نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ مرداد ۲, چهارشنبه

گوشه ای از لیست هایی که جمهوری اسلامی به ایرانیان هدیه داده است، وارش

توسط
اندازه حروف Decrease font Enlarge font
لیست بلند بالای بهائيان اعدام شده
بخشی از لیست بلند بالای بهائيان اعدام شده در نظام جمهوری اسلامی را می توانید اینجا ببینید. این افراد فقط و فقط به جرم باور خود اعدام شده اند. این لیست کامل نیست. از همین منبع اینگونه می خوانیم: 
"در رژيم جمهوری اسلامی محدوديت های فراوانی حتی برای پيروان اديانی که اهل کتاب خوانده می شوند وجود دارد. اين رژيم حتی با مسلمانان پيرو ديگر مذاهب نظير اهل تسنن نيز به عنوان شهروند درجه يک برخورد نمی کند و البته اين افراط گری در مواجه با شيعيانی که پيرو اصل ولايت فقيه و به طور خاص ولايت سيد علی خامنه ای نيستند نيز مشاهده می شود. در اين ميان اما ايرانيان « بابی » و « بهائی » تحت ستمی بسيار غير انسانی ، در وضعيت اسفباری قرار دارند. چون روحانيت حاکم تنفر و دشمنی خاصی با پيروان « بهائيت » دارد و اين دشمنی ريشه تاريخی دارد. تا جائيکه در دستورات فقهی آنها « بهائی بودن » بالاترين جرم محسوب می شود. لذا صرف منسوب بودن به اين آئين، بدون هيچ جرمی، کافی است تا فرد را بدست جوخه های اعدام بسپارد. ليستی را که در ذيل ملاحظه می فرمائيد، اسامی تعدادی از معتقدان به دیانت « بهائيت » است که فقط و فقط به جرم باور خود اعدام شده اند."
عکس اول خانه یک هموطن بهایی در شمال ایران است که ماموران برای بازداشتش در تلاشند! عکس دوم مربوط به کار معمول و بسیار وحشیانه و بدوی تخریب قبرستانهای بهاییان است. روایتی بسیار تکان دهده مربوط به ده خانم هموطن بهائی  که در شیراز در دهه شصت، به "جرم" عقیدتی،‌ بهائی ‏بودن و ارتداد ‏ اعدام شدند و نیز خبری مربوط به مدیران جامعه‌ی بهایی که به ۱۰ سال زندان محکوم شده اند یا داستان بهائی‌کُشی و تبعيض در تاريخ‌نگاری ایرانی هم درخور توجه است. شوربختانه این مطلب در ویکی فارسی هنوز خرد است.
همچنین باید گفت که هم میهنان دیگر ما که جمهوری اسلامی آنها را کافر و مرتد می خواند یا هم میهنان نوکیش، یهودی، زرتشتی و مسیحی ما هم از این بددلیهای جمهوری اسلامی در امان نبوده اند.
صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی چندی پیش گفته بود که "اعدام یکی از ارزش‌های اسلامی تمام مسلمانان جهان است...اعتراض به اعدام تعرض به قوانین اسلام است...در جمهوری اسلامی ايران مطلقا اعدام سياسی نداريم". تکلیف جمهوری اسلامی و قوه قضاییه و قوانین آن با چنین نگاهی مشخص است و نیازی به کند و کاو بیشتر نیست اما به نظرم بخشی از ماجرا که کمتر به آن پرداخته می شود و به نوعی با یک سانسور جمعی مواجه شده است، نقش خود جامعه و مردم ایران در سرکوب هم میهنان بهایی، یهودی، بی دین و به طور کلی دگراندیش است. ماشین آدم کشی جمهوری اسلامی در این موارد، تا حدودی از دگم اندیشی، خرافات، جهل و تعصب مذهبی بسیاری از خانواده های ما یعنی مسلمانان ایران نیرو گرفته است. بخشی از برخورد وحشیانه جمهوری اسلامی به ویژه در همان "دوران طلایی حضرت امام"، ریشه در نفرت مذهبی شیعی- اسلامی مردم ایران نسبت به هموطنان بهایی داشت. جهل و تعصب مذهبی ما مردم ایران، جمهوری اسلامی را تغذیه می کند تا این جنایتها را پیش ببرد و از سوی دیگر جمهوری اسلامی، ضحاک وار به این دگم اندیشی و خرافات مردم دامن می زند تا هیچ گاه از پا نیفتاد. رهایی و خلاصی از این دور باطل بسیار کار سختی است.
به سهم خودم از روان پاک کشته شدگان و بازماندگان هم میهنان بهایی پوزشم می خواهم و امیدوارم سکوت مرا ببخشند و دست آنها که علی رغم این همه ظلم هنوز دل در بند ایران دارند، صمیمانه می بوسم. امیدوارم مرا به خاطر تبعیض و ظلمهای از نوع دیگری که در جمهوری اسلامی بر سرم رفته، ببخشند.
لیست ترور
بخشی از لیست ترور جمهوری اسلامی در سالهای گذشته در ادامه آمده است. تمامی توضیحات از اینجاست.
ترورهای برون مرزی: بخشی از لیست فعالین سیاسی ایرانی که در خارج مرزهای ایران توسط جوخه های ترور به قتل رسیده اند که در این رابطه دولت ایران متهم به دست داشتن در سازماندهی ، برنامه ریزی و اجرای این قتلها می باشد.۱- لیست اول مربوط به کسانی است که در کشور های گوناگون بجز عراق به قتل رسیده اند (ترکیه، پاکستان، فرانسه، آلمان، اتریش، سوئد، انگلستان، امارت متحده عربی، آمریکا، فیلیپین، سوئیس، هندوستان، ایتالیا، دانمارک، قبرس) ۲- لیست دوم مربوط به قربانیان ترور در کشور عراق است.
توضیحی در مورد ترورهای برون مرزی: حداقل در دو مورد ( ترور دکتر شاپور بختیار در پاریس و رهبران حزب دمکرات کردستان ایران در برلین ) مامورین دولت ایران دستگیر ومحاکمه شدند و توسط دادگاه برلین برای رهبران و مقامات بلند پایه حکومت ایران از جمله علی خامنه ای رهبر نظام ، علی اکبر هاشمی رفسنجانی( رئیس جمهور وقت) و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه (در زمان ترور ) و مشاور رهبری در امور بین الملل ( در حال حاضر)، علی فلاحیان وزیر اطلاعات(دردولت هاشمی) و عضو مجلس خبرگان رهبری ( در حال حاضر ) حکم تعقیب بین المللی صادر شده است .
لیست قتلهای زنجیره ای
ترورهای داخل ایران معروف به قتلهای زنجیره ای لیست دیگری است که از اینجا در دسترس است.
لیست روزنامه های توقیف شده

گزارشی تصويری از بخشی از نشريات توقيف شده درجمهوری اسلامی ايران به همراه نام هر نشریه، تصویری از صفحه اول آن و توضیحی درباره علت توقیف آن توسط جمهوری اسلامی. لازم به توضيح است که این لیست سی و دو صفحه ای تنها شامل بخشی از نشريات توقيف شده است، نه تمامی آنها. همچنین سانسور کتاب و فیلم و فیلترینگ و رادیو و تلویزیون انحصاری را هم باید به این لیست افزود. 
یادآوری: هر کس آزاد است هر عقيده ای را بپذيرد و آ نرا به زبان بياورد و اين حق شامل پذيرفتن هرگونه رأی بدون مداخله اشخاص می باشد و می تواند به هر وسيله که بخواهد بدون هيچ قيد و محدوديت به حدود جغرافيايی ، اخبار و افکار را تحقيق نمايد و دريافت کند و آنرا انتشار دهد .(اعلاميه جهانی حقوق بشر ماده ۱۹)
لیست کشته شدگان پس از انتخابات ٨٨

بخشی از اسامی کشته شدگان (بیش از ۱۱۰ نفر) پس از انتخابات ٨٨ به همراه جزئیاتی از چگونگی مرگ آنان (شلیک مستقیم، پرتاب از پل، زیر کردن با ماشین نیروی انتظامی، شکنجه در زندان و ...)

لیست اعدام ها

از بنیاد حقوق بشر برومند اینگونه می خوانیم که: 
"این آمار نتیجه بررسی روزانه بیش از پنجاه روزنامه، وب سایت و بلاگ توسط بنیاد عبدالرحمن برومند است. اکثر این اعدام ها را مقامات رسمی اعلام کرده اند و یا رسانه های نیمه رسمی داخل کشور گزارش نموده اند. معهذا، مشکل بتوان آمار دقیقی از اعدام ها به دست آورد، زیرا گزارش اعدام ها مرتب و کامل نیست و مقامات ایرانی اجازه نظارت و تحقیقات مستقل در مواردی که حکم اعدام به ا جرا گذاشته می شود را نمی دهدند. بعلاوه آمار بالا شامل مواردی که افراد در زندان یا درپی تیراندازی شتابزده مأمورین امنیتی کشته می شوند نیست."
جمهوری اسلامی رتبه اول از نظر نرخ اعدام (تعداد نسبت به جمعیت) و رتبه دوم از نظر تعداد اعدام(پس از چین) را در جهان دارد البته دسترسی به تعداد حقیقی این اعدامها آسان نیست. تنها به عنوان نمونه ای از میزان شفافیت جمهوری اسلامی در این موارد، به خبر روزنامه اعتماد از قول هادي مصطفايي، معاون مبارزه با جرايم جنايي جمهوری اسلامی بسنده می کنم که تنها 15 تا 17 درصد قتل‌هاي كشور رسانه‌يي مي‌شود. هراز چندگاهی اخباری منتشر می شود که حیرت آور بودن و بسیار فراتر از تصور بودن این آمار را نشان می دهد. برای نمونه چندی پیش اعلام شد قزوین در ۲۰ ماه به اندازه ۲۰ سال اعدامی داشته است یا کبری رحمانپور که چندی پیش آزاد شده بود، یک بار هم پای چوبه دار رفت که 'به دلیل نبود طناب' حکم اجرا نشد که نشانگر ارزان بودن جان انسانها در دستگاه قضایی واپسگرای جمهوری اسلامی است.
لیست اعدامهای سیاسی
 خمینی: "اینهایی که از دموکراسی حرف می زنند دشمن اسلام هستند. اینها که ادعای روشنفکری می کنند اگر از فضولی دست برندارند سرکوب خواهند شد...ما باید ... چند هزار از این فاسدها را در مراکز عام سر بریده باشیم و آتش زده باشیم تا قضیه برطرف شود... همه آنها را سرکوب می کنیم، به اقتدای حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام شمشیر می کشیم و این فاسدها را مثل غده های سرطانی درو می کنیم و تمامشان را می کشیم." 
*: عکس مربوط به جوخه آتش است. 
عربده های مرگ و فرمانهای کشتاری از این دست بود که از زمامداری خمینی و دهه شصت یکی از سیاهترین سالهای ایران ساخت. سالهایی که نه تنها یک مقطع از آن نظیر اعدامهای تابستان سال ۶۷ بلکه تمام آن، از ابتدا تا انتها، پر بود از کشتار. 
"تخمین زده می‌شود که در دهه اول انقلاب بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۸، دست کم ۲۰۰۰۰-۱۵۰۰۰ نفر اعدام شدند و بیشمار به شکل‌های دیگر در شکنجه‌گاه‌ها مورد بدرفتاری قرار گرفتند. تنها در تابستان ۱۳۶۷ ، ۵۰۰۰-۴۰۰۰ زندانی سیاسی با فتوای خمینی که زندانیان سیاسی با «خشم و کینه انقلابی» باید مجازات شوند، طی چند روز اعدام شدند."
نقل قول فوق تاکیدی است دوباره بر اینکه روز ۲۳ بهمن ۵۷ تا پایان دهه شصت یکی از مخوفترین سالهای تمام تاریخ ایران است و اعدامهای تابستان سال ۶۷ تنها بخش کوچکی از ماجرا است (اعدامهایی که مستندات بسیاری از دست داشتن بسیاری از مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی در این کشتارهای سازماندهی شده حکایت دارد). این سالها یادآور سیاهه بلندی از نقض حقوق بشر توسط کلیت نظام و سیستم جمهوری اسلامی است. 
کلام آخر 
جمهوری اسلامی کارنامه ای دارد شامل سرکوب مخالفین، خفقان، فاشیزم تمام عیار حکومتی، تحریک عراق و درگیر کردن ایران در جنگی ابلهانه و اصرار به ادامه آن، کشتار و صدمه به صد ها هزار نفر از مردم ایران در آن جنگ، نابودی بن پایه های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی ایران، نابودی ارتش ایران و کشتن دهها نظامی میهن دوست، کشتار سازمان یافته و وسیع دیگر اندیشان و زندانیان سیاسی، انحلال احزاب، ترورهای خارج از کشور، پایه گذاری قتلهای زنجیره ای، تبعیض گسترده و سیستماتیک بر اساس دین و عقیده و اعدام به جرم باور مذهبی، یکی از بالاترین نرخ های اعدام در جهان به ویژه در ملا عام که تا خود امروز ادامه دارد، قوانین قضایی نادرست، شکنجه و زندانی کردن و تجاوز به زندانیان سیاسی، نداشتن حق پوشش اختیاری، نبود انتخابات آزاد، تفکیک جنسیتی، اعدام به جرم ارتداد، منع تبلیغ ادیان، سانسور، قوانین وحشیانه نظیر شلاق و سنگسار و قطع دست و اعضاء و درآوردن چشم، نبودرسانه آزاد، چپاول مالی ایران، تهدید خانواده های زندانیان، نابودی دستاوردهای مثبت پیشین جامعه و برقراری قوانین واپسگرایانه چند همسری و دیه و اعدام کودکان، سرکوب قومی وحشتناک برخی هموطنان ما نظیر کردها و بلوچ ها،حمله به سفارتهای خارجی، بستن دانشگاه ها و تحدید علوم و اساتید و دانشجویان، تهدید و تحریک و خرابکاری و تشنج آفرینی در سایر کشورها از عراق و افغانستان و سوریه و لبنان و فلسطین گرفته تا دامنه های دوردست آن که به طرز باورنکردنی حتی تا آرژانتین هم رسیده، دربدر کردن چند میلیون ایرانی خارج از کشور و هزاران چیز دیگر.
آوردن همه لیستها و نوشتن از همه جنبه های کارنامه جمهوری اسلامی آسان نیست. اینها گوشه ای از لیست هایی بود که جمهوری اسلامی به ایرانیان هدیه کرده است و دم به دم آنها را بلندتر و بلندتر می کند. محکوم کردن این اعمال، تلاش در جهت جبران آن و خواستار محاکمه عوامل آن شدن محک خوبی برای افراد و گروههای سیاسی موجود به ویژه باندهای درون جمهوری اسلامی است.

هیچ نظری موجود نیست: