نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۰, یکشنبه



10ارديبهشت.دستگيری محمد علی دادخواه حقوق دان و مدافع حقوق زندانيان سياسی در شعبۀ 15 دادگاه انقلاب


بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" صبح امروز محمد علی دادخواه حقوق دان و مدافع حقوق بشر و زندانيان سياسی هنگامی که در شعبۀ 15 برای دفاع از موکلش زندانی سياسی ارژنگ داودی حاضر شده بود دستگير گرديد.

روز يکشنبه 10 ارديبهشت ماه حوالی ساعت 10:00 صبح محمد علی دادخواه حقوق دان و فعال حقوق بشر هنگامی که در شعبۀ 15 دادگاه انقلاب برای دفاع از موکلش زندانی سياسی ارژنگ داودی حاضر شده بود توسط صلواتی معروف به قاضی مرگ و رئيس شعبۀ 15 دادگاه انقلاب قبل از شروع جلسۀ دادگاه دستور دستگيری آقای دادخواه را صادر نمود و حوالی ساعت 10:20 همراه با مامورين او را به منزلش بردن تا از آنجا به زندان اوين منتقل کنند.
صلواتی به حقودان و فعال حقوق بشر و مدافع حقوق زندانيان سياسی در ايران اعلام کرد که حکم 5 سال وی تاييد شده است و بايد برای طی حکم غير قانونی و غير انسانی به زندان اوين منتقل شود.
در حال حاضر چندين تن از حقوق دانان و مدافعين حقوق زندانيان سياسی به صرف دفاع از موکلينشان در چهار چوب قوانين موجود در زندانهای ولی فقيع علی خامنه ای بسر می برند که از جملۀ آنها می توان خانم نسرين ستوده،سيف زاده و نرگس محمدی نام برد.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، دستگيری حقوق دانان به صرف دفاع از موکلينشان در چهار چوب قوانين موجود که به دستور ولی فقيه علی خامنه ای صورت می گيرد محکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر و ساير مراجع بين المللی خواستار ارجاع پرونده جنايت عليه بشريت رژيم ولی فقيه آخوند علی خامنه ای به شورای امنيت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصميمات لازم اجرا می باشد.
فعالين حقوق بشرو دمکراسی در ايران
10 ارديبهشت 1391 برابر با 29 آپريل 2012

گزارش فوق به سازمانهای زير ارسال گرديد:

کميساريای عالی حقوق بشر
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا

سازمان عفو بين الملل

info@hrdai.net

http://hrdai.net/
http://hrdai.blogspot.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: