نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۱ دی ۱۸, دوشنبه

17دی: « با سه نفر از آن سيصد نفر احتمالی رئيس جمهور آشنا شويد/ يک نفر ۲،۰۰۰،۰۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان تسهيلات گرفته و مالک ۳۲ شرکت است و اسکله‌های خصوصی دارد »
تابناک
سخنان متفاوت احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور درباره اقتصاد ايران، بر صحنه سياست ايران در هفته‌های اخير سايه افکنده است. وی در گفت‌وگوی تلويزيونی خود، «ديگران» را در مسأله بدهي‌های معوق مورد حمله قرار داد.
به گزارش «تابناک»، يازدهم دی ماه در همايش ملی ابعاد اجرايی سياست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسي، با بيان اين که «فضای عمومی معنايش اين نيست که تمام اقتصاد برای چند نفر باشد»، مدعی شد: اکنون سيصد، چهارصد نفر هستند که پول و رسانه در دست آنهاست و تا صحبتی مي‌شود و تغييری مي‌خواهد ايجاد شود، مي‌آيند و پشت تريبون‌ها مي‌گويند اقتصاد به هم ريخته مي‌شود و در واقع بحث از فضای عمومی اين نيست که تمام فضا در دست سيصد، چهارصد نفر باشد.

وی سپس به کرمانشاه رفت و در مراسم افتتاح چند طرح عمرانی گفت: «اقتصاد نبايد در دست سه هزار نفر در کشور باشد و در صورت اصلاح اين وضعيت کشور آسيب پذير نخواهد بود».

افزايش تعداد افراد مورد نظر از سيصد نفر به سه هزار نفر با مزاح‌ها و مخالفت‌هايی نيز روبه‌رو شد، ولی يکشنبه هفدهم دی ماه در صحن مجلس و در جريان سؤال از وزير اقتصاد، احمد اميرآبادی فراهانی نماينده قم با بيان اينکه بر اساس اطلاعات دريافتی با بدهکاران بانکی که تسهيلات سنگينی دريافت کرده‌اند، به درستی برخورد نمي‌شود، اظهار داشت: ‌«گفته مي‌شود فردی بيش از هزار ميليارد تومان تسهيلات گرفته و آن را در بورس کشورهای عربی سرمايه‌گذاری کرده است و اکنون ورشکست گشته است يا گفته مي‌شود فردی دو هزار ميليارد تومان تسهيلات گرفته و مالک ۳۲ شرکت است و اسکله‌های خصوصی دارد يا فردی با دوازده هزار ميليارد تومان سرمايه هواپيمای اختصاصی دارد که تسهيلات سنگين بانکی دريافت کرده است، چرا بانک‌ها سراغ اين افراد نمي‌روند؟ مديران عامل بانک‌ها نسبت به معوقات بانکی احساس مسئوليت نمي‌کنند، فردی ميليارد‌ها تومان صرف ورزش و ساخت و ساز مي‌کند ولی معوقاتش به بانک‌ها را بازپرداخت نمي‌کند».

هر چند سخنان اين نماينده مجلس تاکنون در ميان هياهوی ديگر اخبار پنهان مانده است، جامعه قطعا منتظر خواهد بود تا در اين مورد بيشتر بداند. بدهي‌های معوقی که رقم آن در دوره رياست‌جمهوری احمدي‌نژاد اوج گرفته و هنوز نقش قوانين مجلس، سياست‌های دولت و يا بانک‌ها در آن تبيين نشده است.
17 دی 1391    18:36

هیچ نظری موجود نیست: