نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ آبان ۸, چهارشنبه

شرق: نقش سه نماینده مجلس ایران در اختلاس ٣هزار میلیاردی محرز شده است

شرق: نقش سه نماینده مجلس ایران در اختلاس ٣هزار میلیاردی محرز شده است

  1. کریمی قدوسی می‌گوید مردم منتظر اعلام اسامی نمایندگان متخلف هستند
    روزنامه کلیکشرق، چاپ تهران، در شماره امروز خود از قول جواد کریمی قدوسی، نماینده مجلس ایران، خبر داده که تحقیقاتی درباره نقش برخی نمایندگان مجلس ایران در پرونده کلیکاختلاس ٣ هزار میلیاردی انجام شده که از میان آنان "تاکنون نقش سه‌ نماینده در ماجرای اختلاس ٣ هزار‌میلیارد تومانی محرز شده" است.
    شرق از قول آقای کریمی قدوسی می‌نویسد: "نزدیک به ۱۰ نماینده تا به حال به دادگاه رفته‌اند و به برخی ابهام‌ها پاسخ داده و در مواردی هم بازجویی شده‌اند."

    در شهریور ماه سال ١٣٩٠ اعلام شد که عده‌ای با سوءاستفاده از اسناد اعتباری و بانکی دست به اختلاسی بزرگ زده‌اند که حجم آن نزدیک به ٣ هزار میلیارد تومان عنوان شد. مصطفی پورمحمدی، رئیس وقت سازمان بازرسی کل کشور، این پرونده را "بی‌سابقه‌ترین" نمونه فساد مالی در ایران توصیف کرده بود.
    محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل ٩٠ مجلس نیز گفته است گزارش این کمیسیون درباره این پرونده نهایی شده و "نام برخی نمایندگان مجلس هشتم‌ونهم در پرونده اختلاس سه‌هزار‌میلیاردی مطرح شده و تقریبا نقش سه‌نماینده در پرونده قطعی شده که جزییات بیشتر به‌موقع از سوی قوه‌قضاییه ارایه خواهد شد."
    در جریان رسیدگی به این پرونده اتهاماتی متوجه بسیاری از مدیران بانکی و دولتی و همچنین نمایندگان مجلس شد.
    در نهایت ناصر سراج، قاضی پرونده و رئیس کنونی سازمان بازرسی کل کشور، چهار نفر را به اعدام، دو نفر را به حبس ابد و برخی دیگر را به حبس‌های طولانی مدت محکوم کرد.
    مه‌آفرید خسروی، موسس شرکت امیرمنصور آریا و متهم اصلی پرونده، در جریان دفاع از خود گفت مقام‌های عالی کشور در جریان‌ فعالیت‌های اقتصادی او بوده‌اند و آنان را به افشاگری تهدید کرد. او در دفاع از خود کلیکگفته بود: "کسانی که یک میلیارد دلار معرفی‌نامه به من می‌دهند و می‌گویند که بروم گوشت وارد کنم و تحریم را دور بزنم کجا هستند؟"
    مقام‌های قضایی ایران از اعلام اسامی تعدادی از متهمان این پرونده خودداری و آن را به نهایی شدن حکم آنها موکول می‌کنند.
    جواد کریمی قدوسی از برخی اعمال نفوذها در رسیدگی به این پرونده انتقاد کرده و گفته: "مردم دوست دارند هرچه‌سریع‌تر نام نمایندگانی که جرمشان قطعی شده از تریبون قوه‌قضاییه اعلام شود."
    مهدی دواتگری، دیگر نماینده مجلس ایران هم گفته مصونیت پارلمانی شامل سه نماینده‌ای که نقششان در این اختلاس قطعی شده، نخواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: