نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ دی ۸, پنجشنبه

فحاشی و کتک کاری؛ شیوه حل و فصل مشکلات در حکومت اراذل و اوباش

جعفر پویه
روز سه شنبه، وقتی بهروز مرادی، نماینده دولت، به صورت حسین حسینی، نماینده مجلس، سیلی زد و در صحن علنی به عربده کشی و فحاشی پرداخت، درگیری بین مجلس و دولت از لفاظی و اتهام زنی بالاتر رفت و وارد فاز جدیدی شد.
دولت نظامی امنیتی احمدی نژاد که اجرایی کردن طرح هدفمندی یارانه هایش مورد انتقاد مجلس قرار دارد، روز سه شنبه رییس سازمان هدفمندی یارانه ها را به مجلس فرستاد تا پاسخگوی انتقادات نمایندگان مجلس باشد. اما مجلس که ناتوانی دولت در اجرایی کردن این طرح را دستمایه قرار داده تا گماشته یاغی رهبر را سر جای خود بنشاند، مقهور مرادی، نماینده آن شد.
ماجرا از آنجا آغاز شد که نمایندگان مجلس طرح دو فوریتی استفساریه ماده 12 قانون هدفمند کردن یارانه ها را در دستور کار خود قرار دادند. نمایندگان مجلس معتقدند که دولت با تفسیر خود از این قانون تمام درآمدهای شرکتهای آب و برق و گاز را یکجا برداشت و صرف پرداخت یارانه های نقدی کرده است، در حالی که می بایست مابه التفاوت قیمت قدیم و جدید را به حساب خاصی به نام هدفمند سازی یارانه نزد خزانه داری کل واریز کرده و آن را در قالب بودجه سالانه هزینه نماید. آنها می گویند، دولت با برداشت همه درآمدها، شرکتهای مزبور را بدون پول و نقدینگی رها کرده است.
محمد دهقان، عضو هیات رییسه مجلس، به عنوان یکی از طراحان اصلی این طرح می گوید: "پس از اجرای قانون حذف یارانه ها بسیاری از پروژه های برق و گاز و آب دچار اختلال شده است و شرکتهای ذیربط نه تنها قدرت پاسخگویی ندارند، بلکه در پرداخت حقوق پرسنل خود نیز دچار مشکل شده اند."
اما روز سه شنبه که در حضور بهروز مرادی، رییس سازمان هدفمندی یارانه ها، مجلس مشغول بررسی ابعاد تخلفات دولت بود، حسین حسینی، نماینده فریمان، در سخنرانی خود آمارهای دولت را دروغین اعلام می کند و موقع نشستن در جایگاه خود مورد مهرورزی بهروز مرادی قرار می گیرد. مرادی که از تصمیمات مجلس در مورد دولت ناراحت بود، به حسینی می گوید: "این آمارهای کوچه بازاری را از کجا آورده اید."
همین حرف موجب ناراحتی حسینی شده و مشاجره دو طرف بالا می گیرد. نماینده دولت فرصت را مُغتنم شمرده سیلی محکمی به گوش نماینده فریمان می زند و پس از آن کت خود را درآورده با عربده کشیدن شروع به فحاشی و دشنام گویی به مجلس و نمایندگان کرده و سعی می کند اینگونه از مجلس نسق گیری کند. بنابه گزارشهای منتشره، مرادی با نعره کشی، مجلس را "طویله" و "حیوانخانه" می نامد و لاریجانی هرچه تلاش می کند، نمی تواند وی را ساکت کند.
به نوشته خبرگزاری حکومتی فارس، "
علی لاریجانی، رییس مجلس، خطاب به رییس سازمان هدفمند کردن یارانه ها گفت، آقای مرادی، توهین نکنید، این چه رفتاری است که از خود نشان می دهید و دستور داد او را از مجلس اخراج کنند."
و اینگونه درگیری بین مجلس و دولت یک پرده بالاتر رفت و وارد فاز فحاشی و کتک کاری شد. به ظاهر نمایندگان دست چین شده شورای نگهبان و نماینده دولت نظامی- امنیتی، صحن مجلس را با چاله میدان یکی فرض کرده اند و به شیوه ی خود سعی دارند تا مشکلات حکومتی را حل و فصل کنند. اگر حل و فصل مسایل حکومتی در رژیم ولایت فقیه به رهبری علی خامنه ای به همین گونه پیش رود، انتظار می رود در آینده نزدیک نمایندگان قوای سه گانه با قداره، چماق، زنجیر و پنجه بوکس به رتق و فتق امور حکومتی بپردازند.
 از حکومت اراذل و اوباش غیر از این هم انتظار نمی رود.

هیچ نظری موجود نیست: