نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ مهر ۱۹, جمعه

فلاحیان:به امام گفتم کار در وزارت اطلاعات با تقوا جور در نمی‌آید


به گزارش تسنیم، علی فلاحیان در برنامه تلویزیونی شناسنامه، گفت: بحث وزارت اطلاعات که مطرح شد این مسولیت را به من پیشنهاد دادند، اما چون دوست داشتم به قم برگردم، آقای ری شهری را معرفی کردم و خودم به عنوان معاون امنیتی و قائم مقام، وزارت اطلاعات را تشکیل دادیم. بعد از تشکیل وزارت اطلاعات خدمت امام رسیدیم و اجازه خواستیم که به قم برویم. ایشان فرمودند شما چرا می خواهید بروید؟ در پاسخ گفتم که می خواهم به دنبال کارهای تحقیقاتی ام باشم. امام فرمودند انبیاء به دنبال تشکیل حکومت بودند، اما مجال این کار را پیدا نکردند. حالا که حکومت به دست آمده باید محکم بایستید و کار کنید. ایشان فرمودند وزارت اطلاعات، وزارت کشاورزی نیست و در این وزارتخانه حقوق و اسرار ملت مطرح است و شماها باید باشید و کار کنید.
وی ادامه داد: ما در پاسخ گفتیم این کار با تقوا جور در نمی آید اما ایشان فرمودند شما در وزارت اطلاعات باشید تا حقوق مردم ضایع نشود و خلاف قانون ایجاد نشود. در نهایت ما ماندیم و اطلاعاتی شدیم تا اطلاعات ما مانند ساواک و سایر سرویس های اطلاعاتی دنیا نشود.
"سلام" و "کیهان" همه چیز دولت سازندگی را آزادانه زیر سوال می‌برندند
وزیر اطلاعات دولت هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا این صحبت که برخی می گویند دوم خرداد 76 حاصل فضای بسته سیاسی بود را قبول دارید، گفت: بعضی ها هم می گویند دوم خرداد حاصل باز بودن فضا بود. اگر روزنامه های آن زمان مثل سلام و کیهان را ببینید متوجه می شوید که آزادانه همه چیز دولت را زیر سوال می بردند. بعضی ها می گویند آزادی زیادی که وجود داشت باعث اتفاق دوم خرداد بود. اما اصل ماجرا این نیست و واقعیت این است که هر زمانی یک چیزی را طلب می کند. در آن زمان که این اتفاق افتاد، بحث تینیجرها مطرح بود. نسل سومی های انقلاب آمدند و پدر و مادرهای خود را پای صندوق بردند و دوم خرداد شکل گرفت و به نوعی انقلاب بچه ها اتفاق افتاد. البته از قبل یک کار دراز مدت روی این بچه ها انجام شده بود.
سعید امامی در زمان ما مدیر موفق و خوبی بود
علی فلاحیان در بخش دیگری از مصاحبه تلویزیونی خود در واکنش به این سوال رنجبران که پرسید، نظر صریحتان در مورد سعید امامی چیست، اظهار داشت: سعید امامی در زمان ما مدیر موفق و خوبی بود اما در بعدها و در شرایطی که دیگر در وزارت اطلاعات مسولیتی نداشت، متهم شد که در پرونده قتل های زنجیره ای دست دارد.
وی در مورد ریشه قتل های زنجیره ای هم گفت: این موضوع حادثه ای بود که یک سال و نیم بعد از خروج من از وزارت اطلاعات اتفاق افتاد و موجب تغییر وزیر اطلاعات وقت شد. انگیزه های فراوانی در مورد این پرونده مطرح شده، اما چیزی که ما از طریق مطبوعات و صحبت های محفلی به دست آوردیم، این بود که زیاده روی های موجود در مطبوعات، گفته ها و... با عنوان آزادی علیه اسلام و دین طوری بود که عده ای نتوانستند آن را تحمل کنند و با انجام حرکاتی می خواستند جلوی این حرف ها را بگیرند. در واقع این ها به حساب خودشان برخی از اشخاص را به دلیل صحبت هایی که مطرح کرده بودند، مرتد می دانستند و فکر می کردند اگر آن ها را بزنند بقیه ساکت می شوند.
وی ادامه داد: تاثیر این اتفاق روی دستگاه اطلاعاتی کشور خیلی بد بود. چون این کار چیزی بود که سیستم اطلاعاتی ما چنین کاری را انجام نمی دهد. ما در وزارت اطلاعات عملیات نداریم، اما این اتفاق توسط کسانی که در اطلاعات کار می کردند، باعث شد ضربه مهیبی به دستگاه اطلاعاتی کشور وارد شود. آن ها این تحلیل را داشتند که افرادی که علیه دین، خدا و پیامبر صحبت کردند، مرتد هستند و خودسرانه و بدون اینکه دستگاه قضایی در مورد آن ها تصمیم بگیرد، وارد عمل شدند.
وی در مورد رابطه خود با هاشمی رفسنجانی گفت: من با همه سیاسیون رفیق هستم  و معتقدم رسالت من ایجاد الفت و همبستگی است. اگر کسی این رسالت را داشته باشد، آن شخص من هستم و به همین دلیل بنده با همه رابطه دوستی دارم و تلاش می کنم تنش ها و اختلافات کم شود. البته من در انتخابات ریاست جمهوری نسبت به برخی مواضع آیت الله هاشمی انتقاداتی بیان داشتم. البته انتقادات من با نقدهای دیگران متفاوت است. دیگران یک مقدار تندتر انتقاد می کنند، اما من سعی می کنم یک مقدار کارشناسی تر انتقاد کنم.

هیچ نظری موجود نیست: