نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ دی ۱۸, یکشنبه

ترس پلیس امنیت از ننه صنوبر و نمايشگاه نقاشی هايش


والله و بالله ما هدف سیاسی نداریم!
رشیدپور: خبر بازداشتم صحت ندارد، اما.
برای پلیس امنیت هم جالب بود که چه چیزی سبب شده چنین ازدحامی در آنجا پدید بیاید. من چند ساعتی میهمان دوستان پلیس امنیت بودم و از زیر تا بم کار را به آنها توضیح دادم و آنها خیلی هم استقبال کردند، حتی اشک در چشمان فرمانده محترم پلیس امنیت مرکز جمع شد و .


مجری شبکه ماهواره‌ای ایرانیان ضمن تکذیب خبر بازداشت خود به دلیل برگزاری یک نمایشگاه نقاشی، توضیحاتی را در مورد این خبر ارائه کرد.
 رضا رشیدپور ضمن تکذیب خبر بازداشتش به دلیل برگزاری نمایشگاهی تحت عنوان «ننه صنوبر» گفت: واقعیت نمایشگاه ننه صنوبر این بود که جمعی از مردم نیکوکار و احساساتی جمع شدند تا تابلوهای نقاشی یک مادربزرگ مستاجر که پنج سال، در سرما و گرما در کنار خیابان رزق حلال کسب کرده را بخرند تا از این طریق سرپناهی برای او تهیه شود.
وی در تشریح نحوه ورود نیروی انتظامی و پلیس امنیت به ماجرای نمایشگاه ننه صنوبر خاطرنشان کرد: به فضل الهی استقبال مردم بسیار بالا بود و خود ما و همین دوستان خبرنگار هم از این همه استقبال ذوق زده شده بودند. همه چیز به آرامی و خیلی خیلی خوب پیش رفت. در ساعات پایانی نمایشگاه به دلیل ازدحام عجیب در بلوار میرداماد، یک گره کور ترافیکی در این خیابان به وجود آمد. نیروی انتظامی وارد عمل شد تا این گره را باز کند. در این میان پلیس محترم امنیت هم من را برای ادای توضیحات به اداره امنیت پلیس خواست. من هم رفتم و توضیح دادم و آنها هم از این اقدام خداپسندانه مردم خیلی استقبال کردند.
مجری سابق صداوسیما افزود: منتهی در ادامه بازهم با شیطنت عده‌ای که در برخی رسانه‌ها همه فضاهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را گل آلود می‌کنند، فضا چنان گل‌آلود شد که نیروی محترم انتظامی اتفاقاً برای جلوگیری از سوءاستفاده این دوستان محترم خبرنگار، از ادامه نمایشگاه ممانعت به عمل آورد.

وی با تایید این که پلیس در محل برگزاری نمایشگاه حاضر شده است، به خبرنگار «بازتاب امروز» گفت: من نمی‌خواهم خبر دروغی از قول من منتشر شود، پلیس امنیت در منطقه حضور پیدا کرد، منتهی برای خود این دوستان هم جالب بود که چه چیزی سبب شده چنین ازدحامی در آنجا پدید بیاید. من چند ساعتی میهمان دوستان پلیس امنیت بودم و از زیر تا بم کار را به آنها توضیح دادم و آنها خیلی هم استقبال کردند، حتی اشک در چشمان فرمانده محترم پلیس امنیت مرکز جمع شد و ضمن تشویق ما، از این کار خیرخواهانه ابراز خرسندی کردند.
رشیدپور در مورد شائبه سوءاستفاده خود و شبکه ایرانیان از ننه صنوبر گفت: چطور ممکن است ما از ننه صنوبر سوءاستفاده کنیم، در حالی که خود وی به همراه پسران و خانواده‌اش در صحنه حی و حاضر بودند؟ ما در شبکه ایرانیان پیگیر زندگی ایشان بودیم، قبل‌تر پیگیر ترخیص ایشان از بیمارستان بودیم، رفت و آمد ایشان را تسهیل کردیم و در نمایشگاه دیروز هم خیرین مختلف را جذب کردیم تا تابلوهای ایشان را خریداری کنند تا سرپناهی برای ایشان خریداری شود. حالا اینکه ما چگونه از این فضا سوءاستفاده کردیم را واقعا نمی‌فهمم. ای کاش دوستان در خبرشان به جای اینکه می گفتند من سوءاستفاده کردند، به نحوه سوءاستفاده من اشاره می‌کردند.
این مجری شبکه ماهواره‌ای ایرانیان در ادامه اظهار کرد:‌ ضمن اینکه من از همین تریبون اعلام می‌کنم، با توجه به اینکه دوستانی که این خبر را منتشر کردند، خودشان به کمک خود بنده تمامی نمایشگاه را از ابتدا تا انتها فیلمبرداری کردند و تصاویر مربوط به نمایشگاه را دارند، هر کجای تصاویر که خودشان تشخیص می‌دهند  نشانگر سوءاستفاده یا شوی سیاسی من و شبکه ایرانیان است، به ما بدهند، من حاضرم آنتن در اختیارشان قرار دهم و این تصاویر را پخش کنم.
رضا رشیدپور در پاسخ به این سوال که منشا انتشار خبر بازداشت شما چه بود، اظهار کرد:‌ اصلاً دوست ندارم به نام کسانی که این خبر را منتشر کرده‌اند اشاره کنم، چرا که طبق تعالیم دینی ما بزرگنمایی آدم دروغ‌گو مکروه است. اما از طرف دیگر هم برای فضای خبر و خبرنگاری در کشور خیلی متاسفم، چرا که فکر می‌کنم نان درآوردن از طریق دروغ‌پردازی و به هم ریختن افکار عمومی هم به لحاظ دینی کار درستی نیست.
وی افزود: خصوصاً در شرایط فعلی که جامعه به آرامش و روحیه احتیاج دارد، منتشر کردن چنین خبری که جز ایجاد جنجال و به هم ریختن افکار عمومی هیچ کارکردی ندارد، علاوه بر مشکلاتی که از نظر شرعی دارد، از لحاظ حقوقی هم قابل تعقیب است.
رشیدپور با تاکید بر اینکه منتشرکنندگان این خبر علی‌رغم حضور در محل نمایشگاه، چنین خبر دروغی را منتشر کرده‌اند، افزود: دوستانی که این خبر را منتشر کردند، به شدت در محل نمایشگاه مورد استقبال برگزارکنندگان نمایشگاه قرار گرفتند، هدایایی را دریافت کردند و در عین حال به آنها مجوز داده شد که از ابتدا تا انتهای نمایشگاه را با دوربین های فراوانی که آورده بودند تحت پوشش قرار دهند. در قاموس ایرانی نمک خوردن و نمکدان شکستن رسم نیست، کسانی که سهوا یا عمدا این کار را می‌کنند، فرهنگ لطیف و غنی ایرانی را لکه دار می‌کنند و من برای آنها متاسفم.
این چهره مشهور که بنا به گفته خودش در صداوسیما ممنوع‌التصویر شده است، در نهایت با اشاره به شائبه سیاسی بودن اقدام شبکه ایرانیان در برگزاری نمایشگاه ننه صنوبر، گفت:‌ من در اولین و آخرین مصاحبه‌ای که در مورد شبکه ایرانیان داشتم- و با پایگاه خبری قانون انجام شد- عرض کردم که اگر در کشور به خدایی و قرآنی اعتقاد وجود دارد، والله بالله و قسم به قرآن، تنها هدف ما در شبکه ایرانیان ایجاد آرامش نشاط و تزریق روحیه برای زندگی بهتر ایرانیان است.
وی تاکید کرد: ما نه اصلاح طلبیم، نه اصولگراییم، نه جریان انحرافی هستیم. ما عده‌ای جوان هستیم که احساس می‌کنیم مردم به روحیه احتیاج دارند. مردم از این نوع خبرها که این دوستان منتشر می‌کنند، منزجر و متنفر هستند. ما دوست داریم در کشور آرامش به وجود بیاوریم و هرگز وارد فضای سیاسی نمی‌شویم و مجددا عرض می‌کنم والله و بالله هیچ‌ نگرش و قصد و غرض سیاسی نداریم.
گفتنی است یکی از سایت های خبری روز گذشته مدعی شده بود مجری یک شبکه ماهواره ای با سوء استفاده از هنر یک هنرمند 70 ساله قصد ایجاد ناآرامی داشته و بازداشت شده است.

هیچ نظری موجود نیست: