نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ تیر ۲۱, جمعه

سپاه خامنه ای را «آیت الله عظمی» کرد و جای «شاهنشاه آریامهر» نشاند

سپاه خامنه ای را «آیت الله عظمی» کرد و جای «شاهنشاه آریامهر» نشاند
ایرج شكری

سپاه نیوز روز 19 تیر خبری داشت از دیدار فرمانده هوا- فضای سپاه با خامنه ای. عناوین بکار برده شده برای خامنه ای، جالب توجه بود و نشان دهنده بخشی و مرحله دیگری از استحالهً «طاغوتی و فرهنگی» در بالاترین سطوح رژیمی است که امامشان با شیّادی و مردم فریبی و با سوء استفاده از احساسات مذهبی توده های تحقیر شده در رژیم آریامهری، تخم بدگمانی و اسلام ستیزی و غرب پرستی و بیگانه پرستی علیه آزادیخوهان و ترقیخواهان در دل آنها می کاشت، تاهر وقت که لازم دید، به اشاره ای آنها را در برابر نیروهای ترقیخواها به خیابانها بکشد و «سیل راه بیاندازد» و عرصه را بر آنها تنگ کند و سرانجام با برچسب فاسد و مفسد و مرتد و محارب زدن به آنها، «چوبه های دار در میدانهای بزرگ» بر پا کرده و آنها را درو کند*. در گزارش خبر این دیدار آمده است:« سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در شرفیابی اخیر به محضر مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا (مدظله العالی) گزارشی از وضعیت و آمادگی‌های این نیرو برای دفاع از انقلاب اسلامی و مقابله با تهدیدات فراروی کشور، به معظم له ارائه کرد». می بینم که فرمانده نیروی هوا- فضای سپاه، به حضور خامنه ای «شرفیاب» شده است و گزارشی به «معظم له» ارائه کرده است. این عین ادبیات مربوط به دربار آریامهری است که از سوی خبرگزاری و روابط عمومی سپاه بکار گرفته شده است. البته عنوان «معظم له» را همه آیت الله العظمی ها(بیشتر مستقر در قم) برای خود بکار می برند و به همان اندازه از تکبر و خود برتر بینی شاهانه دارند. نگارنده قبلا ندیده بودم که اصطلاح ویژه درباری «شرفیابی» در دیدار با خامنه ای بکار گرفته شده باشد، همچنان که آیت الله العظمی نامیدنش را هم اگر چه در بعضی از وبلاگ های جیره خواران رژیم ولایی، می شود دید ولی به طور رسمی تا به حال بکار گرفته نشده بود. به طور مثال در پیامهای خامنه ای به مناسبت انتخابات هیچ کجا عنوان آیت الله عظمی برای او بکار برده نشده و حتی در همان روز دیدار فرمانده نیروی هوا- فضا  با خامنه ای، در اخبار دیگر مربوط به او در سایتهای مختلف و از جمله سایت ویژه خودش(در مورد خبر مربوط به برگزاری نماز جماعت در ایام ماه رمضان در حسینه خمینی)، از او به عنوان آیت الله نام برده شده است. به هرحال به نظر می رسد که کم کم می خواهند او را در مقام «آیت الله العظمی» یی بنشانند و در این زمینه سپاه پیشقدم شده است.
تملق و چاپلوسی و آمیخته به خرافات مذهبی در اطراف خامنه ای واقعا تهوع آور است. مثلا سایتی به اسم صالحات حدو سه سال قبل مطلبی لبریز از خرافات و تملق گویی داشت که در آن راوی که آیت اللهی است به نام احدی، با نقل قول دست دوم سومی، مدعی دیدار خامنه ای با امام زمان شده بود*. داستان یا علی کفتن خامنه ای موقع بیرون آمدن از شکم مادرش را هم که به یادداریم. یکجا هم که گمان در اطراف شهری از شهرهای کرمان است «مقام معظم رهبری» به راه پیمایی رفته بوده و جایی روی سنگی می نشیند برای کمی رفع خستگی، بعدا همانجا یک تابلو یاد بود برای «محل جلوس» و قرار گرفتن ماتحت مبارک مقام ولایت قرار نصب می کنند که عکش را در اینترنت می توان یافت.
 اینها همان جماعتی هستند که ستایشگر «فقر مقدس» بودند و امامشان هم با شیادی در برابر «کوخ نشین ها» خیلی تواضع نشان می داد و از آنها ستایش می کرد. خامنه ای عنوان«تیمسار» را که برای فرماندهان از درجه سرتیپی به بالا(و معادل آن در نیروی دریایی) بکار برده می شد، در زمان ترور صیاد شیرازی و همراه با ارتقا دادن او به درجه سپهبدی و با نام بردن از او به عنوان «امیرسپهبد...» عنوان امیر را جای تیمسار قرار داد که عنوانی باز مانده از دوران شاه بود. اینها خیلی ادا و اطور «طاغوت ستیزی و ساده زیستی» در آوردند اما همگان می دانند و می بینیم که رفتارشان در امر جنایت و فساد و سرکوبگری و غارت دارایی مردم ایران و تجمل پرستی بسیار بیشتر از رژیم شاه است.  در دنبال خبر آمده است:« بنا به این گزارش حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا، خطاب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه تأکید کردند[...]». به این ترتیب آیت الله خامنه ای، حالا شده است آیت الله العظمی. سوالی که به ذهن می رسد این است که آیا سپاه علاوه بر بزرگترین و پرخرج ترین نیروی نظامی و امنیتی و نیروی سرکوب بودن و علاوه بر در دست گرفتن بزرگترین طرحهای اقتصادی و وارد شدن در کار واردات کالا، حالا به بالاترین نهاد مذهبی هم تبدیل شده است و عنوان مقام مذهبی هم به اعطا می کند؟  سوال دیگر هم این است که برخی از پیروان «ولایت فقیه»، او را «امام خامنه ای» می نامیدند که آیت الله «تمساح»یزدی و پامنبری ها و پیروانش و چهره پشمی و چادر مشکی و کله گچی هایی که در سایت هایی مثل رجا نیوز و ...جمع شده اند از این شمارند، حالا اینان با این عنوان تازه داده شده از طرف سپاه به امام خود، چگونه برخورد خواهند کرد؟ چون ایت الله العظمی های چندی در قم و سایر نقاط داریم، اما امام فقط یکی است. حالا از دید آنها خامنه ای توسط سپاه تنزّل مقام پیدا کرده یا یک مرحله به امام نامیده شدن نزدیک شده است؟
*بخشی از سخنان خمینی در 26 مرداد1358، چوبه های دار در میدانهای بزرگ درو کردن منتقدان:
**سایت صالحات و ادعای دیدار خامنه ای با امام زمان:

پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱ ژوئیه ۲۰۱۳

هیچ نظری موجود نیست: