نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ خرداد ۲, پنجشنبه

محمد صفر لفوتی فعال کارگری ، روزنامه نگار و فعال سیاسی و …

محمد صفر لفوتی فعال کارگری ، روزنامه نگار و فعال سیاسی و …

248464_533235696693106_178837998_n DSC00091
محمد صفر لفوتی فعال کارگری ، روزنامه نگار و فعال سیاسی و حقوق بشر مازندران غربی
در آستانه روز جهانی کار وکارگر ، احضار و تعلیق غیر قانونی از کار !!!
محمد صفر لفوتی روز گذشته نیز در آستانه روز جهانی کار و کارگر برای چندمین بار به ستاد خبری اداره اطلاعات شهرستان های چالوس و نوشهر احضار و مجدداً تحت بازجوئی شش ساعته قرار گرفته است.
محمد صفر لفوتی نماینده منتخب کارگران شرکت نفت استان مازندران غربی که  22 آذرماه سال 90  در مقابل محل کارش توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی اداره کل اطلاعات استان مازندران بازداشت و پس از تفتیش منزل مسکونی و ضبط برخی لوازم شخصی، بمدت ۳۵ روز در بند انفرادی تحت “شکنجه سفید” در بازداشتگاه شهیدکچوئی نگهداری شد.
لفوتی که فعالیت حرفه ای خود در عرصه اطلاع رسانی و آگاه سازی و عضویت در گروه ها را از ۱۵ سالگی آغاز کرده و نوه پسری “مرحوم صفر لفوتی” از نمایندگان مجلس شورای ملی مازندران و نوه دختری “مرحوم محمدعلی خان تیرگر فاخری” از شعرا و علمای صاحب نام کلارستاق مازندران و فرزند کوچک حیدر لفوتی  از هنرمندان مازندران غربی  است، از جمله جوانان روزنامه نگاری است که با وجود فضای خفقان و حساس کنونی ایران، اقدام به نگارش، انتشار و انعکاس مقالات، گزارش ها و تحلیل های انتقادی شدید در خصوص مسائل سیاسی و اجتماعی و دردفاع از حقوق شهروندان کرد.
او مدیریت وبلاگ خبری فریاد ۶۰ را برعهده داشت که پس ازاعتراض فرماندار وقت شهرستان نوشهر نسبت به انتشار و انعکاس مقاله و اخبار مربوط به خرید و فروش آرا در انتخابات مجلس هشتم، فیلتر و سپس کاربری آن با دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوی مجرمانه، توسط بلاگفا مدتی مسدود بود که هم اینک نیز همچنان در لیست وبلاگ های فیلتر شده قراردارد.
محمدصفرلفوتی موسس اولین مجموعه خوابگاههای خصوصی خودگردان زنجیره ای دانشجوئی دخترانه وپسرانه در استان مازندران و نیز صاحب امتیاز،مدیرمسئول وسردبیر ماهنامه تجربی تمبر پست اولین نشریه تجربی درخصوص تمبروتمبرشناسی بعدازانقلاب درایران و اولین سرپرست خانه روزنامه نگاران جوان دراستان مازندران و همکار تحریریه بسیاری از نشریات و جرائد با گستره توزیع سراسر کشور و شمال ایران در غرب مازندران وشهرستان های چالوس ونوشهر و خبرگزاری های مختلف بود که سخنرانی آتشینش پس از انتخابات ۸۸ و درخواست برگزاری انتخاباتی آزاد درایران ، باعث تعطیلی اجباری تمامی شعبه های مجموعه خوابگاه های خصوصی خودگردان زنجیره ای دانشجوئی دخترانه وپسرانه قائم (عج) درشهرهای غرب استان مازندران ونیز پلمب دفترکارمطبوعاتی اش در شهرستان های چالوس ونوشهر گردید.
او که ۳ دوره پی در پی در انتخابات کارگری به عنوان نماینده منتخب ۲۰۰ تن از کارگران قراردادی اداره کل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان مازندران غربی انتخاب شده بود، بعلت مشاجره ای با داوود پور سلیمان وند پیمانکار بخش خصوصی شرکت نفت چالوس و برپائی تحصن و اعتصاب کارگری در محیط انبار توزیع فرآورده های سوختی شهید قاسم برزگر مازندران غربی در پیگیری مطالبات کارگران و نیز انتشار مقاله جنجالی “بمب اتم در چالوس کشف شد” در انتقاد از گسترش مخازن ذخیره سازی سوخت مازندران در قلب منطقه مسکونی شهرستان توریستی چالوس، از شهریور ماه سال 90 تاکنون تمامی حقوق و مزایایش مسدود، و به صورت غیر قانونی از کار معلق و شخص دیگری را نیز به صورت انتصابی بعنوان نماینده کارگران منصوب کرده اند.
 
لازم به یادآوری است که محمد صفر لفوتی متخلص به “فریاد” روزنامه نگار،وب نگار و فعال کارگری، دانشجوئی،سیاسی و حقوق بشر برجسته استان مازندران غربی می باشد که شهریور ماه سال گذشته به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب حوزه غرب استان مازندران به قضاوت قاضی محمدی  به ۵ سال حبس تعلیقی و ۵ سال محرومیت از همکاری و عضویت در احزاب و گروه ها و فعالیت های رسانه ای و مطبوعات محکوم گردیده است.
بنا بر حکم دادگاه انقلاب هیچگونه محرومیت از فعالیت های اجتماعی و انفصال دائم و یا موقت از شغل های دولتی و غیر دولتی و رسمی و قراردادی ، صادر نگردیده است ولی متأسفانه این جوان فعال و پویا و با استعداد به صورت غیر قانونی و غیر رسمی همچنان از تمامی کارهای دولتی و غیر دولتی خود معلق و از هرگونه فعالیت اجتماعی ای محروم می باشد و وی و خانواده فرهیخته و وطن دوستش در وضعیت وخیم زندگی و اقتصادی و روحی قرارگرفته است.
محمد صفر لفوتی روز گذشته نیز در آستانه روز جهانی کار و کارگر برای چندمین بار به ستاد خبری اداره اطلاعات شهرستان های چالوس و نوشهر احضار و مجدداً تحت بازجوئی شش ساعته قرار گرفته است.
 
لذا برهمه نهادها،کمپین ها،سازمانها و انجمن ها و مراکز حمایتی از زندانیان سیاسی و فعالین کارگری و روزنامه نگاران واجب است تا با اطلاع رسانی و اعلام حمایت و پشتیبانی از این جوان شایسته مازندرانی به کمک وی بشتابند.

هیچ نظری موجود نیست: