نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ فروردین ۱۷, چهارشنبه

اعتراف وزیر امورخارجۀ فرانسه به خطر فرورفتن در باتلاق در لیبی



رادیو فرانسه

آلن ژوپه، وزیر امور خارجۀ فرانسه، امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با یکی از رادیو های خبری این کشور وضعیت نظامی در لیبی را "آشفته و نا روشن" نوصیف کرد. آلن ژوپه در این مصاحبه برای نخستسن با ر اعتراف کرد که احتمال فرورفتن جامعۀ بین المللی در "گرداب لیبی" احتمال و خطری است که وجود دارد

آلن ژوپه افزود پاریس صدای شورشیان لیبی را که از کاهش پشتیبانی نظامی ناتو گله مندند شنیده است و بر این باور است که وضعیت موجود در شهر "مصراته" نمی تواند ادامه پیدا کند.

فرمانده نظامی شورشیان لیبی دیروز (سه شنبه) در انتقادی شدید اللحن از سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو)، این سازمان را متهم کرد که اهالی شهر "مصراته" را به حال خود رها کرده تا زیر آتش نیروهای طرفدار معمر قذافی جان دهند.

ژنرال عبدالفتاح یونس، فرمانده نظامی شورشیان لیبی، ضمن فراخواندن مطبوعات و رسانه های جهان به پشتیبانی از مردم "مصراته" از این رسانه ها خواست از ناتو بخواهند که به کمک مردم "مصراته" بشتابد.

خبرگزاری فرانسه، در گزارشی از بنغازی، که به نوعی به پایتخت شورشیان تبدیل شده است، می نویسد شهر "مصراته"، که از نظر وسعت و جمعیت سومین شهر لیبی است، در ٢١٤ کیلومتری طرابلس، پایتخت این کشور، قرار دارد و از ٤٠ روز پیش در محاصره و زیر آتش نیروهای هوادار قذافی است.

این نیروها مساجد، بیمارستان ها و خانه های مردم را در این مدت با سلاح سنگین بمباران کرده و دست کم ٢٠٠نفر را کشته و صدها تن دیگر را زخمی کرده اند. بی آبی و بی برقی از دیگر مشکلات ساکنان "مصراته" است.

وزیر امورخارجۀ فرانسه در بخش دیگری از مصاحبۀ امروز خود احتمال تحویل سلاح از سوی فرانسه به شورشیان لیبی را قاطعانه رد کرد و گفت باید وارد مرحلۀ تلاش دیپلماتیک و یافتن راه حلی سیاسی شد.

آلن ژوپه در حالی از تلاش براسی یافتن راه حل سیاسی و وجود طرف های مذاکرۀ معتبر به عنوان شرط ضروری آغاز چنین روندی سخن می گوید که رژیم لیبی شرط شروع هر گونه مذاکره را "بر زمین گذاردن سلاح از سوی شورشیان" اعلام کرده است.

معاون وزارت امورخارجۀ لیبی دیروز گفت شورشیان باید اول سلاح های شان را بر زمین بگذارند و سپس در روند سیاسی مشارکت کنند.

سر انجام این که دیشب "خالد الکعیم"، یکی از معاونان وزارت امورخارجۀ لیبی در گفتگوئی با خبرگزاری فرانسه از انتصاب "عبدالعاطی العبیدی" به عنوان وزیر امورخارجۀ جدید لیبی خبر داد. العبیدی که پیش از این معاون وزیر امورخارجه در امور اروپا بوده است جانشین "موسی کوسا"، وزیر امور خارجۀ پیشین، می شود که از رژیم بریده و به لندن گریخته است.


منبع: رادیو فرانسه: 17 فروردین 1390

هیچ نظری موجود نیست: