نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ آبان ۷, سه‌شنبه

شکنجه شدن رضا اسماعیلی قبل از اعدام

اکتبر 27, 2013
e8adba2e3ac875fd48b5713c167b67b5_ilhamMamedi-1ساعاتی پس از اعدام حبیب الله گلپری پور در زندان اورمیه در زندان سلماس نیز یک زندانی سیاسی کرد بنام رضا اسماعیلی معروف به الهام مامدی به اتهام همکاری با پژاک به چوبه دار آویخته شد . وی که از اعضای منطقه ای پژاک بود قبل از اعدام تحت شکنجه قرار گرفته است و آثار شکنجه بر روی پیکر وی وجود دارد .
رضا اسماعیلی معروف به الهام مامدی که در سال 1388 به اتهام همکاری با گریلاهای حزب حیات آزاد کردستان دستگیر شده بود صبح دیروز در زندان سلماس به چوبه دار آویخته شد .
 الهام مامدی سی و پنج ساله و  از اهالی روستای دیرک در سلماس بود . او که فرزند بزرگ خانواده بود به دلیل حس آزادیخواهی اش سرگذشتی دردآور داشت . مردم منطقه از او به عنوان فردی خوشنام ، متین و متواضع یاد می کنند که هیچوقت ضرری به کسی نرسانده و انسانی مسئول در قبال وضعیت جامعه بوده است .
 الهام مامدی در گذشته دو فرزند داشته و در روستا از طریق شغل دامداری امرار معاش می کرده است . در سال 2006 در پی حادثه انفجار گاز در منزل او دو فرزند و همسرش جان خود را از دست داده اند.
 وی در سال 2008 با گزارش جاسوساس بومی وزارت اطلاعات به اتهام همکاری با حزب حیات آزاد کردستان از سوی نیروهای امنیتی ایران دستگیر می شود.
 دادگاه انقلاب شهرستان خوی در استان اورمیه الهام مامدی را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ برای پژاک به اعدام محکوم کرد . وکیل مدافع وی گفته است حکم اعدام این زندانی سیاسی امسال و در پی تجدید نظر در پرونده اش به بیست و پنج سال حبس تغییر پیدا کرده بود .
طبق اطلاعات بدست آمده الهام مامدی جمعه شب از بند عمومی زندان سلماس خارج و به مکانی نامعلوم منتقل شده است . صبح روز شنبه به خانواده وی اطلاع داده می شود که پیکر عزیزشان در قبرستانی در مسیر سلماس بسوی اورمیه دفن شده است .
 با پخش این خبر اعضای خانوده و جمعی از مردم سلماس که بیشترشان زن بودند با حضور بر مزار رضا اسماعیلی سعی می کنند که با نبش قبر پیکر وی را برای خاکسپاری به زادگاهش در روستای دیرک منتقل کنند اما با ممانعت مأموران اداره اطلاعات و سپاه پاسداران روبرو می شوند.
 در پی شدت یافتن خشم مردم ، مأموران امنیتی با انتقال پیکر رضا اسماعیلی به روستای دیرک به شرط خودداری از برگزاری مجلس بزرگداشت برای وی موافقت کرده اند . در جریان نبش قبر درگیری هایی نیز رخ داده و نیروهای امنیتی اقدام به ضرب و شتم و توهین به حاضرین کرده اند .
 خبرها همچنین حاکی از آنست که نیروهای امنیتی به مردم اجازه نداده اند در مسجد روستا تجمع کنند.
در حین شستشوی پیکر الهام مامدی آثار شکنجه های پیش از اعدام بر روی بدن وی مشهود بوده است .
طبق اطلاعات بدست آمده دیروز در سراسر سلماس و روستاهای تابعه آن حکومت نظامی برپا بوده و نیروهای سرکوبگر از هراس قیام مردمی در حالت آماده باش بوده اند.

هیچ نظری موجود نیست: