نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۱ فروردین ۲۰, یکشنبه

حاشیه تجمع کارگران صنايع فلزی:فرزندم بعلت فقر من و بی درمانی جان داد

حاشیه تجمع کارگران صنايع فلزی:فرزندم بعلت فقر من و بی درمانی جان داد

حدود ۸۰۰ نفر از کارگران کارخانه صنايع فلزی ايران صبح امروز به دليل عدم دريافت مطالبات قانوني‌شان در مقابل ساختمان رياست جمهوری تجمع کردند. تجمع کارگران کارخانه صنايع فلزی ايران که در سال گذشته چندين بار در داخل محوطه کارخانه و همچنين در مقابل وزارت صنايع و ساختمان رياست جمهوری در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه و ساير مطالبات قانوني‌شان به وقوع پيوسته بود، با عدم تحقق وعده‌هاى دولت در سال جديد هم ادامه پيدا كرد.

حاشیه تجمع کارگران صنايع فلزی:فرزندم بعلت فقر من و بی درمانی جان داد

ایلنا
ايلنا:حدود ۸۰۰ نفر از کارگران کارخانه صنايع فلزی ايران صبح امروز به دليل عدم دريافت مطالبات قانوني‌شان در مقابل ساختمان رياست جمهوری تجمع کردند.
تجمع کارگران کارخانه صنايع فلزی ايران که در سال گذشته چندين بار در داخل محوطه کارخانه و همچنين در مقابل وزارت صنايع و ساختمان رياست جمهوری در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه و ساير مطالبات قانوني‌شان به وقوع پيوسته بود، با عدم تحقق وعده‌هاى دولت در سال جديد هم ادامه پيدا كرد.
به گزارش خبرنگار اعزامى ايلنا به اين تجمع اعتراضي، حدود۸۰۰ کارگر صنايع فلزی که با روپوشهای متحد الشکل، درحد فاصل ميدان پاستور تا مقابل نهاد رياست جمهوری تجمع کرده‌اند، خواستار رسيدگی به وضعيت حقوق، عيدي، سنوات و ساير معوقات و مطالبات خود هستند.
يکی از کارگران که اصرار داشت نامش فاش نشود، گفت: مشکل ما سالهاست که مانند يک تاول چرکين وجود داشته، اما اينك سر باز کرده است.
مشکل آنجاست که قانون کاری که به اين خوبی نوشته شده از جانب کارگران عملی مي‌شود اما متاسفانه با اينکه وظيفه دولت اجراى قانون است، به هر طريق از وظايفش شانه خالى مي‌كند.

يکی ديگر از کارگران که مرتبا به ميان حرفهای همكارش مي‌پريد، گفت: ما را از مرکزيت خارج کرده‌اند، کارگر نمي‌داند از چه کسی پيروی کند، صنف خاصی نداريم، نداشتن مرکزيت دست و پای ما را بسته است.
کارگر ديگری گفت: من ۴ فرزند دارم که يکي‌شان ۱۰ سال پيش با بيماری سرطان فوت کرد و علت مرگ زود هنگامش وضعيت بد اقتصادی و مالی من بود که در ادامه معالجه‌اش کم آورده بودم و هميشه خودم را مقصر مي‌دانم.
همسرم هم بيمار بود و نياز به عمل داشت که از توانم خارج بود. بار‌ها از مسئولين کارخانه درخواست پرداخت معوقاتم را برای معالجه همسرم داشتم اما اهميتی نمي‌دادند،. خوشبختانه همسرم با قرض گرفتن از دوستانم جراحى شد اما هنور بدهی آن عمل پرداخت نشده است.
كارگر ديگرى گفت: با آنکه سالهاست کارگر قراردادی هستم، امسال هنوز با ما قراردادی امضاء نشده است و ما نگران آينده هستيم.
در ادامه اين تجمع چند تن از کارگران به عنوان نماينده با مسئولين و نمايندگان دولت به گفتگو پرداخته و در ‌‌نهايت با قول و وعده رسيدگی و دريافت نامه‌ای به وزارت صنايع جهت ادامه رسيدگی متفرق شدند

هیچ نظری موجود نیست: