نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۸, شنبه

سیاست «سکوت» اطلاع رسانی سازمان مجاهدین خلق در قبال اعزام انتقال مجاهدین به آلبانی، چرا؟
حنیف حیدرنژاد


سخنگوی  وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در بیانیه ای به تاریخ 16 ماه مه خبر داد "14 ساکن اردوگاه حریه در 15 ماه مه عراق را به قصد اقامت دائم در آلبانی ترک کردند."[1]
در روز 17 ماه مه نیز برخی از سایت های فارسی زبان این خبر را منعکس نمودند[2]. با این وجود هنوز سازمان مجاهدین خلق نه بطور رسمی و نه غیر رسمی این خبر را منتشر نکرده و اسامی افراد منتقل شده را اعلام ننموده و وضعیت جسمی آنها را نیز اعلام نکرده است.
سوال اینجاست: چرا در حالی که در گذشته و زمانی که ارودگاه اشرف در محاصره نیروهای عراقی بود سازمان مجاهدین خلق خانواده های افراد ساکن در اشرف را به مسافرت به عراق و دیدار از عزیزانشان فرا می خواند، سه روز پس از انتقال این افراد به آلبانی هنوز این سازمان از انتشار اسامی این افراد خودداری کرده و چرا مقدمات دیدار افراد خانواده های آنها را فراهم نمی کند؟
این اولین بار نیست که اخبار مربوط به ساکنین اشرف/لیبرتی/حریه از منابعی غیر از سازمان مچاهدین منتشر می شود. در جریان حمله آمریکا و نیروهای ائتلاف به عراق و رویدادهای پس از آن در 10 سال گذشته نیز اخبار مربوط به سازمان مجاهدین در عراق ابتدا از منابع دیگری منتشر می شد. جزئیات توافق حاصله بین سازمان مجاهدین و  فرماندهی آمریکائی نیروهای ائتلاف نیز با تاخیر بسیار از سوی این سازمان منتشر شد. همچنین در مورد دادگاه رد اتهام تروریستی به سازمان مجاهدین خلق که چند سال قبل در لندن برگزار گردید جزئیات مربوط به آن، بویژه اعلام پایان جنگ مسلحانه از سوی این سازمان که در متن انگلیسی پروتکل دادگاه آمده است، هنوز از سوی این سازمان به زبان فارسی منتشر نشده است.
در حالی که سایت رسمی سازمان مجاهدین و سایت های وابسته به آن به سرعت اخبار مربوط به تحولات نیروهای مخالف در عراق و سوریه را منتشر می کنند، سوال اینجاست که دلیل سیاست سکوت این سازمان در قبال تحولات داخلی مربوط به خود و نیروهایش چه می باشد؟



[1] بیانیه جن ساکی در مورد نقل مکان ١۴ ساکن اردوگاه حریه به آلبانی
http://persian.iran.usembassy.gov/14-camp-hurriya-residents-depart-for-albania.html

[2] انتقال ۱۴ عضو سازمان مجاهدین خلق از عراق به آلبانی
http://www.dw.de


هیچ نظری موجود نیست: