نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۱ بهمن ۲۷, جمعه

هروز سورن: نیمه شب نوشته ها - 45 - بازم بگین نواره؟


گاهی یک عکس و یا تصویر میتواند گویا تر از هر حدیث و مطلبی باشد. در مورد واقعه تاریخی بیست و دوم بهمن سال 1357 و شکست قطعی مقاومت مسلحانه و وحشیانه نیروهای وفادار شاه و گارد شاهنشاهی اش در مقابل اراده مردم کشورمان نیز احادیث بسیاری گفته شده و نوشته شده است.
برخی می گویند که شاه مقاومت نکرد و برای اینکه خونریزی صورت نگیرد به خواست خود کشور را ترک کرد و قطره اشکی هم در فرودگاه ریخت. گاه فراتر میروند و وی را در فاز ضد امپریالیستی و در برابر آمریکائی ها نقش می کنند که از قدرت برتر شدن شاه  و کشورمان در منطقه به هراس افتاده بودند.
طیف هائی نیز در تلاشند تا این واقعه و آمدن خمینی به کشور را ناشی از همان توطئه های امپریالیستی اما از نوع دیگر بدانند و روحانیت را با سگهای زنجیری امپریالیست ها بخیه کنند. هر مقوله و پدیده ای را به امپریالیست ها نقب میزنند و از کابوس امپریالیسم رهائی ندارند.
برای توضیح نادرستی نظرات این طیف ها سیاه کردن چند برگه و تحلیل از آن شرایط انقلابی در کشورمان لازم و ضروری است. بویژه سه روز اوج مقاومت مردمی در برابر باقیمانده نیروهای نظامی وفادار به محمد رضا شاه پهلوی که حماسه ها و یادهای بسیاری هنوز بجا مانده است.
و اما با تماشای این عکس از صفحه اول روزنامه کیهان در آن روزها میتوان با اوضاع و احوال آن روزها در سی و چند سال قبل آشنا شد و تصویری در ذهن ساخت که نمایانگر صحت یا عدم صحت تئوری های بافته شده از طیفهای ذکر شده باشد.

برای بزرگنمائی روی تصا ویر کلیک کنید

بهروز سورن

هیچ نظری موجود نیست: