نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ مهر ۴, پنجشنبه

عدنان رشیدی زندانی سیاسی کرد در بیمارستان بستری شد+ عکس


عدنان رشیدی زندانی سیاسی کرد به دلیل وخامت حال جسمانی بار دیگر از زندان به بیمارستان منتقل شد.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، عدنان رشیدی که در اسفندماه سال ١٣٨۴ از سوی نیروهای امنیتی شهرستان مریوان بازداشت وچهارماه را درسلولهای اطلاعات مریوان و سنندج گذراند ، که در کمتر از ده دقیقه ازسوی دادگاه انقلاب مریوان در حالی که اجازه وکیل به وی داده نشده بود به ١٢ سال حبس تعزیری وتبعید به زندان ایذه خوزستان و ۵ سال تبعید از ایذه به مهریز یزد محکوم شد.
این زندانی سیاسی کرد بدلیل اعتراض به حکم ناعادلانه خود در شهریور ماه سال ١٣٨۶ اقدام به اعتصاب غذا نمود و بعد از قریب به ۵٠ روزاعتصاب غذا ,به اعتصاب خود پایان داد، که در همان زمان در دادگاه تجدیدنظراستان کردستان مجازات تبعید زندان و تبعید ایذه وی برداشته ومحکومیتش به همان ١٢سال حبس تعزیری باقی ماند.
گفتنی است که این زندانی سیاسی کرد در دوران محکومیت به بیماریهای متعددی از جمله دیابت, عمل جراحی بازروده ,روماتیسم قلبی, ضعف بینای , فلج تمام اعضای بدن به شکل ادواری ,اختلال درسیستم اعصاب”مغزواعصاب” دچارگردیده و هنگامی که به دلیل بیماریها بارها به مسئولین زندان اعلام کرده بود که باید تحت مداوای اساسی قرار گیرد که همواره از مسئولان زندان مورد بی توجهی قرار گرفته بود.
بنابه آخرین گزارش از این زندانی سیاسی کرد مدتی پیش نامبرده دچار فلج شدن تمام اعضای بدن میشودو هم اکنون به مدت ۶ماه است که ازسوی زندان برای مداوا در بیمارستانهای بوعلی و فجرمریوان, توحید و قدس سنندج, و کلینیک‌های پزشکی در تهران ,بستری و همواره تحت درمان پزشک قرار دارد که باتوجه به وضعیت وخیم جسمی و روانی که دارد کمیسیون پزشک قانونی استان کردستان اعلام کرده که این زندانی توانایی تحمل حبس را ندارد, با این شرایط بارها وبارها درخواست ازادی مشروط این زندانی سیاسی از طرف مقامات قضایی استان کردستان رد شده است .kampain.info/mer.php

هیچ نظری موجود نیست: