نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۱ شهریور ۳, جمعه

شورای دانش‌جویان و جوانان چپ ایران: در زمینه کتاب دریاچه‌ی ارومیه - کاری از مهرداد مهرپور محمدی

شورای دانش‌جویان و جوانان چپ ایران: در زمینه کتاب دریاچه‌ی ارومیه - کاری از مهرداد مهرپور محمدی


دریاچه ­یِ ارومیه از جمله نمونه ­هایی است که تفکرِ حاکمانِ رژیمِ ضد انسانیِ جمهوریِ اسلامی و مشیِ غارت‌ گرانه ­یِ آن­ها را در برخورد با پدیده­ هایِ موجود و منابعِ کشور، نشان می­دهد. ضمنِ آن که، ایجادِ تغییراتِ شدیدِ محیطی به منظورِ وادارنمودنِ بخشی از جمعیتِ ساکن در منطقه­ یِ شمالِ­غربِ کشور به مهاجرت از آن­جا، دور از ذهن نیست

...
چنان­که در این کتاب خواهید خواند، دریاچه­ یِ ارومیه قربانیِ مطامعِ اقتصادی و نیازهایِ امنیتیِ رژیمِ ضدِ انسانیِ جمهوری اسلامی گردیده است. نابودیِ پوشش گیاهیِ منطقه، استفاده‌یِ سو­ء از منابعِ آب و خاک، غارتِ تولیداتِ دریاچه مانندِ «آرِتمیا»، احداثِ جاده در داخلِ دریاچه و همه‌گی مواردِ زیان­باری بوده­اند که به طورِ مستقیم و یا غیرِمستقیم توسطِ حکومتِ جمهوری اسلامی صورت گرفته است و پی‌آمدهایِ منفیِ آن­ها، دریاچه و مجموعه تالاب­هایِ پیرامونی­اش را در شرایط بسیار نامناسب و بحرانی قرار داده است.
در واقع آن چه امروز در خصوصِ دریاچه ­یِ ارومیه به چشم می­آید، نتیجه­یِ عمل‌کردِ سالیانِ طولانیِ غارتِ منابع و نابودیِ اقلیم توسطِ حکومت است که چنین خود را نمایانده است. دریاچه ­یِ ارومیه از جمله نمونه ­هایی است که تفکرِ حاکمانِ رژیمِ ضد انسانیِ جمهوریِ اسلامی و مشیِ غارت‌ گرانه ­یِ آن­ها را در برخورد با پدیده­ هایِ موجود و منابعِ کشور، نشان می­دهد. ضمنِ آن که، ایجادِ تغییراتِ شدیدِ محیطی به منظورِ وادارنمودنِ بخشی از جمعیتِ ساکن در منطقه­ یِ شمالِ­غربِ کشور به مهاجرت از آن­جا، دور از ذهن نیست.
راه‌کارهایِ مختلفی برایِ نجاتِ دریاچه­ یِ ارومیه از اوضاعِ بحرانیِ موجود پیش‌نهاد شده است که انجامِ مواردِ عملی و مثبت، می­تواند در جلوگیری از نابودیِ دریاچه موثر افتد و اگر دریاچه به شرایطِ مناسب و ایده­آلِ خود در سال­هایِ دور و پیش از وضعیتِ بحرانی بازنگردد، دستِ­کم از نابودی نجات خواهد یافت. اما چاره­یِ اساسی برایِ نجاتِ دریاچه­یِ ارومیه، تمامیِ ذخایرِ زیست­ محیطی و ایران، سرنگونیِ رژیمِ جمهوریِ اسلامی است؛ چنین باد!
....
مهرداد مهرپور محمدی
--

هیچ نظری موجود نیست: