نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ خرداد ۳۰, دوشنبه

فراموش شدگان اوین... هفت سال حبس برای هانیه (شراره) صانع فرشی


farshihanieh_110619اخز - گزارش دریافتی: خانم هانیه (شراره) صانع فرشی پس از نزدیک به یک سال حبس در چهارشنبه گذشته توسط قاضی مقیسه به اتهام توهین به مقدسات و رهبری به ٧ سال زندان محکوم شد و این در حالیست که خبر این حکم ظالمانه از رصد فعالان حقوق بشری دور مانده است... 
                                             
خانم صانع فرشی یکی از زندانیان جنبش سبز است که مدتهاست هم در زندان اوین و هم در زندان بی خبری ما به سر می برد. هانیه (شراره) صانع فرشی ٢٨ ساله در یورش ماموران امنیتی در ساعت شش صبح روز ۲۷ تیر ۸۹ به منزل‌اش در تبریز بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین در تهران منتقل شد. هانیه تحت فشار ماموران اوین به اتهام ارتباط با بیگانه و توهین به مقدسات بوده و مدت ٢ ماه را در انفرادی و شرایط سخت روحی_ روانی زیر شکنجه و بازجویی های طولانی مدت بوده و در این مدت به بیماری افسردگی دچار شده است. هانیه پدرش را در آبان ماه گذشته از داست داده و حتا اجازه حضور در مراسم پدر را نیز نداشته و مادر پیر هانیه هر ٢ هفته یکبار برای دیدار ٢٠ دقیقه ای با هانیه مسافت تبریز_تهران را بر تن رنجورش هموار می کند تا شاید هم تسلای دل دردمندش باشد و هم راحیه ای برای دختر در بندش! 
امروز بر اساس گزارش یکی از فعالان آزاد حقوق بشر در تماسی که با خانواده هانیه گرفته شده، گفته شده در چهارشنبه گذشته قاضی مقیسه خانم هانیه صانع فرشی رو به اتهام توهین به مقدسات و شخص رهبری به ٧ سال زندان محکوم کرده و این در حالیست که خانم صانع فرشی سابقه سیاسی نداشته و صدور این حکم بدون اجازه داشتن وکیل و گرفتن اعترافات در سلول انفرادی و زیر شکنجه بوده و از ظالمانه ترین احکام صادر شده برای زندانیان جنبش سبز می باشد. 
بر ماست که صدای مظلومیت هانیه و صدها هانیه دیگر که در لیست فراموش شدگان قرار گرفته اند را به گوش نهادهای حقوق بشری و جامعه جهانی برسانیم. 
بر دلم گرد ستمهاست خدایا مپسند 
که مکدر شود آیینه مهر آیینم

هیچ نظری موجود نیست: