نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ مرداد ۲۸, جمعه

ه مناسبت سال روز اعدام میرزا رضای کرمانی +پرونده خیانت ها و حماقت های ناصر الدین شاه قاچار


ناصر الدین شاه محمد شاه قاجار و مهدعلیا در روز ششم صفر 1247 به دنیا آمد و مدت 50 سال در ایران حکومت کرد و در این مدت فقط خیانت بود و خیانت بود و خیانت
بزرگترین خیانت ناصر الدین شاه به ایران کشتن میرزا تقی خان امیر کبیر یکی از بهترین فرزندان ایران بود که خواری بر چشم انگلیس و روسیه بود و جانشین کردن یکی از خائن ترین عناصر به نام میرزا آقا خان نوری به جای امیر کبیر
ناصر الدین شاه در زمان مرگش 85 زن داشت که در آن زمان فقر کشور ایران زنهای درجه اول ماهی 750 و زن های درجه دوم ماهی 200-500 تومان و صیغه ها ماهی 100-150 تومان حقوق می گرفتند.زنهای درجه اول سه الی چهار خواجه و زن های درجه دوم یک الی دو خواجه داشتند که حقوق مخصوص خودشان را نیز داشتند.
تصویر سو گلی در بار ناصر الدین شاه
تصویر حرمسرای ناصر الدین شاه
تصویر ناصر الدین شاه و زنانش
در دوران ناصر الدین شاه با گماشتن افراد نالایق بی برنامه گی رشوه گیری رواج بسیار پیدا کرد و ایران در سراشیبی سقوط قرار گرفت مراکز فراماسونری به شدت در کشور رشد کرد و فراموشخانه ها تاسیس شدند و فراماسونری تا مغز و استخوان در بار نفوظ کرد.
برای تامین هزینه های خوش گذرانی های ناصر الدین شاه و سفر های اروپا قرار داد ها متعددی به نفع بیگانگان در زمان وی بسته شد که به این شرح است.
امتیاز رویتر :این امتیاز بین ایران و پل ژولیوس رویتر یهودی انگلیسی بسته شد به موجب این امتیاز امتیاز ساختن راه ها راه آهن سدها بهره برداری از همه معادن(به جز طلا نقره) حفر قنات و کانال های آبی ایجاد بانک و هر کونه کارخانه صنعتی در سراسر ایران بهره برداری از جنگلها به مدت هفتاد سال و استفاده از گمرک ایران به مدت بیست و پنج سال در ازای پرداخت شش میلیون لیره انگلیسی و سالیانه نیم در صد از سود در اختیار این فرد قرار گیرد.
معاهده پاریس در مارس 1857 پس از نبرد میان نیرو های انگلیسی و ایرانی بسته شده به موجب این معاهده هرات و افغانستان از ایران جدا شد.
امتیاز تالبوت :در سال 1269 طی قراردادی به جرج تالبوت تاجر انگلیسی واگذار شد که با پیگیری های میرزا حسن شیرازی این امتیاز لغو شد
قرار داد آخال :معاهده ای که میان ایران و روسیه در 30 شهریور 1260 برای تعین مرزهای دو کشور بسته شد و بر طبق این قرار داد مناظق سمرقند بخارا آرال تاشکند بطور کامل ازدست ایران رفت و به روسیه سپرده شد.
در 17 اردیبهشت 1275 ناصر الدین شاه برای برگذاری جشن های پنجاهمین سالگرد خود به شاه عبدل عظیم رفت و در هنگام ورد به حرم توسط اسلحه کهنه میرزا رضای کرمانی مورد اصابت گوله قرار گرفت و کشته شد.و اگر میرزا رضا دست به این عمل نمی زد ممکن بود پنجاه سال دیگر به خیانت های خود به این کشور ادامه دهد.همچنین اسلحه میرزا رضا بسیار قدیمی بود و اگر از فاصله کمی دورت شلیک می شد ممکن بود عمل نکند.
نقل است که ناصر الدین شاه در لحظات آخر گفته بود:
من بر شما جور دیگری حکومت خواهم کرد اگر زنده بمانم
میرزا رضای کرمانی قبلا توسط کامران میرزا حاکم تهران مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود و دل پری از ناصر الدین شاه داشت.
بعد از مدت اندکی در صبح گاه 22 تیر همان سال میرزا رضا کرمانی اعدام شد.و شیخ هادی نجم آبادی مراسم چهلم و سالگرد وی را بر گذار کرد.
نقل است که در هنگام اعدام میرزا رضا مسئول اعدام به وی می گوید:پدر سوخته شاه را کشتی ، حالا می‌بینی که می‌برند دارت بزنند ،
میرزا رضا در جواب گفت : پدر سوخته خودت هستی اگر تو بمیری سگ و گربه هم به تشییع جنازه‌ات نخواهند رفت ، ولی می‌بینی که برای اعدام من این همه تشریفات برگزار کرده‌اند !

تصویر میرزا رضای کرمانی اندکی قبل از اعدام
تصویر بر دار شدن میرزا رضای کرمانی

هیچ نظری موجود نیست: