارستان شهید لواسانی، مراسم افطاری سالن اجلاس و مراسم افطاری هتل هما) جمعاً برای سه برنامه فوق به شرح ذیل با شرکتی قرارداد منعقد شده است:
 
مبلغ 20 میلیون ریال بابت ساخت انیمیشن
مبلغ 90 میلیون ریال بابت ساخت یک ترانه با نام پیک باد
مبلغ 600 میلیون ریال بابت برگزاری مراسم تجلیل و رونمایی از تمبر یادبود در هتل هما
مبلغ 132 میلیون ریال بابت مراسم کلنگ‌زنی در بیمارستان لواسانی
مبلغ 320 میلیون ریال بابت مراسم تجلیل از رئیس جمهور در سالن اجلاس
برای اجرا در برنامه‌های فوق جمعاً 1162 میلیون ریال به شرکت مذکور پرداخت شده که سندی مبنی بر برگزاری مناقصه جهت واسپاری امور مذکور موجود نیست.
مراسم دیگری در سازمان تأمین اجتماعی تحت عنوان همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار سازمان تأمین اجتماعی برگزار شده است که هزینه برگزاری آن قریب به 600 میلیون ریال بوده و 60 سکه قطعه سکه تمام بهار آزادی برای اهدا به 60 چهره ماندگار سازمان ارائه شده، علی‌رغم اینکه نام چهره‌های ماندگار برای دریافت این سکه‌ها درج شده اما امضا یا رسیدی از این نام‌ها در راستای تأیید دریافت‌هایشان وجود ندارد.
 
 
سال گذشته کشور در شرایط اقتصادی بدی قرار داشته و تأکیدات مقام معظم رهبری بر مفاهیم اقتصاد مقاومتی تمرکز داشت، این فشار اقتصادی بر قشر ضعیف جامعه ملموس‌تر بود، حال اینکه یکی از بانیان اصلی رسیدگی به معیشت این قشر، سازمان تأمین اجتماعی است که انتظار مخاطبان هدف این سازمان تمرکز ریزترین منابع بر مصارف این قشر است.

هیچ نظری موجود نیست: