نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۱ تیر ۱۸, یکشنبه

ظلمی که به افغانی های ایران روا داشته می شود

دریافتی: ظلمی که به افغانی های ایران روا داشته می شود


میدانم سالها بعد خاطره امروز را برای فرزندانت تعریف خواهی کرد و خواهی گفت که در کشور همسایه با تو چه ها کردند… کودک افغانی! امروز من ایرانی با شرم در چشمان پر درد تو نگاه میکنم… زیرا کشور من امروز را از تو گرفت… تنها چون افغانی بودی

سرش را شکستند، نه اینکه دزد بود، نه اینکه قاتل بود، نه اینکه حتی زنگ خانه ای را زده بود و فرار کرده بود…تنها جرم این کودک آن بود که افغانی بود!
این خونها با آب شسته میشود و جای این زخم بر سرش از بین میرود. اما با روح خراشیده و قلب شکسته اش چه میکنید؟!
صدای ما در قرن ٢١ میلادی، مطابق با سال ١٣٩١ هجری شمسی از نقطه ای سیاه در قلب ایران -یزد- میشنوید
نمیدانم فردا با چه رویی در چشم فرزاندانمان نگاه کنیم و بگوییم نان را از آوارگانی که به خانه‌یمان پناه آورده بودند دریغ کردیم
ــــــــــــــــــــــــ

کودک افغانی! امروز روز تو نیست، در خانه بمان
میدانم امروز را به تقویم سیاه خاطراتت خواهی افزود. روزی که تنها به جرم افغانی بودن تحقیر شدی.
میدانم سالها بعد خاطره امروز را برای فرزندانت تعریف خواهی کرد و خواهی گفت که در کشور همسایه با تو چه ها کردند
کودک افغانی! امروز من ایرانی با شرم در چشمان پر درد تو نگاه میکنم
زیرا کشور من امروز را از تو گرفت… تنها چون افغانی بودی

هیچ نظری موجود نیست: