نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ تیر ۱۸, سه‌شنبه

از سیروس ناصری چه خبر؟

از سیروس ناصری چه خبر؟

 

«عامل هالیبرتون در ایران» عنوانی بود که بسیاری به سیروس ناصری می‌دادند؛ مذاکره‌کننده  اسبق هسته‌ای پس از غیبتی صغری، احتمالا با نقشی جدی‌تر در کنار روحانی خواهد بود و دیگر نیازی به ملاقات‌ در وین نیست.
سیروس ناصری، عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی که پس از آغاز به کار دولت احمدی‌نژاد عملا از ایران خارج شد، از جمله افرادی است که با به قدرت رسیدن حسن روحانی، می‌تواند مجددا نقش ویژه‌ای در دستگاه دیپلماسی و حتی معاملات نفتی بازی کند.
فروردین امسال، یک منبع نزدیک به اتحادیه اروپا به خودنویس گفت که فردی با گذرنامه «حسن فریدون» بارها به وین سفر کرده است. این سفرها می‌توانست برای ملاقات حسن روحانی با فرزندش باشد، اما اعتقاد برخی بر این بود که جلساتی میان روحانی و دستیاران سابق و حتی حامیان مالی در وین برگزار شده است.
او به دنبال خودداری از بازگشت به ایران در سال ۱۳۸۴ و پاسخ‌گویی به دادگاه در قبال پرونده شرکت «اورینتال کیش» و همینطور روابط با شرکت هالیبرتون در زمانی که دیک چنی، معاون رئیس جمهوری در دولت بوش مدیر این شرکت بوده، سال‌ها در اروپا پناه گرفته بود. برخی، او را عامل هالیبرتون در ایران نیز نامیده بودند.
اما بازگشت ناصری به ایران، با وجود دخالت‌های احتمالی تیم آینده شورای‌عالی امنیت ملی و تلاش برای مسکوت گذاشتن مسائلی مرتبط با گروه همراه حسن روحانی، سوال‌های زیادی را برخواهد انگیخت. بنا به ادعای یک خبرنگار، ناصری با تهدید به سکوت برای پیگیری مسائل مربوط به خودش ناآشنا نیست.
حضور ناصری در«قلب» داد و ستدهای نفتی با شرکتی نزدیک به دیک چنی، هم‌زمان با حضورش در مذاکرات هسته‌ای، از دید ناظران داخلی و خارجی پنهان نمانده بود. روزنامه فایننشال تایمز در سال ۲۰۰۵ این مساله را عیان کرده بود.
قرارگیری دفتر هالیبرتون در نزدیکی دفتر غیر رسمی مشترک فرزند موسوی بجنوردی و مهدی هاشی و ارتباط مشترک سیروس ناصری با مهدی هاشمی و هالیبرتون بر سر پروژه‌های پارس جنوبی ممکن است به چشم نیاید، اما رسانه‌های مختلفی در سال ۲۰۰۵ به دنبال یافتن دفتر بدون نام و نشان این شرکت در خیابان بخارست تهران بودند، که قطعا فاصله چندانی از دفتر شرکت آتیه بهار* در تهران نداشته است. شرکتی که مدیران ارشد آن اینک در وین حاضرند.
----------
نام شرکت آتیه بهار و بعد از انتشار اتهامات سو استفاده مالی مهدی هاشمی به عنوان مرتبط کننده استات‌اویل نروژ با مهدی هاشمی بارها مطرح شده است. شرکت آتیه بهار مرتبط کننده بسیاری از موسسات بزرگ با جمهوری اسلامی بوده است. بیژن خواجه‌پور، مدیر این شرکت بعد از انتخابات ۱۳۸۸ مدتی بازداشت و بعد از آزادی، از ایران خارج شد.
منبع:خودنویس

هیچ نظری موجود نیست: