نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ خرداد ۱۲, یکشنبه

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران در مورد اسماعیل وفا یغمائی و چند سوال
حنیف حیدرنژاد

سه روز پس از انتشار مطلب آقای اسماعیل وفا یغمائی[1]، شورای ملی مقاومت ایران در یک اطلاعیه در روز 11 خرداد 1392/ اول ژوئن 2013 در مورد نوشته آقای یغمائی اعلام موضع کرد[2]. در این مورد چندین سوال مطرح است:
اول: چرا اطلاعیه به نام شورای ملی مقاوت داده شده و نه با نام سازمان مجاهدین خلق ایران؟
دوم: چرا امضاء پایان اطلاعیه با نام کمیسیون "امنیت و ضد تروریسم" می باشد؟ آیا این به این معنی است که اسماعیل یغمائی یک تهدید امنیتی و تروریستی محسوب می شود. اگر آری، بر علیه چه کسی؟ چه شواهدی در این مورد وجود دارد؟ 
سوم: اطلاعیه شورای ملی مقاومت اینگونه آغاز می شود: "اسماعيل يغمايی، يک عضو نادم پيشين مجاهدين، بر اساس يک خبر موهوم و ساخته و پرداخته اطلاعات آخوندی نوشته است...".
از این اطلاعیه می توان اینگونه استباط کرد که خبر مرگ خانم حبیب خانی واقعیت نداشته، بلکه خبری "موهوم" می باشد. اگر چنین است چرا به روشنی نوشته نشده که خانم حبیب خانی زنده است. چرا با وجودی که در اطلاعیه شورا سوال آقای اسماعیل یغمائی آورده شده است، به آن هیچ پاسخ صریحی داده نمی شود؟
این اطلاعیه در پی آن است تا با الفاظی چون "عضو نادم" و "خودفروشی آشکار سیاسی" شخصیت آقای یغمائی را بی اعتبار کرده و تلاش او برای طرح یک سوال را به وزرات اطلاعات جمهوری اسلامی منسوب کند. این نهایت بی مسئولیتی یک سازمان و نهاد سیاسی است که بجای درک درد و آلام دو انسان (فرزند و همسر و همرزم سابق)، و بجای ارائه پاسخ روشن و صریح به سوال مطرح شده، پرسش کننده را مورد توهین و اتهام قرار می دهد. سازمان مجاهدین می تواند با تاسیس یک دفتر که امکان مراجعه حضوری به آن باشد، این امکان را فراهم کند تا خانواده و بستگان افرادی که نگران افراد خانواده خود که با سازمان مجاهدین بوده و در عراق ساکن هستند، به آنجا مراجعه کرده و اطلاعات مربوط به عضو خانواده خود را دریافت کنند. با چنین اقدامی سازمان مجاهدین می تواند اگرهم واقعا وزارت اطلاعات رژیم درصدد استفاده از چنین وضعیتی باشد، جلوی آنرا بگیرد.
اگر افرادی از سازمان مجاهدین درعراق به هردلیل کشته شده یا یا به مرگ طبیعی در گذشته اند این حق خانواده آنان است تا از جزئیات موضوع و چگونگی مرگ آنان باخبر باشند. اگر سازمان مجاهدین مایل است جلوی ساختن اخبار"موهوم" برعلیه این سازمان از سوی وزرات اطلاعات رژیم را بگیرد، راه آن توهین و اتهام زدن به دیگران نیست، بلکه راه آن بسیار ساده است: پاسخگو باشید و به بطور شفاف، صریح و بدون ابهام به پرسشگران خود در هر زمینه ای پاسخ دهید. برای سازمانی که ادعای آلترناتیو بودن داشته و کمیسیون های مختلف دارد نباید ایجاد یک دفتر روابط عمومی برای پاسخ به مردم کارسختی باشد. سازمان مجاهدین خلق ایران باید با احترام با مردم و تک تک شهروندان ایرانی رفتار کرده و به نحوی متمدنانه و بدور از فحاشی و اتهام زنی به سوالاتی که از او می شود پاسخ دهد. این احترام همچنین باید شامل جداشدگان از این سازمان بوده و باید حقوق شهروندی آنها کاملا به رسمیت شناخته شود.
 
حنیف حیدرنژاد
01.06.2013
 

هیچ نظری موجود نیست: