نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۱ مهر ۲۹, شنبه

طبل ها برای که بصدا در میآید؟ پیرامون تظاهرات سازمان مجاهدین خلق ایران در نیویورک ن. نوری زاده

طبل ها برای که بصدا در میآید؟
پیرامون تظاهرات سازمان مجاهدین خلق ایران در نیویورک

ن. نوری زاده

• مردی درشت اندام با موهای سراسر سپید و صورتی گرد و گوشتالو در معیت چند خانم لچک به سر از کنار نرده های آهنین گذشت و بدنبال او مستر جان بولتون با سبیل های پرپشت و سفید و موهای شانه کرده از کنار صف مجاهدین که دست به سینه ایستاده بودند با تبختر گذشت ...

سه‌شنبه  ۲۵ مهر ۱٣۹۱ -  ۱۶ اکتبر ۲۰۱۲

هفت، هشت جوان سیاهپوست بنفش پوش که پرچم های سه رنگی را بر دور گردنشان گره زده بودند طبل ها را در خیابان داگ همرشولد (Dag Hammarskjold) بصدا در آوردند و به آرامی از زیر طاق نصرت های نخی نقره ای رنگ مزین به حروف پف کرده MEK (1) عبور کردند. بادکنک های زرد و آبی در هماهنگی عکس های قد و نیم قد مترسک های رهبری در سراسر صحنه نمایش به چشم میخورد. چندین مرد پیر و سالخورده با چند زن میان سال لچک به سر طول و عرض داگ همر شولد را گز میکردند و مراقب هر حرکتی بودند. طبالان در زیر ریسمانی که واژه Victory را به رنگ طلائی در دو طرف عرض خیابان بهم وصل میکرد، مکثی کردند و با قدم های ریز در جا زدند. هجوم عده ای جوان و نوجوان زرد پوش با بیرق هائی که در دست داشتند و با فریادهای MEK delisted, Ahmadinejad defeated رفت و آمد نامنظم جماعتی نه چندان انبوه را شکافت. آنها با شتاب و دست افشانی و هلهله به مقابل صحن در حرکت بودند.
فضای داگ همر شولد آمیخته از صوت و سرود بود. دو اکران الکترونیکی، یکی در صحنه اصلی و دیگری در میانه خیابان قرار داشت. پهلوانی (2) که پرهایش در پیوستن به این جماعت معلول ریخته شده و تار پودش در حماسه های سی ساله آنها پنبه شده بود با عینکی درشت و ذره بینی بسان کودکان تازه براه افتاده از شادی در پوست خود نمیگنجید و در حالیکه دست در گردن این و آن میانداخت، پرچم سفید رنگ با علامتی که در میان داشت تکان میداد و عکس میگرفت. صحنه نمایش به آهستگی از سیاهی لشکرهائی که در مقایسه با سال های پیشین شدیدا آب رفته بود، پر میشد. بعضی از این لشکر گرچه سیاه (3) بود اما با سیاهی لشکرهای قبلی بمراتب متفاوت می نمود. مردی با کت چرمی قهوه ای رنگی که با بهت به آنها مینگریست روی نیمکت چوبی کنار زنی سیاه پوست و سالخورده ای که معلوم بود طاقت پا به پا آمدن با دیگران را ندارد، نشست.
- ببخشید شما هوادار این جماعت هستید؟ پیره زن با گفتن هاللویا - Hallelujah- (4) روی برگرداند و از پاسخ خودداری کرد. همتای هم سن و سال او با لهجه جویده شده که ویژه سیاهان محله ی هارلم نیویورک است در حالیکه تسبیح (rosary) خود را میچرخاند جواب داد: گروه ما همراه با پدر روحانی از کلیسای Sant. Bartholomew’s. CL آمده است. (5)
- برای چی؟
- برای حمایت از اینها.
در همین حال او با تکرار هاللویا، انگشت سبابه اش را بسوی چند زن چارقد بسر که عکس های رهبری و "رئیس جمهور" را بر سینه هایشان نقش کرده بودند، نشانه رفت.
- مگه اینها رو میشناسید؟
- هاللویا، نه نمیشناسیم. آخه میدونی اینها ضمن اینکه به کلیسای ما کمک مالی میکنند، هاللویا، هرازگاهی هم در دعاهای روز یکشنبه و چهارشنبه ما شرکت میکنند. هاللویا.
عده ای پدر روحانی را با آن قبای بلند و سیاه رنگش دوره کرده بودند. آنطرف تر چند دلقک مشغول هنرنمائی بودند. مردی (6) با چتری زرد رنگ با نشان دادن دم خروس خود بادی در غبغب انداخته بود و از فتح خود و از شکست لابی رژیم سخن میگفت.
جماعتی بی مهابا با پرچم های سه رنگ که سه ستاره در میان داشت وارد صحنه شدند و فریاد برداشتند، الشعب، یرید، اسقاط النظام و با تکرار آن با لهجه سوری عربی پرچم های خود و مجاهدین را در هوا چرخاندند. مرد کت چرمی قهوه ای پوش با مشاهده عربهای سوری از جا برخاست و بسوی صحنه اصلی اجرای نمایشنامه رفت تا شاید بتواند بازیگران اول این فارس (Farce) (7) را از نزدیک مشاهده کند. چند زن با موهای پریشان و شلوارک های چسبان همراه با زنانی با حجاب اسلامی و با روسری های سرمه ای و گلی که مجموعه ائی متناقض از مد و سنت را به رخ میکشاند در پشت صحنه کمر به خدمت بسته بودند و در همان حال مردانی با کراوات های زرد، بازیگران اصلی نمایشنامه را تر و خشک میکردند.
- مستر جولیانی (8) لطفا از این طرف.
مردی شصت و هفت ساله با سری طاس و چهره ای که بی شباهت به جغد نبود در مشایعت مجاهدین به بالای صحنه رفت و در مقابل میکروفون قرار گرفت و...
- مستر گینگریچ (9)خواهش میکنم به این سمت لطفا.
مردی درشت اندام با موهای سراسر سپید و صورتی گرد و گوشتالو در معیت چند خانم لچک به سر از کنار نرده های آهنین گذشت و بدنبال او مستر جان بولتون (10) با سبیل های پرپشت و سفید و موهای شانه کرده از کنار صف مجاهدین که دست به سینه ایستاده بودند با تبختر گذشت.
- مستر بیل ریچارد سون (11)
- مستر تام ریچ (12)
و مستر..... همگی در یک ردیف منظم چونان فرماندهان جبهه جنگ کنار هم ایستادند.
هلهله ها و دست افشانی سیاهی لشکرهای حرفه ای با ظاهر شدن "رئیس جمهور" بزک کرده (13) بر اکران، بالا گرفت و بدنبال آن لغز خوانی های عوامانه او آغاز گشت. عده ای سالخورده پخته همراه با جوانان و نوجوانان خام، بادکنک ها، عکس ها و پرچم های رنگارنگ شیر و خورشید نشان را بالا و پایین میکردند.
- رئیس جمهور : "هموطنان عزیز،
اجازه بدهید ابتدا از شهردار جولیانی تشکر کنم و ... هم چنان که شهردار جولیانی اعلام کرد، وزیر کلینتون (14) در یک اقدام شجاعانه تصمیم خود را برای لغو نامگذاری مجاهدین به کنگره اطلاع داد. این یک تصمیم درست است که مانع جدی مردم و مقاومت ایران برای دموکراسی را کنار می زند. اگر چه مدتها قبل باید این کار صورت می گرفت. ولی ما از این تصمیم استقبال می کنیم و امیدواریم منجر به یک سیاست جدید در قبال رژیم ملاها شود. اما ما اکنون به آینده می نگریم و ...
دوستان عزیز،
تشکر می کنم از شهردار جولیانی، تشکر می کنم از وزیر ریچ، تشکر می کنم از نماینده کندی (15) و تشکر می کنم از رهبر کنگره گینگریچ،"
با هر تشکری فریادهای شادی و هلهله ها به آسمان میرفت.
" تشکر می کنم از سفیر بولتون، فرماندار ریچاردسون، قاضی موکیزی، (16) سناتور توریسلی، (17) فرماندار رندل، (18) تشکر می کنم از ژنرال جونز، (19) ژنرال شلتون، (20) پروفسور الی ویزل، (21) سفیر ریس، (22) ژنرال فیلیپس، (23) سرهنگ مارتین،(24) سرهنگ مک گلاسکی،(25) تشکر می کنم از دکتر مورش، (26) فرماندار بیل،( Bill Richardson) پروفسور درشویتز،(27) مدیر اف.بی.آی فری،(28) ژنرال کانوی،(29) ژنرال کیسی،(30) سفیر دیلی،(31) سفیر کراولی،(32) سفیر رابرت ژوزف،(33) وزیر آندور کار،(34) خانم لیندا چاوز،(35) پروفسور روث وج وود،(36) سناتور کارل لوین،(37) سناتور روی بلانت،(38) رئیس کمیته ایلیانا رزلهتینن،(39) نماینده شرمن،(40) نماینده روهرا باکر،(41) نماینده جودی چو،(42) نماینده جان لوئیز،(43) نماینده شیلا جکسون لی،(44) نماینده تدپو،(45) نماینده باب فیلنر،(46) نماینده اد تاونز،(47) نماینده دن لانگرن،(48) نماینده تانکریدو،(49) پروفسور تنتر،(50) ... آقای آندرو فرای،(51) آقای اشنیبام،(52) آلن گرسون،(53) آقای فری کار(54) و آقای ویت دین (55) از همه آنها برای شرکت در این کارزار تشکر می کنم. (56)
اگر قرار باشه من اسامی همه شخصیتهای برجسته، سناتورها و کنگرسمن هایی (نمایندگان مجلس) که در این کارزار شرکت داشتند بگم، زمانی طولانی می کشه، به همین دلیل کوتاه کردم، برای همه اونها خواهش می کنم دست بزنید و..."(56)  
در حالیکه ساندویج های ساب وی (Subway) و کوک دایت ها (Diet Coke) ]در ایران کیک و ساندیس[ میان ذوب شدگان در ولایت رهبری پخش میشد، طبال ها طبل ها را به نشانه پایان پرده اول نمایشنامه "مقاومت" در پارک داگ همرشولد آمریکا به صدا درآمد.

ن. نوری زاده

Nourizadeh.n@gmail.com

پی نوشت ها:

1- MEK: عبارت کامل آن Mujahadeen-e-Khalq میباشد و به معنای مجاهدین خلق است
2- مسلم اسکندر فیلابی و رئیس کمیسیون ورزش سازمان مجاهدین.
3- از شگرد های مجاهدین برای بسیج افراد متفرقه در شرکت به این گونه میتینگ ها علاوه بر تهیه رایگان امکانات ایاب و ذهاب از قبیل تهیه بلیط هواپیما، اتوبوس و هتل برای افراد، اخیرا رجوع به کلیساها در برنامه تبلیغاتی مجاهدین کنجانده شده است.
4- ورد زبان مومنین مسیحی و به معنای "ستایش خدای را" میباشد.
5- کمک مالی مجاهدین به دوکلیسای Bartholomew’s. CLو کلیسای New Hope Baptist Church جهت شرکت در میتینگ نیویورک
6- حسن داعی السلام که اخیرا با حمایت و کمک مالی مجاهدین توانست خود را از اتهامات وارده در یکی از دادگاه های آمریکا تبرئه نماید.
7- فارس (Farce) نوعی از ادب دراماتیک و یا نمایشی است که بیننده و یا خواننده را از ته دل به خنده وا میدارد و از این روی به آن کمدی سبک گفته میشود. امروزه آمریکائی ها از این شیوه فیلم های سینمائی سبک و خنده دار میسازند. در فارس قهرمان نمایش را یا خیلی بزرگ میکنند که خواننده و یا بیننده نمونه اش را در نمایشنامه "مریم" در نیویورک مشاهده کردند و یا خیلی کوچک جلوه میدهند تا در موقعیت خنده داری قرار گیرد. مولیر آثاری از این گونه دارد.
8- رودآلف ویلیام لوئیز جولیانی ( Rudy Giuliani) وکیل دعاوی و سیاستمدارآمریکایی، شهردار سابق نیویورک و نامزدمقام ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۸ میلادی از حزب جمهوری‌خواه.
9- نیوت گینگریچ (Newt Gingrich) رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا بین سالهای ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۹ از حزب جمهوری خواه.
10- جان بولتون (John Bolton) معاون امور سازمان‌های بین‌المللی در وزارت خارجه (۱۹۹۳ – ۱۹۸۹) معاون دادستان کل در وزارت دادگستری (۱۹۸۹ – ۱۹۸۵) معاون اداره توسعه بین‌المللی (۱۹۸۳ – ۱۹۸۱) و سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد (2005-2006) از حزب جمهوری خواه
11- ویلیام بیل ریچاردسون (William Bill Richardson) سیاستمدار آمریکایی، فرماندار ایالت نیومکزیکو، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل، وزیر انرژی آمریکا در دوران بوش و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۸ آمریکا از حزب دمکرات.
12- تام ریچ (Tom Ridge) نماینده مجلس (1995-1983) فراندار پنسیلوانیا (2001-1995) وزیر امنیت ملی آمریکا (2005- 2003)
13- مریم قجَر عضدانلو(Maryam Azodanlu) از رهبران سازمان مجاهدین خلق و همسر سوم مسعود رجوی، رهبر سازمان مجاهدین خلق.
14- هیلاری کلینتون (Hillary Clinton) وزیرخارجه آمریکا از حزب دمکرات
15- پاتریک کندی (Patrick Kennedy) نماینده مجلس از سال 1995 الی 2011 از حزب دمکرات
16- مایکل موکیزی (Michael Mukasey) وزیر دادگستری آمریکا 2007- 2009
17- رابرت توریسلی، (Robert Torricelli) سناتور آمریکا از ایالت نیو جرسی ملقب به مشعل (the torch) با سابقه 14 سال نمایندگی مجلس
18- ادوارد رندل (Edward Rendell) فرماندار ایالت پنسیلوانیا (2011- 2003) از حزب دمکرات
19- ژنرال جیمز ال جونز (General James L. Jones) مشاور سابق امنیت ملی آمریکا و نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در مورد مسائل امنیتی در خاور میانه
20- ژنرال هنری شلتون (General Henry Shelton) رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا (1997- 2001)
21- الی ویزل (Elie Wiesel) نویسنده، فعال سیاسی رومانیائی – آمریکائی یهود، برنده جایزه نوبل (1986) و برنده جایزه "میراث یهود" از دانشگاه حیفا (1975)
22- دنیس راس (Dennis Ross) دیپلمات آمریکائی و مدیر طرح های وزارت امور خارجه آمریکا در دوره بوش (پسر) و نیز رابط و مشاور ویژه مناطق خاور میانه و جنوب آسیا از زمان بیل کلینتون تا کنون
23- ژنرال دیوید فیلیپس (Gen. David Phillips) مسئول امنیت پادگان اشرف در عراق از سوی دولت آمریکا (2003، 2005 و 2008)
24- سرهنگ وسلی مارتین، فرمانده سابق ضد تروریسم اتئلاف در عراق
25- سرهنگ مک گلاسکی، فرمانده حفاظت نیروهای نظامی آمریکا در عراق (اشرف) ۲۰۰۹.
26- گری مورش (Gary Morsch) مسئول امداد نیروهای ارتش آمریکا در عراق
27- الن درشویتز (Alan Dershowitz) وکیل، استاد دانشگاه و کارشناس یهودی مسائل عرب اسرائیل
28- لوییس فری، مدیر سابق اف.بی.آی سازمان جاسوسی دولت فدرال آمریکا
29- ژنرال جیمز کانوی، فرمانده سپاه تفنگداران دریایی آمریکا،2006-2010
30- ژنرال جرج کیسی مرد شماره 2 نیروی زمینی ارتش امریکا و معاون ستاد مشترک ارتش امریکا و فرمانده کل نیروهای چند ملیتی در عراق
31- دل دیلی مسئول بخش ضد تروریسم در وزارت خارجه آمریکا
32- فیلیپ کراولی سخنگو و معاون وزارت خارجه آمریکا ٢٠٠٩-٢٠١١
33- رابرت جوزف معاون پیشین وزیر خارجه آمریکا،
34- اندرو کار ؟
35- لیندا چاوز - مدیر پیشین روابط عمومی کاخ سفید
36- پروفسور روث وج وود رئیس بخش حقوق بین الملل دانشگاه جان هاپکینز عضو هیأت امنای سیاست دفاعی آمریکا ۲۰۰۳-۲۰۰۹
37- کارل لوین (Carl Levin) سناتور ایالت میشیگان از زمان 1979 و رئیس کمیته خدمات نظامی مجلس سنا از حزب دموکرات
38- روی بلانت (Roy Blunt) سناتور سابق ایالت میسوری (2011- 1997) از حزب جمهوری خواه
39- ایلیانا رز لهتینن (Ileana Ros-Lehtinen) نماینده مجلس از ایالت فلوریدا ناحیه 18 و رئیس کمیته خارجی کنگره از حزب جمهوری خواه
40- براد شرمن (Brad Sherman) وکیل و نماینه یودی مجلس از ایالت کالیفرنیا ناحیه 27 از حزب دمکرات
41- دانا روهرا باچر (Dana Rohrabacher) نماینده مجلس از ایالت کالیفرنیا ناحیه 46 از حزب جمهوری خواه
42- جودی می چو (Judy May Chu) نماینده مجلس از ایالت کالیفرنیا ناحیه 32 از حزب دمکرات
43- جان رابرت لوئیز (John Robert Lewis) نماینده مجلس از ایالت جورجیا ناحیه 5 از حزب دمکرات
44- شیلا جکسون لی (Sheila Jackson Lee) نماینده مجلس از ایالت تگزاس از حزب دمکرات
45- تد پو (Ted Poe) نماینده مجلس از ایالت تگزاس از حزب
46- رابرت باب فیلنر (Robert Bob Filner) نماینده یهودی مجلس از ایالت کالیفرنیا و رئیس کمیته امور بازنشستگان مجلس (2011- 2001) از حزب دمکرات
47- اد تاونز (Ed Towns) نماینده مجلس از ایالت نیویورک و رئیس سابق کمیته نظارت بر اصلاحات دولت از حزب دمکرات
48- دانیل ادوارد لانگرن (Daniel Edward Lungren) نماینده مجلس حزب دمکرات از ایالت کالیفرنیا
49- تام تانکریدو (Tom Tancredo) نماینده مجلس از ایالت کلرادو (2001- 1999)، کاندید انتخابات ریاست جمهوری از حزب جمهوری خواه در سال 2008، و فرماندار کلرادو در سال 2010
50- ریموند تنتر (Raymond Tanter) کارمند عالی رتبه شورای امنیت ملی آمریکا و نماینده ویژه سلاح های بازدارنده در اروپا در دو دولت ریگان و بوش
51- اَندرو فرای (Andrew Fry) وکیل مدافع سازمان مجاهدین خلق در دادگاه تجدیدنظر " list of designated terrorist organizations "
52- استون اشنیبام، استاد حقوق بینالملل در دانشگاه جان هاپکینز و وکیل مدافع سازمان مجاهدین خلق در آمریکا
53- آلن گرسون (Alen Gerson.) وکیل بین المللی و مشاور ارشد هیات آمریکا در سازمان ملل جهت نظارت از پادگان مجاهدین در عراق
54- فری کار؟
55- ویت دین (White Deen) شاهد سازمان مجاهدین در دادگاه مزبور از سوی موسسه بَنکرافت واشنگتن (Washington Bankruptcy Institute)
56- بنابر گزارش مستند روزنامه نیویورک تایمز در تاریخ 13 مارس 2012 "مجاهدین خلق در طول سالها کارزار حقوقی و فعالیت های خود را جهت جلب حمایت سیاستمداران سرشناس آمریکا تشدید کرده بود. در میان افرادی که از این گروه حمایت می کردند می توان نام تعداد زیادی از اعضای فعلی و سابق کنگره و حتی روسای سابق سیا و اف بی آی را مشاهده نمود. بسیاری از این افراد در مقابل دریافت مبالغ کلانی در اجتماعات وابسته به این سازمان شرکت و سخنرانی کرده و یا طوماری گوناگون در حمایت از این گروه را امضا کرده اند.
اکثر حامیان آمریکایی سازمان مجاهدین خلق در قبال سخنرانی در اجتماعات هواداران این گروه مبالغی قریب به پانزده هزار تا سی هزار دلار دریافت کرده اند. تمام هزینه های مسافرت آنها به شهرهای اروپایی و از جمله پاریس و مخارج اقامت این افراد در هتل های لوکس از سوی این سازمان پرداخت میشده است. به عنوان مثال، ادوارد جی. لندل (Edward J Rendell) فرماندار سابق پنسیلوانیا چند ماه پیش گفت که تاکنون رقمی بین صد و پنجاه تا صد و شصت هزار دلار از این گروه دریافت کرده است."
www.nytimes.com


هیچ نظری موجود نیست: