نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ آبان ۲۲, چهارشنبه

«راز قتل‌های اقتصادی در پایتخت»؛ قتل دو مقام اقتصادی در کمتر از یک هفته


روزنامه اعتماد در شماره سه‌شنبه از احتمال ارتباط کشته شدن صفدر رحمت‎آبادی معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت با «قتل‌های اقتصادی» خبر داده است.

به نوشته این روزنامه، معمای کشته شدن صفدر رحمت آبادی در حالی پیش روی کارآگاهان پلیس پایتخت و مسئولان امنیتی قرار دارد که سبب مطرح شدن یک پرونده قتل دیگر نیز شده است، پرونده کشته شدن میرشمس‌الدین پورباقری عضو هیئت‌ مدیره شهرجدید پرند، که تاکنون رسانه‌ای نشده بود.

روزنامه اعتماد گزارش داده است که صفدر رحمت آبادی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی روز یک‌شنبه در میدان گلبرگ تهران در یک سوء قصد مسلحانه کشته شد که پنج‌شنبه ۱۶ آبان نیز  میرشمس‌الدین پورباقری نیز با روشی مشابه کشته شده بود.

این روزنامه با اشاره به اظهارات مقام پلیس آگاهی تهران که تاکید دارند یک «آشنا» از داخل خودروی صفدر رحمت آبادی به او شلیک کرده است، یادآوری کرده است که میرشمس‌الدین پورباقری شهردار پیشین انزلی و لاهیجان و عضو هیئت مدیره شهرک جدید پرند تهران نیز به رغم آن که با ضربات چاقو به قتل رسیده است اما «ضارب یا ضاربان او نیز آشنا بوده و وقتی سوار بر خودروی او بودند دست به این اقدام زدند».

به نوشته اعتماد، «تاکنون هیچ یک از مقامات پلیس و مسئولان امنیتی درباره ارتباط احتمالی این دو جنایت سخنی به میان نیاورده‌اند»، اما «گفته می‌شود فشارهای مختلفی بر این معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر چرایی اخراج ۲۰۰ نفر در محدوده پرند مطرح بوده است، و این افراد در اواخر دولت دهم وارد شهرک‌های صنعتی شده بودند».

این روزنامه ضمن انتشار اظهارات مقام‌های مختلف قضایی، امنیتی و انتظامی درباره «انگیزه نامعلوم» کشته شدن صفدر رحمت آبادی، از قول علیرضا محرابی، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ، نوشته است: «احتمالا قتل آقای رحمت‌آبادی با انگیزه‌های شخصی رخ داده و موضوع ترور و مسائل سیاسی در کار نیست» و علی عبداللهی، معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور نیز در اظهاراتی مشابه گفته است: «قتل معاون پارلمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت انگیزه سیاسی و امنیتی نداشته و بر اساس شواهد و نتایج تحقیقات، خصومت شخصی باعث قتل معاون وزیر پارلمانی شده است».

روزنامه اعتماد با اشاره به واکنش خانواده صفدر رحمت آبادی درباره اظهارات مقام‌های امنیتی و انتظامی نوشته است که مظفر رحمت‌آبادی مدیرکل غله استان کرمانشاه و برادر معاون کشته شده وزارت صنعت، معدن و تجارت این اظهارات را «ناراحت‌کننده و غیرقابل قبول» عنوان کرده و گفته است: «نه خانواده ما و نه شخص ایشان هیچ مشکلی با هیچ شخص یا گروهی نداشته و نداریم و این موضوع قابل قبول نیست که مرحوم رحمت‌آبادی در حادثه‌ای نشأت گرفته از یک درگیری شخصی کشته شده است».

فریدون امیرآبادی، معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای امور جنایی، نیز به روزنامه اعتماد گفته است: «من از ساعات اولیه بعد از حادثه در محل جنایت حاضر شدم. تحقیقات سیر طبیعی خود را طی می‌کند اما تاکنون مظنونی در این خصوص دستگیر نشده است.» وی هرگونه اظهارنظر درباره این جنایت را به بعد از تکمیل تحقیقات موکول کرده است.

روزنامه اعتماد ضمن گزارش جزئیاتی از چگونگی پیدا شدن جنازه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در داخل خودروی پژو پارس در کنار خیابان گلبرگ و در نزدیکی یک هیئت مذهبی نوشته است که «پوکه‌های کشف شده در خودرو نشان می‌دهد گلوله‌ها از داخل خودرو و از کلتی کمری شلیک شده است» و پس از تماس شهروندان با پلیس «بیشتر از ۲۰ دقیقه تا رسیدن پلیس طول کشید» و «کمتر از ۲۴ ساعت پس از قتل نیز پیکر وی از مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت تشییع شد».

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد «وجود هرگونه ارتباط بین قتل صفدر رحمت‌آبادی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با قتل میرشمس‌الدین پورباقری، عضو هیئت مدیره شهر جدید پرند که روز پنج‌شنبه در خودرو اش در گرمدره به قتل رسید را رد کرده است».

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ به اعتماد گفته است: «شواهد و قرائن نشان می‌دهد این دو قتل هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.»

هیچ نظری موجود نیست: