نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۱ بهمن ۵, پنجشنبه

معامله دو هزار میلیارد تومانی "دلال نفتی" قمارباز

20130122170852cb-123494_190.jpg
در حالی که «بازتاب» پیش از این اخباری را درباره رضا مصطفوی، یکی از دلالان بدنام نفتی منتشر کرده بود، وی در حال انجام بزرگترین معامله تاریخ نفت ایران با چین است.
به گزارش خبرنگار «بازتاب»، رضا مصطفوی طباطبایی، دلال نفتی که شروع کار خود را با پرونده کرسنت آغاز کرده بود، با وجود انتشار تصاویر قماربازی وی در "بازتاب"، نه تنها با برخورد مواجه نشده است، بلکه در حال حاضر دلالی بزرگترین معامله تاریخ صنعت نفت ایران از زمان دارسی تا کنون را به عهده دارد.
بنابر این گزارش، رضا طباطبایی در حال انجام قراردادی است که در آن، 14 دکل حفاری شامل ده دکل خشکی و 4 دکل در آب را از یک شرکت چینی خریداری می کند.
نقش طباطبایی در این معامله، وارد کردن شرکت سپنتا اینترنشنال به عنوان واسطه شرکت حفاری شمال و شرکت چینی است؛ در حالی که شرایط این معامله کاملا به زیان ایران است.
در این معامله، شرکت چینی حاضر به انتقال تکنولوژی به ایران نشده، در حالی که با توجه به خرید این تعداد زیاد دکل، انتقال تکنولوژی باید یکی از شروط قرار داد باشد.
همچنین در شرایطی که ده ها میلیارد دلار از پولهای فروش نفت ایران در بانک سان شور چین جهت تامین مالی قراردادهای ایران و چین بلوکه شده است، این قرارداد با شرایط فاینانس(وام) انجام می شود و مبالغ سنگینی بابت بهره بانکی و دلالی فاینانس از بیت المال پرداخت خواهد شد.
گفته می شود با وجود ورود نهادهای نظارتی به این معامله، حمایت های قدرتمندانه برخی از افراد از طباطبایی، موجب شده است تا وی بتواند این قرارداد را به نفع خود به پیش ببرد.

هیچ نظری موجود نیست: