یک ویدیوی تکان دهنده که اخیرا پخش شده، از اعدام زخمی های سوری مخالف بشار اسد توسط عناصر حزب الله لبنان پرده بر داشت.
زخمی های اعدام شده در پی نبرد شهر القصیر و تسخیر آن توسط نیروهای مشترک ارتش دولتی سوریه و حزب الله لبنان به اسارت در آمده بودند.
در این ویدیو با شنیدن صدای افرادی با بازوبندهای زرد (سمبل حزب الله) که در اجرای اعدام های میدانی شرکت دارند، مشخص می شود که از عناصر حزب الله هستند و عربی را به لهجه لبنانی صحبت می کنند.
یکی از آنها به دیگر همقطاران خود می گوید " صبر کنید، صبر کنید، ما آنها را برای انتقام نمی کشیم بلکه ما آنها را برای رضای خدا می کشیم."
این ویدیو دربرگیرنده صحنه های بی رحمانه ای است که نشان می دهد عناصر حزب الله در پاسخ به درخواست اسرا برای زنده ماندن، با رگبار گلوله به آنها پاسخ داده می شود.
شبکه "العربیه الحدث" پوشش خبری کاملی را برای این ویدیو که تاریخ و مکان دقیق آن مشخص نیست اختصاص داد.
شهر القصیر شاهد نخستین مشارکت رسمی نیروهای حزب الله لبنان در کنار نیروهای بشار اسد در جنگ علیه مخالفان سوری بود.
ارتش آزاد سوریه در پی نبرد سنگینی در پنجم ماه ژوئن گذشته از شهر القصیر عقب نشینی کرد.

انعکاس منفی ویدیو بر اختلافات در لبنان

علی الامین، نویسنده و خبرنگار لبنانی در گفتگو با "العربیه الحدث" از بیروت، نسبت به انعکاس منفی این ویدیو بر مسائل داخلی لبنان اظهار نگرانی کرد.
به گفته وی با این ویدیو "دشمنی ها در لبنان عمیق تر خواهد شد و اندیشه های تکفیری که غیر خودی ها را حذف می کند، گسترش خواهد یافت."
به گفته وی این ویدیو از روز گذشته منتشر شده اما حزب الله لبنان تا کنون هیچ واکنشی نشان نداده است." وی تاکید کرد که "دخالت حزب الله در سوریه هیچ زیربنای اخلاقی و یا توجیه سیاسی ندارد."
وی در ادامه گفت:" وجود این ویدیو بدین معناست که ده ها حادثه مشابه دیگر به وقوع پیوسته که ضبط نشده است."

حزب جیره خوار ایران

بسام جعاره یکی از مخالفان سوری به "العربیه الحدث" گفت:" اگر سوری ها پس از دیدن این ویدیو دست به تندروی زدند آنها را ملامت نکنید."
وی افزود:" عوامل حزب الله مزدور و جیرخوار رژیم ایران هستند و در همه جای سوریه از جمله حمص، حلب و لاذقیه می جنگند."
وی ضمن تاکید بر اینکه حزب الله مرتکب کشتارهای زیادی در القصیر شده از آخرین کشتار توسط این حزب در شهر حلب خبر داد.
وی با اشاره به اینکه فرمان کشتار القصیر از بالا صادر شده سخنان علنی حسن نصرالله دبیر کل حزب الله درباره کشتن کسانی که مزدوران آمریکا، اسرائیل و تکفیری ها نامید را یادآور شد.
این مخالف سوری گفت که حسن نصرالله جنگی فرقه ای را علیه ملت سوریه رهبری می کند و در ادامه افزود "اخیرا به دنبال بازگرداندن 200 نفر از جنگجویان جنبش امل از سوریه، اختلافاتی میان این جنبش و حزب الله لبنان بروز کرده است