نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ خرداد ۴, شنبه

در جلسه رد صلاحیت هاشمی چه گذشت ؟‎

در دور اول رای گیری شورای نگهبان٬ آرا این شورا ۷ به ۴ به احراز صلاحیت هاشمی بوده است و با خارج شدن این خبر از شورای نگهبان  و در میان مسوولین٬ حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، به همراه معاونان وزارت اطلاعات و فرمانده سپاه  در شورای نگهبان حضور پیدا کرده  و طی بحث و گفتگویی با شورای نگهبان و بیان نگرانی ها و نکته های مورد اشاره آقای خامنه ای در عدم حرکت کشور رو به عقب٬ نتایج نظر سنجی بسیج را به این شورا ارایه داده اند.
 
مطابق این نظر سنجی آقای هاشمی با احتساب شروع نشدن تبلیغات حدود ۵۶ درصد آرا و بالاترین رای را در بین نامزدها دارا بوده است . مطابق همین نظر سنجی در صورت احراز صلاحیت هاشمی و شروع تبلیغات پیش بینی می شده که با توجه به پنانسیل و اشتیاق ایجاد شده در بین مردم ایشان بتوانند حداقل ۱۵ در صد دیگر هم آرا خود را افزایش دهند که د رمجموع ایشان را با ۷۱ در صد آرا از سایر کاندیدا ها جلو انداخته و به صورت یک مرحله ای ایشان رییس جمهور یازدهم شود.
 
با اتکا براین استدلال و در یک جلسه نیمه رسمی بدون حضور آیت الله شاهرودی و برخی دیگر اعضا٬ شورای نگهبان رای گیری دوباره ای انجام می دهد و اینبار با آرا ۶ به ۴ به عدم احراز صلاحیت آقای هاشمی رای می دهند. در این بین ۳ حقوقدان شورای نگهبان به همراه آیت الله مومن همچنان رای به احراز صلاحیت آقای هاشمی می دهند.
 
پس از درز این خبر به خارج از شورای نگهبان٬ علی لاریجانی به ملاقات رهبری می رود و از وی در خواست می کند که با شرایط پیش آمده٬ ایشان از اعلام این نتایج به این شکل جلوگیری نمایند و اجازه حضور آقای هاشمی را در انتخابات با توجه به بحرانها و مساله آشتی ملی بدهند که رهبری در پاسخ اعلام می کند که هیچ قصدی برای دخالت در نظر شورای نگهبان ندارد و این شورا مطابق قانون کار خود را به درستی انجام داده است.
 
با این برخورد رهبری، لاریجانی به دیدار هاشمی می رود و مساله را مطرح می کند و از او می خواهد که برای حفظ آبروی نظام و خود شخص هاشمی انصراف دهد ولی ایشان هم مطرح می کنند که من نمی توانم به مردم دروغ بگویم و من به خاطر مردم آمده ام و انصراف نخواهم داد.
 
لازم به ذکر است که سخنگوی شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی هم پس از این و پیش از اعلام نتایج برای اصرار بر انصراف آقای هاشمی و جلوگیری از آبرو ریزی احتمالی برای نظام خدمت آقای هاشمی می رسد ولی همان پاسخ را از آقای هاشمی میگیرد.
 
از این رو شورای نگهبان نیز پس از ناامیدی از انصراف هاشمی نتایج بررسی صلاحیتها را یک روز پیش از موعدی که بیان کرده بودند اعلام می کنند.

هیچ نظری موجود نیست: