نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۱ دی ۳, یکشنبه

اشک تبعیض، اشک تمساح!- محمد حسیبی

پس از واقعه تأسفبار کشتار فجیع در یک مدرسه ابتدائی واقع در شهر نیوتاون (Newtown) ایالت کنیتیکت در امریکا، آقای باراک اوباما رئیس جمهور این کشور ضمن سخنرانی برای اظهار تأسف و تسلیت گفتن به بازماندگان 20 کودک و 6 بزرگسالی که در این کشتار افسارگسیخته جان سپرده بودند اشک ریخت.
http://www.guardian.co.uk/world/video/2012/dec/15/connecticut-shooting-barack-obama-wipes-away-tears-as-he-vows-meaningful-action-video
آقای باراک اوباما در این سخنان منجمله گفت:
ما در چند سال گذشته حوادث زیادی از این قبیل داشته ایم. هربار که من
این خبرها را شنیده ام عکس العملی همانند یک فرد عادی
داشته ام، مثل یکی از والدین، نه به عنوان یک
رئیس جمهور. عکس العمل
ویژه من امروز هم
بدانگونه است.
obama ashk 21 12 2012
اما ما مردم جهان به ویژه مردم کشورهای پیرامونی (جهان سومی پیشین)، عکس العمل ویژه رئیس جمهور باراک اوباما را در رابطه با فاجعه تأسفبار در این مدرسه دقیقا یک سخنرانی کاملا سیاسی می دانیم نه مثل یک پدر دل شکسته و نه مثل یک مادر داغدیده.
با کشتار میلیون ها تن در سراسر کره زمین در راستای چندین و چند دهه و یا یکی دو قرن گذشته به دستور مستقیم روسای جمهور امریکا در این نوشتار کوتاه کاری نداریم. با کشتار صدها هزار تن در جنگ های مرئی و نامرئی امریکا تا قبل از آغاز دوران ریاست جمهوری آقای باراک اوباما نیز در این مقاله کاری نداریم، اما آیا می توانیم نسبت به کشتار افسار گسیخته ارتش امریکا و دیگر کشورهای پیرو و هم پیمان امریکا در سراسر خاورمیانه و افریقا توسط هواپیماهای بدون سرنشین(Drone) هم کاری نداشته باشیم؟. باید از آقای رئیس جمهور پرسید که آیا خبر از عکس العمل ما مردم در برابر کشتار کودکان و زنان و مادران و پدران مردم بیگناه بخصوص در افغانستان و پاکستان بوسیله هواپیماهای بدون سرنشینی که زیر نظر ایشان کاری به غیر از کشتار انجام نمی دهد دارند؟ آیا می دانند که میلیون ها تن در سراسر جهان بخاطر کشتار کودکان معصوم در کشورهای خاورمیانه بدستور و رهبری ایشان گریانند؟ آیا ایشان یکبار هم بخاطر بمباران مجالس عروسی دو نو جوان که مورد بمباران هواپیماهای بی سرنشین قرار گرفته اند و یا بخاطر بمباران کودکانی که در کوچه ها سرگرم بازی فوتبال بوده اند اشکی ریخته اند؟ آیا می دانند که مطابق نتایج به دست آمده از پژوهشی که در لینک زیر مشاهده و شنیده می شود صدهاهزار تن از مردمی که زیر چتر کشتار بیرحمانه هواپیما های بدون سرنشین قرار دارند دچار انواع مختلف بیماری های روانی شده و یا خواهند شد؟
http://www.youtube.com/watch?v=6yMOzvmgVhc&;feature=player_embedded
ما دارای قلبی محزون و دیده ای خونبار از کشتار کودکان بیگناه از مدرسه ابتدائی تا کودکان بیگناه افغانستان و پاکستان و سوریه و مصر و دیگر کشورهای جهانیم. اشک ما مردم بیگناه اشکی است معادل اشک والدین کودکان آن مدرسه در شهر نیوتاون (Newtown) و اشک آقای باراک اوباما اشکی است پر از تبعیض که در زبان فارسی و چند زبان دیگر بدان اشک تمساح می گویند.
اشك تمساح را حاصل از گریه ای می دانند كه نه از باب دلسوزی، بلكه از رهگذر ریا و تلدیس باشد، تا بدان وسیله مقصود حاصل آید و به سوء نیت گریه كننده جامه عمل بپوشد.
در باب اشک تمساح در کتاب های امثال و حِکَم آمده است که، سابقا معتقد بودند كه غذا و خوراك تمساح به وسیله اشك چشم تامین می شود. بدین طریق كه هنگام گرسنگی به ساحل می رود و مانند جسد بی جانی ساعت های متمادی بر روی شكم دراز می كشد. در این موقع اشك لزج و مسموم كننده ای از چشمانش خارج می شود كه حیوانات و حشرات هوایی به طمع تغذیه بر روی آن می نشینند.          
پیداست كه سموم اشك تمساح آنها را از پای در می آورد. فرضا نیمه جان هم بشوند و قصد فرار كنند به علت لزج بودن اشك تمساح نمی توانند از آن دام گسترده نجات یابند. خلاصه هربار كه مقدار كافی حیوان وحشره در دام اشك تمساح افتند، تمساح پوزه ای جنبانیده به یك حمله آنها را می بلعد و مجددا برای شكار كردن طعمه های دیگر اشك می ریزد.
زبانم لال، مبادا آقای باراک اوباما فقط از کشته شدن کودکان آن مدرسه ابتدائی در امریکا گریان، ولی از کشته شدن کودکانی که در افغانستان و پاکستان از داشتن مدرسه و کلاس درس هم محرومند خندان می شوند؟.
تاریخ 30 آذرماه 1391 برابر با 20 دسامبر

هیچ نظری موجود نیست: