نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ مهر ۵, جمعه

حذف تصویر اتهام زننده ای که قرار بود بر علیه آن شکایت شود
حنیف حیدرنژاد
سایت اینترنتی "اتحاد انجمنها برای ایران آزاد" تصویری که در بالای مطلبی تحت عنوان "حضیض خیانت و ابتذال" منتشر نموده بود را خذف کرده است. این مقاله کماکان در این سایت قابل دیدن است، اما تصویری که من در مقاله 17 سپتامبر خود به آن اعتراض کرده بودم را برداشته است. حتی آن تصویر در قسمت عکس های گوگول نیز دیگر دیده نمی شود. در آن تصویر در کنار پیکرهای خونین مجاهدین اعدام شده در قرارگاه اشرف که در دهم شهریور 1392 توسط نیروهای کماندوئی عراقی به قتل رسیده بودند، و در کنار عکس شش نفر از همین کشته شدگان که عضو شورای ملی مقاومت بوده اند، در ستون سمت چپ تصویر، عکس ده نفر از جداشدگان از سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت و یا منتقدین و مخالفین این سازمان آورده شده است.(که عکس من نیز در بین آنها قرار داشت) بر بالای سر این افراد نوشته شده است "خائنین را بشناسیم". در زیر عکس این ده نفر که بر روی چهره آنها ضربدر قرمز کشیده شده است، تیتر زیر آورده شده است: "خیانت خائنینی که جاده صاف کن های رژیم و مالکی در حمله و قتل عام در اشرف بودند را هرگز نه می بخشیم و نه فراموش می کنیم."
در مطلبی که به تاریخ 17 سپتامبر منتشر نموده بودم، تاکیده کرده بودم که "این اقدام به لحاظ حقوقی و براساس قانون جزائی کشور محل سکونت من (کشور آلمان) مصداق اتهام بی پایه و اساس، دروغ، تخریب چهره و شخصیت و تلاش برای خراب کردن اعتبار و شخصیت افراد می باشد." واضافه کرده بودم که "بر همین اساس می توان برعلیه نویسنده مقاله، تهیه کننده تصویر، مدیر یا سردبیر سایت اینترنتی "اتحاد انجمنها برای ایران آزاد" اقدام قضائی کرده تا در یک دادگاه ذی صلاح به شکایت و موارد اتهام رسیدگی شود."
در آن مقاله از مدیران یا مسئولین سایت "اتحاد انجمنها برای ایران آزاد" خواسته بودم که یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنند:
"1- رسما و کتبا و در سایت خود با انتشار مطلبی توضیح دهید که به چه دلیل و بر اساس کدام دلایل و اسنادی افرادی که عکس آنها را در تصویر فوق به چاپ رسانده اید را "خائن و جاده صاف کن کشتار و قتل عام در اشرف" معرفی کرده اید؟
2- نام فرد تهیه کننده این تصویر و آن مسئولی در سایت که بطور مستقیم در جریان تهیه این تصویر و نوشته های آن بوده است را اعلام کنید تا بتوان به لحاظ حقوقی بر علیه همان شخص یا اشخاص اقامه دعوا نمود. در صورتی که مایل به اعلام آدرس پستی این فرد یا افراد نیستید، آدرس پستی سایت خود یا وکیل این افراد را اعلام نمائید تا بتوان برای به جریان انداختن مراحل قانونی و ارسال مکاتبات از طریق وکیل یا دادگاه با آن تماس گرفت.
3- به طور رسمی و کتبی از افرادی که به آنها این اتهام زده شده است عذر خواهی کرده و آن را درسایت خود منتشر نمائید.
4- تا تاریخ 18 اکتبر 2013 پاسخ خود را به آدرس ایمیل شخصی من ارسال کنید."
اگرچه مدیران و مسئولین آن سایت به ایمیل و مقاله منتشر شده من مستقیما پاسخی نداده و موضع خود را در قبال هیچ کدام از گزینه های چهارگانه فوق اعلام نکرده اند، اما شخصا اقدام آنها در حذف این تصویر را یک "معذرت خواهی شرمگینانه" تلقی کرده و دیگر نیازی به پیگیری قضائی از جانب خود نمی بینم. به نظر می رسد مشورت های حقوقی دست اندارکاران سایت اینترنتی "اتحاد انجمنها برای ایران آزاد" و آنانی که در پشت پرده این سایت و سایت های مشابه قرار دارند، آنها را متوجه این واقعیت کرده است که در کشورهای آزاد "قانون" وجود دارد و نمی توان از عقوبت های قضائی و اتهام زنی به انسانهای آزاد اندیشی که عکس آنها را منتشر کرده بودند شانه خالی کنند.
امیدوارم پس از این، این افراد اگر حرفی در مقابل منتقدین و مخالفین سازمان مجاهدین و رهبری آن دارند از طریق منطق و استدلال حرفشان را بزنند و از اتهام زنی و توهین خودداری کنند. همچنین امیدوارم آنانی که حیثیت و کرامت انسانیشان از سوی اشخاص حقیقی یا حقوقی مورد توهین و اتهام قرار می گیرد، با اعتماد به نفس راه کارهای حقوقی موجود در کشور خود را برای دفاع از خود و برای پیگرد اتهام زنندگان مورد بررسی قرار دهند.
این موفقیت قانون در دفاع از حیثیت و کرامت انسانی دگراندیشان را به مدافعین حقوق بشر  و آزاد اندیشان تبریک می گویم.
حنیف حیدرنژاد

هیچ نظری موجود نیست: