نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ فروردین ۲۲, دوشنبه

کوشش نظامی - امنیتی برای خارج کردن دولت عراق از زیر فشار

فراسوی خبر... 27 فروردین



منصور امان


به مُوازات افزایش فشار بین المللی بر دولت عراق به دلیل حمله به شهر اشرف و کُشتار دهها تن از ساکنان آن، طراحان و سفارش دهندگان این یورش ناچار به بیرون آمدن از پُشت پرده شده و به گونه مُستقیم وارد صحنه جنایت شده اند.

در حالی که رژیم جمهوری اسلامی تا روز شنبه تلاش کرده بود برای پرهیز از برانگیختن حساسیت بیشتر، پُشتیبانی علنی از تهاجُم نظامی به مُخالفان خود را در سطح دیپلُماتیک نگه دارد، حجم بی پیشینه محکومیت بین المللی این اقدام که در ایستگاه اول مُتوجه مُجری آن (دولت عراق) گردید، آن را ناگُزیر به شانه دهی کامل زیر این تبهکاری مُسلحانه ساخت.

روز گُذشته (یکشنبه) دو سرکرده سپاه پاسداران بر خواست جمهوری اسلامی مبنی بر آنچه که "انحلال" سازمان مُجاهدین خلق خواندند پافشاری کرده و آمریکا را به حمایت از این سازمان مُتهم کردند. جانشین سرکرده سپاه پاسداران، آقای حُسین سلامی توضیح داد: "گروهک مُنافقین نباید اجازه فعالیت و تشکیلات داشته باشد و ما خواهان این هستیم که این تشکیلات مُنحل شود."

همزمان، آقای مُحمد پاکپور، سرکرده نیروی زمینی سپاه پاسداران نیز همراه با ابراز سرخوردگی از برخوردن به مانع در دستیابی به این هدف، گفت: "اگر حمایت آمریکاییها نبود، مُنافقین نمی توانستند تاکُنون در برابر مردُم عراق دوام بیاورند."

در همین روز، مجلس مُلاها نیز جلسه محرمانه تشکیل داد تا "پیرامون تحوُلات منطقه" به رایزنی بپردازد. رییس شورای امنیت ملی رژیم که به این نشست دعوت شده بود، از حضور در آن خودداری کرد اما این امر مانع آن نشد که اعضای کُمیسیون امنیت ملی مجلس بعدا به صورت آشکار از زیر ضرب رفتن دولت آقای مالکی به دلیل پایمالی حُقوق بشر شکایت کنند.

کوشش نظامی - امنیتی رژیم ولایت فقیه برای خارج کردن دولت عراق از زیر حملات بین المللی و داخلی و ارسال پیام پُشتیبانی از آن، بیش از همه نشانگر غافلگیر شدن آنها در برابر این واکُنشها است. دولتهای آمریکا و انگلیس، اتحادیه اُروپا و اتحادیه عرب یورش نظامی به ساکنان اشرف و کُشتار آنها را محکوم ساخته اند. سازمانهای غیر دولتی همچون عفو بین الملل، سازمان خبرنگاران بی مرز و کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران خواستار توقف این حملات و تحقیق در باره آن شده اند. نهاد بین دولتی شورای امنیت سازمان ملل، سفیر عراق را برای توضیح در باره کُشتار ساکنان اشرف احضار کرد و یک نهاد دیگر، اتحادیه اروپا با فراخواندن دولت عراق به "احترام به حُقوق انسانی ساکنان اُردوگاه اشرف"، از قصد خود مبنی بر اعزام بازرسان بین المللی به این کشور خبر داد.
از سوی دیگر، تا کُنون شُمار زیادی از سازمانها، گروه ها و تشکُلهای سیاسی، حُقوق بشری و صنفی ایرانی نیز جنایت سفارشی دولت مالکی را محکوم کرده و پایان اقدامات ضدانسانی علیه ساکنان اشرف را خواستار شده اند.
این - همانی رژیم جمهوری اسلامی میان شرایط فعلی و بُحران اجتماعی در کشورهای منطقه با حمله آمریکا به عراق در سال 2003، تا کُنون دستاوردی جُز به کُنج رانده شدن آقای مالکی نداشته است. دفاع صریح سرکردگان سپاه پاسداران، بازوی اجرایی سیاست صُدور ارتجاع مذهبی در عراق و نیز پایوران امنیتی رژیم از یورش مُسلحانه و خشونت بار به شهر اشرف، شرایط را برای هر دو طرف در تهران و بغداد بهتر نمی کند.

هیچ نظری موجود نیست: