نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ بهمن ۲۳, یکشنبه

احضار و بازجویی دوباره ۱۲ زندانی سیاسی از بند٣۵٠ اوین


شنبه , ۲۲ بهمن , ۱۳۹۰ @ ۳:۵۴ ب.ظ
خانه حقوق بشر ایران در آستانه انتخابات مجلس نهم عده‌ای از زندانیان سیاسی بند ٣۵٠ اوین به انحاء مختلف به دادسرای اوین یا بند امنیتی ٢٠٩ این زندان احضار و بازخواست شدند.
تارنمای کلمه گزارش داده است که علیرضا رجایی عضو شورای ملی مذهبی‌ها، امیرخسرو دلیرثانی از اعضای جنبش مسلمانان مبارز و محمدرضا معتمدنیا نماینده ویژه میرحسین در دوران نخست وزیری به دادسرای شهیدمقدسی زندان اوین احضار شدند و در مورد بیانیه‌های انتخاباتی و اعتراض به حصر موسوی و کروبی و رهنورد مورد سوال قرار گرفتند.
این احضار‌ها در پی نامه وزارت اطلاعات به شعب مختلف این دادسرا مبنی بر رسیدگی به آنچه «اقدامات غیرقانونی» این زندانیان خوانده شد، صورت گرفته است. در این نامه‌ها از شعب بازپرسی خواسته شده است تا با این زندانیان برخورد قضایی صورت گیرد.
پرونده سازی‌های جدید برای زندانیان سیاسی که نیمی از حبس خود را گذرانده و یا در آستانه آزادی قرار دارند به یک سنت در روش برخورد با معترضان تبدیل شده است.
همچنین هفته گذشته ابوالفضل عابدینی و شاهین زینعلی به بند ٢٠٩ اطلاعات احضار و در مورد بیانیه‌های ضدجنگ، حمایت از مردم بحرین و طرح پرسش از سید محمد خاتمی مورد بازخواست قرار گرفتند.
تهدید شاهین زینعلی به تبعید تنها چند روز پس از این تهدید عملی شد و وی در میان همدلی سایر زندانیان برای گذراندن حبس خود در تبعید (زندان رجایی شهر) بدرقه گردید.
حسین رونقی ملکی زندانی سیاسی بیمار و وبلاگ نویس منتقد در زندان اوین نیز به دادسرا احضار شد و نسبت به مصاحبه‌های پدرش و همچنین نامه به سید محمد خاتمی و بیانیه حمایت از نسرین ستوده مورد بازخواست و تهدید قرار گرفت.
اعضای جبهه ملی همچون دکتر علی رشیدی و حمیدرضا خادم نیز از دیگر زندانیانی بودند که هفته گذشته به بند ٢٠٩ منتقل و مورد بازجویی قرار گرفتند.
بهمن احمدی امویی نیز هفته گذشته به بند ٢٠٩ برده و درمورد بیانیه موسوم به ٣٩ نفر در اعتراض به ادامه حصر موسوی و کروبی مورد بازجویی قرار گرفت.
سما نورانی، عارف درویش و مهدی خدایی نیز از فعالان حقوق بشری بودند که در خصوص بیانیه حمایت ازنسرین ستوده و طرح پرسش از خاتمی به دادسرای مقدسی احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند.
همچنین پیش از آن ابوالفضل قدیانی عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که تنها چند روز به آزادی‌اش درآبانماه سال جاری باقی بود، به دادسرا احضار و با اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق انتشار نامه به رهبری مواجه شد. اتهامی که مانع از آزادی این زندانی بیمار و سالخورده شد.
پیش‌تر نیز محسن میردامادی دبیرکل زندانی جبهه مشارکت و فیض الله عرب سرخی از اعضای شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از سوی مامورین ٢الف سپاه احضار و در خصوص بیانیه ٣٩ زندانی سیاسی پیرامون انتخابات مورد بازجویی و فشار قرار گرفتند.

هیچ نظری موجود نیست: