نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ تیر ۱۵, چهارشنبه

14تير :متن کامل 10 سوال نمايندگان از احمدي‌نژاد


 
14تير :متن کامل 10 سوال نمايندگان از احمدي‌نژاد
عصر ايران

هيئت رئيسه محترم مجلس شوراى اسلامى

با اهداء سلام، به استناد اصل هشتاد و هشتم قانون اساسى و ماده 196 و 197 آيين نامه داخلى مجلس شوراى اسلامي، ضمن تقدير از خدمات فراوان دولت در حوزه هاى مختلف، بدين وسيله سئوالات زير از رئيس جمهور محترم با يكصد امضا جهت طى مراحل قانونى و روشن شدن اذهان نمايندگان محترم و رفع سوء تفاهمات و به منظور تقويت نظام جمهورى اسلامى ارائه مى گردد:

1 ـ چرا قانون تسهيلات ارزى براى متروى تهران و كلان شهرها و حمل و نقل عمومى ساير شهرها، على رغم نياز مبرم اين شهرها به روان سازى ترافيك، خصوصا با آغاز هدفمند شدن يارانه حامل هاى انرژي، ابلاغ و اجرا نشد؟


2 ـ وزير ورزش و جوانان پس از پنج ماه از ابلاغ قانون تشكيل وزارت ورزش و جوانان با نامه اى غير معمول به مجلس معرفى شد، آيا اين امر نوعى تلاش براى گريز از اجراى قانون نيست؟

3 ـ طبق آمار رسمى نرخ رشد اقتصادى كشور در سال 89 زير 1% بوده و اگر نرخ اعلام شده از سوى صندوق بين المللى پول را بپذيريم حدود 3% بوده است در حالى كه طبق برنامه بايد حداقل 8% باشد. آيا اين امر حاكى از ضعف مديريت اقتصادى كشور نيست؟ همچنين با اين نرخ رشد آيا ممكن است يك ميليون و ششصد هزار شغل در كشور ايجاد شده باشد؟


4 ـ مبلغ 1500 ميليارد تومان بودجه ارتقاء شاخص هاى فرهنگى كشور در قانون بودجه سال 1389 چگونه هزينه شده است؟


5 ـ قانون هدفمند كردن يارانه ها پنج ساله بوده است در حالى كه ميزان افزايش بهاى برخى حامل هاى انرژى نشان مى دهد كه دولت مدت اجراى آن را كمتر از 3 سال در نظر گرفته است. در نتيجه مردم بايد فشار غير لازمى را در پرداخت بهاى مثلا گاز مصرفى تحمل نمايند. همچنين سهم بخش توليد صنعتى و كشاورزى تاكنون به درستى پرداخت نشده و باعث گران تمام شدن هزينه توليد كالا و محصول گرديده است. چرا دولت مقيد به اجراى قانون مجلس نيست؟

6 ـ مقاومت يازده روزه جناب عالى در مقابل حكم حكومتى رهبر انقلاب اسلامى مبنى بر ابقاى حجت الاسلام مصلحى وزير محترم اطلاعات چه توجيهى دارد؟


7 ـ چه ضرورتى وجود داشت كه آقاى منوچهر متكى وزير سابق امور خارجه در زمان ماموريت خود به سنگال عزل شود به طورى كه علاوه بر تحقير شخصيت ايشان، نظام جمهورى اسلامى ايران در سطح جهان آسيب ببيند؟

8 ـ اين سخن جناب عالى كه مجلس در راس امور نيست، چه هدفى را دنبال مى كند؟


9 ـ چرا جناب عالى با علم به اينكه انتقاد از برخی مجريان «قانون عفاف و حجاب» در رسانه ملی موجب کاهش اقتدار نظام در اين حوزه و بدتر شدن وضع پوشش اسلامى در جامعه خواهد شد، در برنامه زنده تلويزيونى ضمن متهم کردن برخی مجريان اين قانون، بر خلاف اجماع فقها بر وظيفه دولت اسلامی در آن مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر که نيازمند اعمال قانون است، با اعلام اين مطلب که راه حل اين مسئله منحصر به کار فرهنگی است، از دولت سلب مسئوليت نموديد و پس از مخالفت گسترده مراجع تقليد، ائمه جمعه، علماى بلاد و نمايندگان مجلس با سخنان شما، در مصاحبه زنده تلويزيونى بعدى اعلام كرديد كه سخن من همان است كه گفتم. اين رفتار شما چگونه توجيه مى شود؟

10 ـ چرا نظريه «ترويج مكتب ايران به جاى مكتب اسلام» را كه توسط رئيس دفتر شما بيان شد على رغم ضديت با مبانى انقلاب اسلامى و مخالفت قاطبه مراجع عظام تقليد و علماى بزرگ و دلسوزان نظام، تاييد و بر آن تاکيد نموده باعث تنزل جايگاه انقلاب اسلامى و زنده شدن تعصبات قومى در ميان مسلمانان و سوء استفاده مخالفان وحدت اسلامى گرديديد؟ اصولا چرا از گروه موسوم به «جريان انحرافى» على رغم هشدار و اعلام خطر علماى بزرگ اعلام برائت نمى كنيد بلكه از اين افراد دفاع مى نماييد؟

هیچ نظری موجود نیست: