نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ تیر ۱۶, یکشنبه

وقتی جای عطر و طعم خوش چای ایرانی در سفره ها خالی است

بعد از برنج ایرانی نوبت به چای ایرانی رسید!
واردات اقلام کشاورزی از گوشت برزیلی گرفته تا انگور شیلی و هندوانه چینی در سال‌های گذشته همواره...
پارسینه-گروه اقتصادی: واردات اقلام کشاورزی از گوشت برزیلی گرفته تا انگور شیلی و هندوانه چینی در سال‌های گذشته همواره انتقاداتی را از سوی نمایندگان متوجه دولت کرده است؛ آمار مراکز اقتصادی نیز نشان می‌دهد که سیاست تنظیم بازار دولت احمدی‌نژاد که بر محور واردات استوار بود، موجب شد تا حجم واردات اقلام کشاورزی تنها در طول چهار سال دولت نهم از ۷ هزار و ۸۴۴ تن به ۱۹ هزار و ۴۶ تن برسد و سه برابر رشد کند.این وضعیت در دولتدهم هم ادامه داشت تا واردات بی رویه محصولات کشاورزی بلای جان کشاورزان ایرانی شود.

آمارها نشان می‌دهد که واردات اقلام کشاورزی به کشور از ۷۸۴۴ تن در سال آخر دولت خاتمی یعنی سال ۸۳ به ۱۹ هزار و ۴۶ تن در سال ۸۸ یعنی سال اول دوره دوم ریاست جمهوری احمدی‌نژاد رسید که یک رکوردتاریخی برای دولت احمدی نژاد است.

 این آمار که از سوی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران منتشر شده، نشان می‌دهد که حجم واردات اقلام کشاورزی در طول چهار سال دولت نهم حدود سه برابر افزایش پیدا کرده است.
این روند اما در دولت دهم نیز ادامه دار شده است تا جایی که کشاورزان ، برنج کاران و چای کاران دچار مشکلات جدی شدهاند.

از سوی دیگر عدم تخصیص تسهیلات دولتی بعد از هدفمندی یارانه ها کار را برای آنها مشکل تر کرده است.

مردادماه سال 90 بود که با شروع برداشت چین دوم چای، بدهی دولت به چایکاران به 25 میلیارد تومان رسید و تاکنون ریالی از مطالبات کشاورزان پرداخت نشد.

مدیرعامل اتحادیه چایکاران کشوردر آن روزها  در گفتگو با یک خبرگزاری اعلام این مطلب گفت: حجم بدهی دولت به چایکاران در چین نخست چای رقمی بیش از 22 میلیارد تومان برآورد شده بود که با آغاز چین دوم برگ سبز چای در خرداد ماه ، به 25 میلیارد تومان رسیده است.

حالا اما در سال 92 و درحالیکه دولت دهم  روزهای پایانی حیات خودرا سر می کند و در حالي كه چين دوم برداشت برگ سبز چاي نيز رو به پايان است، رئيس اتحاديه چايكاران كشور از عدم پرداخت پول به 98 درصد چايكاران كشور از ابتداي سال خبر داده است تا پرده ای دیگر از مشکلات چایکاران در اینوضعیت بد اقتصادی رو نمایی شود.

ايرج هوسمي از بدهي دولت به 98 درصد چايكاران كشور خبر داده و گفته: تاكنون از مجموع چين اول و دوم چاي تحويل شده به مراكز خريد دولتي برگ سبز چاي،‌ تنها پول 2 درصد چايكاران و حدود 1.5 ميليارد تومان پرداخت كرده‌اند.

رئيس اتحاديه چايكاران كشور با بيان اينكه هنوز به 98 درصد چايكاران پول برگ سبز چاي را تحويل نداده‌اند، گفته: حدود 10 ميليارد تومان دولت از محل خريد تضميني برگ سبز چاي چين اول و دوم به چايكاران بدهكار است. 46 هزار تن برگ سبز چاي به مراكز خريد تحويل شده است كه از اين ميزان 1800 تن توسط بخش خصوصي خريداري و بهاي آن پرداخت شده اما خريد بخش دولتي هنوز پرداخت نشده است.

ایندر حالی است که انواع و اقسام چای های خارجی دربازارهای کشور جولان می دهند و دیگر درسر سفره هایمردم خبری از چای خوش عطر و بو  و باکیفیت ایرانی نیست که نیست.

برنج ایرانی نیز مدتهاست که می رود تا از سفرهای مردم خداحافظی کند.باید منتظر ماند ودید با روی کار آمدن دولت جدید مشکلات کشاورزان ایرانی حل خواهد شد یا خیر؟

هیچ نظری موجود نیست: