نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ دی ۶, سه‌شنبه

بهروز جاوید تهرانی پس از هفت سال زندان آزاد شد

بهروز جاوید تهرانی پس از هفت سال زندان آزاد شد



کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: بهروز جاوید تهرانی از فعالان جبهه متحد دانشجویی پس از هفت سال حبس در زندان رجایی شهر کرج عصر امروز همزمان با روز تولد اش آزاد شد.

بهروز جاوید تهرانی در سال ۱۳۸۴ به اتهام "ارتباط با گروه‌های ضد انقلاب و معاند نظام" بازداشت و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی حداد به تحمل ۷ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. این حکم از سوی دادگاه تجدید نظر به چهار سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تبدیل گردید. حکم شلاق بهروز جاوید تهرانی سال گذشته به اجرا درآمد.

بهروز جاوید تهرانی از سن ۱۹ سالگی وارد فعالیت های اعتراضی و حقوق بشری شد. او سابقه بازداشت‌ در اعتراضات دانشجویی ۱۸ تیر سال ۷۸ و تجمع مقابل سازمان ملل در سال ۸۳ در دفاع از زندانیان سیاسی را دارد که توسط کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی و جبهه متحد دانشجویی سازماندهی شده بودند. بهروز در مجموع ۱۱ سال از دوران جوانی خود را در زندان‌های جمهوری اسلامی و بدون مرخصی سپری کرده است.

این فعال مدنی در طول مدت زندان چندین بار برای شکنجه به سلول های انفرادی منتقل شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

هیچ نظری موجود نیست: