نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ آذر ۳۰, چهارشنبه

نقشی فراتر از ستون پنجم!

  

کوروش طاهری
بخش اعظم فعالیت های جمهوری اسلامی در مقابل اپوزیسیون واقعی تا روی کار آمدن محمد خاتمی به عنوان رئیس جمهور و آبدارچی نظام ولایت فقیه در ترور و سرکوب فیزیکی مخالفان و گروه های شناخته شده در صف اپوزیسیون واقعی خلاصه می شد! رویگرد خاتمی با طرح گفتگوی تمدن ها که توسط کارشناسان زبده سیاسی حامی رئیس جمهور آبدارچی/ در وزارت اطلاعات طراحی و در سطح داخلی و اندکی هم در عرصه بین المللی تبلیغ و ترویج شد از یک سوی /باعث شد تا اقدامات تروریستی نظام ولایت در خارج از کشور کاهش یابد و از سوی دیگر طراحی های وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی /آمریکا و متحدان آن را تا حدودی فریب داد و این کشورها با تبلیغات گسترده جناح موسوم به اصلاح طلب را که در تاکتیک حامی محمد خاتمی شناخته می شد به عنوان پاسدار نظام جمهوری اسلامی در برنامه استراتژیکی خود به افکار عمومی و معادلات سیاسی در سطح جهان تحمیل کردند!
تئوریسین های وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی که تعدادی از آنان دست پرورده سرویس های جاسوسی آمریکا و آلمان هستند اما از نبوغ بالای ایرانی برخوردارند همراه با دست پرورده های سرویس جاسوسی چین و کره شمالی/خیلی زود دریافتند که بسیاری از گروههای تشکیل دهنده جبهه اصلاح طلبان/ برای حفظ نظام جمهوری اسلامی/ چه لعبت های گرانبهائی هستند که در تمام فصول به یاری جمهوری اسلامی خواهند آمد!
اینک با گذشت نزدیک به یک دهه/ ارزیابی و طراحی های اطلاعاتی در مورد گروههای موسوم به اصلاح طلب برای نظام ولایت فقیه ببار نشسته است و تعدادی از چهره های شاخص این جبهه در داخل و خارج از کشور نقشی فراتر از ستون پنجم را به نفع جمهوری اسلامی بعهده دارند و علائم زیادی در این مورد وجوددارد.
سه بازیگر در صحنه و پشت صحنه برای جمهوری اسلامی نقش به عهده دارند که عبارنتد از :
چهره های شاخص و حرفه ای به اصطلاح اصلاح طلب
افراد آماتور و غیر حرفه ای اما تا حدودی مطرح در این جبهه
افرادی که در خط مرزی و قرمز این جبهه قرار دارند که بعضا افراد ناشناخته در این صف هستند.
ابتدا چهره های شاخص این جریان/ آزادانه و از طریق مرز هوائی با پاسپورت ایرانی و بدرقه اقوام و دوستان و خوش بش و طلبیدن حلالیت از پاسداران مستقر در فرودگاه تهران/ به خارج آمدند و در انگلیس/آلمان/فرانسه و آمریکا مقیم شدند. سپس نوبت به دسته دوم رسید و بسیاری از این افراد یا قانونی و یا از طریق مسیر قاچاق به خارج آمدند. اما افراد گروه سوم در ایران ماندند و به فعالیت های قانونی در نظام ولائی ادامه می دهند!
چهره های شاخص این جبهه خیلی زود سوار بر موج نارضایتی مردم در داخل شدند و در خارج نیز/ با بهره گیری از رسانه های مطرح ولی بعضا  وابسته به سرویس های جاسوسی /تلاش کردند تا صدا و اعتراض اپوزیسیون واقعی/  در عرصه جهانی را کاهش دهند که این کار را مستمر انجام داده و می دهند!
اینک در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و تشدید جنگ قدرت برای ایجاد نظام پارلمانی(بخوانید دستگاه خلافت)وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با کمک چهره های شاخص و سمپاتی غیر مستقیم و بعضا ناآگاهانه افراد گروه دوم/موفق شده یک جنگ جاسوسی و اطلاعاتی را هدایت و کنترل کند و بر خلاف ادعاهای سران نظام و مسئولین روحانی وزارت اطلاعات که معتقدند سربازان گمنام امام زمان کاشف و ناجی این جنگ اطلاعاتی هستند/ این تعداد قابل توجهی از چهره های اصلاح طلب هستند که در آمریکا در هر دو جناح جمهوری خواه و محافظه کار نفوذ کرده اند و هم چنان با ژست مخالف نظام/ به جمهوری اسلامی کمک می کنند!
این جبهه کار جاسوسی و تبادل اطلاعات را چنان آشکار کرده اند که تعدادی از نویسندگان و چهره های این جبهه به ستایش و دفاع از جاسوسی و کسب درآمد از طریق تبادل اطلاعات (چه  محرمانه/طبقه بندی شده/و...)پرداخته اند و در واقع زمینه های ذهنی را برای گروه دوم و سایر افرادی که در آینده ممکن است به این جبهه بپیوندند آماده می کنند.

شکی نیست سازمان های اطلاعاتی برای جمع آوری اطلاعات  مورد نیاز معمولا از دو روش عمده استفاده می کنند. نخستین روش ، به کارگیری  عوامل انسانی است که همیشه مورد توجه سازمان های اطلاعاتی است. جاسوسان  نیز به دو گروه نفوذی و استخدامی تقسیم می شوند. گروه اول افرادی هستند که  با گذراندن دوره ها و آموزش های لازم در مراکز مختلف مهارت یافته و تبدیل  به جاسوسان حرفه ای شده اند. این افراد به گونه ای مختلف در هرجا که لازم  باشد ، نفوذ می کنند تا به اهداف مورد نظرشان دست یابند.
گروه دوم  استخدامیان نیز افرادی اند که در محل کار خود به اطلاعات همکاران و محیط  کار خود دسترسی دارند. این افراد ویژگی ها و شرایط مورد نظر را برای جاسوس  شدن دارا هستند. بنابراین سازمانهای جاسوسی با به خدمت گرفتن آنها به اخبار  و اطلاعات مورد نظر دست می یابند. دومین روش به دست آوردن اخبار ، جاسوسی  با بهره گیری از ابزارهای فنی و الکترونیکی است.
جمهوری اسلامی اینک در هر دو حوزه جاسوسی انسانی و الکترونیکی در اروپا و آمریکا بشدت فعال است و در این جهت جمهوری خلق چین در مقایس بالائی حکومت جمهوری اسلامی ایران را یاری می دهد و در واقع چین بخشی ازهزینه و مسئولیت جاسوسي خود عليه آمريكا و رخنه در دستگاههای اطلاعاتی آمریکا و انگلیس را به عهده حکومت جمهوری اسلامی گذاشته است.

چندی بیش شركت آمريكائي "مكافي" كه يك شركت پيشتاز در صنعت امنيت سايبري در جهان  است، اعلام كرد بيش از 70 سازمان از جمله سازمان ملل، گروههاي اصلي وابسته  به وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) و مجموعه شركتهاي كليدي آمريكا در معرض  حملات جاسوسي سايبري قرار گرفته‌اند و در سطح بين‌المللي مورد "دستبرد  اطلاعاتي" واقع شده‌اند.
بر اساس گفته های مقامات  بلندپایه جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا ، از بین 140 آژانس جاسوسی خارجی که  برای نفوذ به مراکز اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی برنامه ریزی می کنند  . نهادهای امنیتی چین از پیچیده ترین روش ها استفاده می کنند. این مسئله  خسارتهای بسیار سنگین اقتصادی را بر آمریکا تحمیل کرده است.
بنابراین  سرویس های جاسوسی آمریکا علاوه بر اختصاص دادن بخش وسیعی از توان و نیروی  انسانی خود را برای مقابله با جاسوسان چینی به فکر در اختیار گرفتن جاسوسان  و نیروهای ضد اطلاعات جدیدی در سازمانهای سیا و اف بی آی افتاده اند.
اکنون بعد از ساقط کردن هواپیمای جاسوسی پهپاد و درج اخبار مربوط به دستگیری جاسوس های متعدد آمریکا/ سناریوهای جدیدی در این زمینه در راه خواهد بود تا بتواند در نهایت به یک بسیج نیمه عمومی مردم برای حکومت در آستانه انتخابات مجلس تبدیل شود. آمریکائی ها و اروپائی ها هم زیاد بدشان نمی آید که تنور این جنگ سایبری و جاسوسی انسانی را گرم نگهدارند تا جمهوری اسلامی در نقاطی که شکست خورده و یا نیاز به ترمیم دارد فرصت بازسازی داشته باشد!
به باور من طرح تعقیب سید علی خامنه ای به عنوان جنایتکار جنگی که توسط رضا پهلوی مطرح شده است یکی از دام های جدید وزارت اطلاعات رژیم است  تا بتواند در آینده نه چندان دور/ناکارائی این بخش از اپوزیسیون را در سطح بین المللی نشان دهد! کافی است به تحریم افراد و موسسات صنعتی و اقتصادی در جمهوری اسلامی که توسط آمریکا و متحدانش انجام شده و یا به بیانیه ها و اطلاعیه های سیاسی که از سوی مجامع رسمی و غیر رسمی در جهان علیه حکومت جمهوری اسلامی صادر می شود/به طور دقیق توجه کنیم این واقعیت روشن می شود که نه خامنه ای در ردیف اول اتهام قرار دارد و حتی در بسیاری موارد جزو متهمین نظام نیست و نه صحبتی از سرنگونی نظامی می شود که خامنه ای رهبر آن است!

 

هیچ نظری موجود نیست: