نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ آبان ۲۱, سه‌شنبه

گزارشی در مورد ثروت یکی از نهادهای زیر نظر خامنه ای + فیلم

گزارشی در مورد ثروت یکی از نهادهای زیر نظر خامنه ای + فیلم
بی بی سی : خبرگزاری رویترز با انتشار یک گزارش تحقیقاتی درباره «ستاد اجرایی فرمان امام»، این نهاد را یک امپراتوری اقتصادی عظیم توصیف کرده است که کنترل آن در دست خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی قرار دارد.
در این گزارش که بخش نخست آن روز دوشنبه از جمله به زبان فارسی منتشر شد، آمده است: «در شش سال گذشته ستاد به یک بازوی عظیم اقتصادی تبدیل شده است که تقریبا در هر بخش از صنعت ایران سهام دارد. از فعالیت‌های بانکی، مالی، نفت و مخابرات گرفته تا تولید قرص‌های ضدبارداری و حتی پرورش شترمرغ.»

رویترز می گوید که ارزش دارایی‌های ستاد را با استناد به بیانیه‌های رسمی ستاد، آمار بورس اوراق بهادار تهران، وب سایت شرکت‌ها و اطلاعات خزانه داری آمریکا حدود ۹۵ میلیارد دلار تخمین زده است.
قوه قضاییه ایران از ستاد اجرایی فرمان امام «به عنوان تنها نهاد مأذون در مورد اموال مربوط به ولی فقیه» یاد میکند.
به این ترتیب، دادگاه‌ها موظفند اموال مجهول‌المالک، بلاصاحب، ارث بلاوارث، کالاهای قاچاق بلاصاحب و صاحب متواری و اموال رسوب‌شده در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اموال اعراضی،‌‌ رها شده، اموال و املاک غائبین مفقود‌الاثر که از طریق مصادره به ولی فقیه می‌رسد را در اختیار ستاد اجرایی حکم امام قرار دهند.

خزانه داری آمریکا در ماه مارس سال میلادی جاری این ستاد و ٣٧ شرکت مرتبط با آن را تحریم کرده بود.
در آن زمان مقام‌های آمریکایی گفته بودند که بعضی از شرکت‌های تحریم شده صوری هستند و برای دور زدن تحریم‌ها فعالیت میکنند.
به گفته وزارت خزانه داری ایالات متحده، این شبکه در بخش‌های مختلف اقتصاد ایران و در سراسر جهان فعال است و هر سال میلیارد‌ها دلار برای حکومت درآمد ایجاد می‌کند.
خبرگزاری رویترز روز دوشنبه در گزارش خود تاکید کرد که مدرکی دال بر آنکه  خامنه‌ای از سرمایه ستاد استفاده شخصی می‌کند نیافته است.
این خبرگزاری می‌گوید که موقعیت بر‌تر آیت الله خامنه‌ای در عرصه سیاسی و نیز در عرصه نظامی به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح روشن است، ولی تحقیقاتش بعد سومی از قدرت او در عرصه مالی را نشان می‌دهد.
مقام‌های ایرانی هنوز در گفتگو با رسانه‌ها به گزارش رویترز واکنش رسمی نشان نداده‌اند اما این خبرگزاری به نقل از حمید واعظی، مدیرکل روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام، نوشته که گفته است: «گزارش‌های رویترز با واقعیت فاصله زیادی داشته و صحیح نمی‌باشد.»

رویترز مدعی است که در یک مجموعه گزارش که انتشار آن آغاز شده کامل‌ترین فهرست دارایی‌های «ستاد اجرایی فرمان امام» را تهیه کرده است.

 

هیچ نظری موجود نیست: