نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ آبان ۲, پنجشنبه

سلوا پناهی:هیاهوی کودکان دروازه غار



یک بار دیگر به بهانه ی «روز جهانی کودک»، کودکان دروازه غار به روی صحنه می روند و با صدای بلند شعر «خوشحال و شاد و خندان » را می خوانند.
یک بار دیگر به بهانه ی «روز جهانی کودک»، کودکان دروازه غار به روی صحنه می روند و با صدای بلند شعر «خوشحال و شاد و خندان » را می خوانند
fg1
یک بار دیگر به بهانه ی «روز جهانی کودک»، کودکان دروازه غار به روی صحنه می روند و با صدای بلند شعر «خوشحال و شاد و خندان » را می خوانند.
fg2
با وجود اینکه پشت سرش برنامه اجرا می شود و خیلی از بچه ها روی صندلی هایشان نشسته اند فرزاد از دروازه ی وسط چمن بالا می رود و می گوید:«می خواهم گٌل شوم مثل خیلی های دیگه که تا الان گٌل شدن».
fg3
هر سال جشن «روز جهانی کودک»، در دروازه غار برگزار می شود. برگزار کننده ی جشن امسال شهرداری بود که بعضی از مدارس و اکثر انجمن های فعال در حوزه ی حقوق کودک را برای شرکت در این جشن که در چمن ورزشگاه هرندی برگزار شد دعوت کرده بود، اما این جشن مشکلاتی از جمله: تناسب نداشتن برنامه ها با فضای باز،عدم همکاری مسئولین با یکدیگر، نبود برنامه های تحرکی برای بچه ها، گرمای شدید و…را داشت که باعث نارضایتی بسیاری از بچه ها و حتی فعالین حقوق کودک بود و این در حالی است که شهرداری مبلغی بالغ بر ۹میلیون تومان برای این جشن هزینه کرده بود.
fg4
در تمام مدتی که که دنبالش می کردم او بود و بادبادکش در حالی که به هیچ کس و هیچ چیزی توجه نمی کرد.
fg5
محمد که از طرف مدرسه آمده می گوید:«میشه ازم توو دروازه عکس بگیری؟» دوربینم را برای عکاسی تنظیم می کنم و او می گوید:«اشکالی نداره دستامو اینجوری بگیرم؟».
fg6
هر دویشان با هم اینجا دوست شدند و درباره ی جشن می گویند:«خیلی جشن خوبیه، خوشحالیم از اینکه اینجاییم».
fg7
طناب بازی برنامه ای بود که خیلی از بچه ها را از صندلی هایشان بلند کرد و اجازه داد تا برای مدتی هر چند کوتاه آن طوری که خودشان دوست داشتند رفتار کنند.
fg8
وقتی نت های شعر «سلطان قلبم» را به صدا در آورد نه تنها بچه ها که حتی مادرانی هم که در جشن حضور داشتند این شعر را خواندند.
fg9
با وجود اینکه جشن را دوست ندارند، اما سه تایی با هم به تمام حرف های خانم های مجری گوش می دهند.
fg10
یکی از پسرها می گوید:«پاسگاه، شوش و مولوی عکسی ۱۰۰۰تومن می گیری؟».
fg11
با وجود اینکه امکانات صوتی خوبی موجود نبود، اما کودکانی که ساعت ها از کار و تفریح شان برای اجرای امروز زدند تلاش می کردند تا صدایشان را به گوش خیلی ها برساند.
fg12
به دلیل نبودن مسئول، اجرای برنامه ی طناب کشی هم لغو شد اما بچه ها خودشان برنامه را اجرا کردند و به قول یکی از آن ها:«طناب کشی که معنی نداره باید خود کِشی کنی».

هیچ نظری موجود نیست: