نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ خرداد ۲۲, چهارشنبه

برگزاری مراسم سالگرد هدی صابر در زندان گوهردشت مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
چهارشنبه, 15 خرداد 1392 ساعت 08:42
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی:  مراسم سالگرد درگذشت هدی صابر زندانی سیاسی و فعال ملی مذهبی و همچنین هاله سحابی فرزند زنده یاد عزت الله سحابی در بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) برگزار شد.
به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، ساعت 21:45 دقیقه روز دوشنبه سیزدهم خردادماه، جمعی از زندانیان سیاسی سالن 12 بند چهار زندان رجایی شهر کرج، با برگزاری مراسمی یاد و خاطره زندانی سیاسی هدی صابر و همچنین هاله سحابی فرزند مهندس عزت الله سحابی را گرامی داشتند.
هدی صابر زندانی سیاسی بند 350 زندان اوین بود که در بیست و دوم خردادماه سال 1390 در اثر ضرب و شتم توسط ماموران زندان اوین و همچنین عوارض ناشی از اعتصاب غذا، و در پی عدم رسیدگی پزشکی و بی توجهی مسئولان این زندان جان خود را از دست داد.
هاله سحابی نیز یازدهم خردادماه سال 90 و در جریان مراسم تدفین مهندس عزت الله سحابی درگذشت. به گفته تعدادی از حاضران در مراسم مهندس سحابی، ماموران امنیتی و انتظامی حاضر در این مراسم خانم سحابی را پیش از مرگ مورد ضرب و شتم قرار داده بودند.
هدی صابر تنها یکی از بیشمار کسانی است که در زندان های جمهوری اسلامی به علت عدم رسیدگی پزشکی و ضرب و شتم جان خود را از دست داد است. تنها طی دو سال اخیر تعداد زیادی از زندانیان سیاسی از جمله محمد مهدی زالیه، منصور رادپور، حسن ناهید، محسن دگمه چی و علیرضا کرمی خیرآبادی با دلایل مشابهی جان خود را از دست داده اند.
بر اساس گفته زندانیان محبوس در زندان های ایران، ضرب و شتم و عدم رسیدگی پزشکی منجر به فوت زندانیان جرایم غیر سیاسی که کمتر مورد توجه رسانه های خبری و افکار عمومی قرار می گیرند بسیار بیشتر و شایع تر بوده و ده ها برابر موارد واقع شده در میان زندانیان سیاسی می باشد.

هیچ نظری موجود نیست: