نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ مرداد ۱۲, چهارشنبه

قلدری پاسدار قاسمی در مجلس: افتخار می کنم که عضو سپاه هستم (تیتر از جنگ خبر)


خبرگزاري فارس
رستم قاسمي وزير پيشنهادي نفت كه صبح امروز (چهارشنبه) در دفاع از برنامه‌هاي خود در صحن علني مجلس سخنراني مي‌كرد، اظهار داشت: افتخارم اين است كه سرباز كوچكي از خيل پاسداران انقلاب اسلامي هستم كه پس از 8 سال دفاع مقدس تمام دوران خدمت خود را در سازندگي كشور گذرانده‌ام.

وي تصريح كرد: طي اين دوران صدها پروژه بزرگ عمراني به ويژه پروژه‌هاي نفت و گاز را با همكاري ديگر برادران در قرارگاه خاتم به انجام رسانده‌ايم؛ در اين قرارگاه توانستيم كيفيت پروژه‌ها و زمانبندي آنها را به نرم جهاني رسانده و در كنترل قيمت‌ها نقش موثري انجام دهيم و با خروج شركت‌هاي بزرگي مثل توتال و شل كه روزي ما را تحريم كرده بودند توانستيم جايگزين آنها شويم.

وزير پيشنهادي نفت ادامه داد: دلخوشي و عشق ما در قرارگاه خاتم اين بود كه پروژه‌هاي محروميت زدايي را در مناطق محروم انجام داديم.

قاسمي اظهار داشت: در حوزه نفت و گاز اعم از استخراج، اكتشاف و ساخت پالايشگاه پروژه‌هاي متعددي را به انجام رسانديم كه نمونه بزرگ آن پارس جنوبي است.

وي تاكيد كرد: اكنون كه بنا به وظيفه و تكليف شرعي و انقلابي و با روحيه جهادي در اينجا حاضر شده‌ام به نمايندگان مي‌گويم هرچه شما با راي خود تكليف كنيد همان را انجام خواهم داد.

وزير پيشنهادي نفت با بيان اينكه: "با عنايت و تعامل 20 ساله با وزارت نفت در چارچوب سياست‌هاي كلي مقام معظم رهبري در بخش نفت و گاز، سند چشم‌انداز و برنامه پنجم برنامه‌هاي خود را به مجلس ارائه كردم " تصريح كرد: اهميت توليد نفت و گاز در اقتصاد كشور بر هيچ كس پوشيده نيست.

قاسمي در ادامه مهمترين برنامه خود را سرعت بخشيدن برداشت از ميادين مشترك دانست و يادآور شد: 17 ميدان مشترك دريايي و خشكي و 5 ميدان گازي در كشور وجود دارد كه علي‌رغم سرمايه گذاري‌ها در دولت‌هاي گذشته به ويژه دولت نهم و دهم اما برداشت ما از اين ميدان‌ها كافي نيست.

وي افزود: با حمايت‌هاي كميته ويژه نظارت بر ميادين مشترك برنامه بنده اين است كه برداشت از آنها را سرعت ببخشم.

وزير پيشنهادي نفت به ارتقاي جايگاه نفت ايران در جهان، منطقه و اوپك اشاره كرد و گفت: گرچه كشورهاي ديگر در توليد نفت تلاش مي‌كنند تا جايگاه دوم را به دست آورند، برنامه بنده حفظ اين جايگاه و كسب جايگاه دوم گاز است كه در برنامه پيش بيني شده است.

قاسمي همچنين به گسترش اكتشاف نفت و گاز به ويژه در مناطق مرزي كشور نيز خبر داد.

وي جمع آوري گاز‌هاي همراه، افزايش صادرات گاز، توجه به توسعه بخش پتروشيمي، سرعت بخشيدن به بخش‌هاي توسعه‌اي در بخش پالايشگاهي، توزيع گاز طبيعي براي بهره مندي مردم، سرعت بخشيدن به سياست‌هاي اجراي اصل 44 از طريق شكل گيري بازارهاي رقابتي‌ و حمايت از بخش خصوصي براي توليد و ارتقاي كلان نفت را از برنامه‌هاي وزارت نفت عنوان كرد.

وزير پيشنهادي نفت در ادامه اين برنامه‌ها ايجاد بخش خصوصي براي توليد، فروش اوراق ارزي، ريالي، منابع بانك‌ها، توجه به سفرهاي استاني، توجه به منابع انساني وزارت نفت و ايجاد اعتماد و روحيه جهادگري و انگيزه بهره‌وري را از ديگر برنامه‌هاي وزارت نفت دانست.

وي همچنين به تعامل با مجلس اشاره كرد كه از برنامه‌هاي مهم خود در وزارت نفت است.

قاسمي در خاتمه گفت: از ابتداي خدمت خود تاكنون علاقه‌اي به كار سياسي نداشته‌ام و وزارت نفت را جاي كار سياسي نمي‌دانم و حضور در دولت را حضور در حزب و گروه تلقي نمي‌كنم.

وي پيش از اين سابقه دو دوره نمايندگي مجلس شوراي اسلامي داشته است و مسئول قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا بوده كه طي ساليان متمادي مسئوليت انجام بزرگترين پروژه‌هاي اقتصادي را به‌عهده داشته و موفقيت اين قرارگاه در انجام پروژه‌هاي بزرگ نفتي مانند پارس جنوبي و عسلويه مورد اذعان كارشناسان اقتصادي قرارگرفته است.
انتهاي پيام/ك*

هیچ نظری موجود نیست: