نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ بهمن ۲۳, شنبه



کوکتل مولوتف، این کوچولوی قدرتمند!
کوکتل مولوتف (Molotov cocktail) يک بطري شیشه ای حاوي ماده سوختی آتش زا است که در صورت پرتاب و شکسته شدن باعث ايجاد حجم وسيعي آتش غير قابل مهار مي شود و از آن در درگيري هاي خياباني براي ايجاد رعب و وحشت و سردرگمي در بين نيروهاي دشمن (مثل گارد ضد شورش) و متفرق کردن آنها و همچنین از آن برای به آتش کشیدن مراکز حساس دولتی در شب استفاده می شود. کوکتل مولوتف سلاح بسيار ساده، ارزان و کارآمد است و امروزه در بسياري از درگيري هاي چريکي و خياباني در سطح جهان استفاده مي شود. قدرت تخریبی کوکتل مولوتف زمانی جلوه واقعی پیدا می کند که هزاران معترض خشمگین همزمان با هم، از آن در نقاط مختلف شهر برای آسیب رساندن به قوای ستمگران و اماکن مورد استفاده آنها بهره ببرند.
تاريخچه ساخت کوکتل مولوتوف:
وقتي‌ که روس‌ها در اتحاد اوليه با هيتلر در سال ۱۹۳۹، به کشور فنلاند حمله ور شدند، "وياچسلاو مولوتف" (Vyacheslav Mikhailovich Molotov) وزير خارجه استالين جنايت کار بود. در مقابل اعتراض بين‌المللي به بمباران بي رحمانه شهرهاي فنلاند، "وياچسلاو مولوتف" بي‌شرمانه مدعي شد که هواپيما‌هاي روس فقط آذوقه بر سر ملت فنلاند مي ريختند!!.
مردم قهرمان فنلاند هم که نارنجک و بمب و مهمات چنداني نداشتند، با الکل، نفت، بنزين و روغن، بمب هاي ساده‌اي ساختند و با آن به جنگ تانک‌هاي روس رفتند. آنها براي مزاح، اسم اين بمب هاي الکلي را کوکتل مولوتف نهادند و گفتند، اين کوکتل (پذيرايي) عوض آن غذاهايي‌ که بر سر ما انداختي!!!.

دليل موفقيت کوکتل مولتف، سادگي و قدرت آن بود. بطري‌هاي اوليه را همان کارخانه عرق کشي‌ فنلاند با الکل درست ميکرد، ولي‌ بعدا معلوم شد که مخلوط بنزين و روغن موتور کاراتر بود. فنلاندي‌ها سر شيشه را خالي‌ مي گذاشتند، فتيله پارچه‌اي داخل مواد قرار ميدادند، و درب آنرا با چوب پنبه يا چسب نواري مي بستند، تا محتويات ماده سوختي بيرون نريزد. فتيله که آتش مي گرفت، چون سر بطري بسته بود به مواد سوختي داخل بطري نمي رسيد، اما بعد از پرتاب بطري و شکسته شدن شيشه، فتيله مشتعل، مواد پراکنده شده را آتش مي زد. فنلاندي‌ها به زودي دانستند که با اضافه کردن شکر، مايع ظرفشوي، خرده پلاستيک (استايروفوم) يا حتي سفيده تخم مرغ مي شد به کوکتل مولوتف خواص دود زائي، دير سوزي يا کم پخشي داد.

آموزش ساخت کوکتل مولوتف در خانه
مواد لازم جهت ساخت کوکتل مولوتف در خانه:
1- بطري شيشه اي مانند شيشه نوشابه، دلستر، آبليمو یا ... (سعی کنید دهانه بطری زیاد گشاد نباشد تا بستن آن راحت باشد)
2- ماده ژل سوختي از قبيل مخلوط بنزين و روغن موتور (تا کمی بیشتر از نصف بطری باید پُر شود)
3- يک تکه پارچه آغشته به سوخت که به عنوان فتيله عمل کند. (پارچه را باید گره بزنيد و با فشار درون دهانه بطري جاي دهيد تا هنگام پرتاب کوکتل مولوتف محتواي درون آن به بيرون پرتاب نشود يا از چوب پنبه براي محکم کردن درب بطري استفاده نماييد).

طرز تهيه کوکتل مولوتف:
روش ساخت يک کوکتل مولوتف قدرتمند، راهنمای ساده:
1- يک بطري شيشه اي (مثل بطري شيشه نوشابه، دلستر يا آبليمو) را برداريد. (سعی کنید دهانه بطری زیاد گشاد نباشد تا بستن آن راحت باشد)
2- داخل آن ژله سوختي ناپالم، (اگر نداريد {مخلوط بنزين و روغن موتور} يا {مخلوط بنزين و گازوييل}) بريزيد، به طوري که کمی بیشتر از نصف بطري پُر شود.
3- حال يک پارچه آغشته به بنزين يا گازوييل را داخل بطري قرار دهيد به طوري که داخل مخلوط ناپالم (يا بنزين و ..) قرار بگيرد و مقداري از آن هم از دهانه بطري بيرون بزند.
4- پارچه را از وسط گره بزنيد و با فشار درون دهانه بطري جاي دهيد تا هنگامپرتاب کوکتل مولوتف، محتواي ماده سوختی درون آن به بيرون پرتاب نشود يا از چوب پنبه براي محکم کردن درب بطري استفاده نماييد. (یکی از مهمترین بخش های ساخت کوکتل مولوتف همین محکم بستن درب بطری آن با چوب پنبه یا گره سفت است تا هنگام پرتاب محتویات سوختی بر روی شخص پرتاب کننده ریخته نشود!)
اکنون کوکتل مولوتف شما آماده است.
کافي است هنگام نیاز، سر پارچه کوکتل مولوتف را آغشته به بنزین یا گازوییل یا الکل کنید و آن را با فندک آتش زده و کوکتل مولوتف را به سمت نيروهاي مزدور سرکوب گر یا اماکن دولتی پرتاب کنيد تا شیشه بطري آن شکسته و متلاشي شود. (قبل از آتش زدن، سر پارچه را حتما مقداری آغشته به ماده سوختی مثل بنزین یا گازوییل کنید تا هنگام پرتاب، شعله آتش آن خاموش نشود)
در نتيجه اين پرتاب و شکستن شیشه بطری، ژل سوختي آتش گرفته و به اطراف پراکنده مي شود و همراه با آن حجم زيادي از آتش توليد مي شود که مهار آن بسيار سخت و ناممکن خواهد بود.
کوکتل مولوتف را مي توان براي مدت هاي طولاني نگهداري کرد و از اين نظر سلاح بي خطري به حساب مي آيد.

آموزش ساخت کوکتل مولوتف های پیشرفته ناپالم
توجه داشته باشيد در کوکتل مولوتف هايي که تنها از بنزين براي تهيه ماده سوختي استفاده مي شود، بنزين با شدت و حرارت زيادي مي سوزد اما شعله آن دوام زيادي ندارد و به سرعت فروکش مي کند. در نوع پيشرفته کوکتل مولوتف، به جاي سوخت معمولي، از ناپالم (Napalm) استفاده مي شود. از نظر تئوري ناپالم به ماده غليظي گفته مي شود که خاصيت اشتعال دارد.

ماده سوختی ناپالم را به روش هاي زير مي توان درست کرد:
1- مخلوط بنزين و روغن موتور
2- مخلوط بنزين و صابون مايع يا مايع ظرفشويي
3- مخلوط بنزين و پارافين
4- مخلوط بنزين و قير
5- مخلوط بنزين و استايروفوم (يونوليت)
6- مخلوط بنزين و چسب (سيريش يا چسب آهن)

*(منظور از مخلوط: به نسبت مساوي يا 60 به 40)

"کوکتل مولوتف ناپالم" با "کوکتل مولوتف بنزيني" تفاوتي از نظر ساخت ندارد. اما دوام شعله "کوکتل مولوتف ناپالم" بسيار بيشتر است و به علت خاصيت چسبندگي و غلظت زياد ناپالم، خاموش کردن آن بسيار مشکل مي باشد.

توجه: اگر هنگام آتش زدن پارچه سر بطري، آتش به ماده سوختي داخل بطري برسد امكان انفجار بطري وجود دارد. برای جلوگیری از این مورد باید درب بطری را خیلی محکم ببندید. برای این منظور پارچه را از وسط گره بزنيد و با فشار درون دهانه بطري جاي دهيد، یا با استفاده از چوب پنبه درب بطری را محکم مسدود کنید. بهتر است اگر مي خواهيد از اين اسلحه براي مقابله با نيروهاي مزدور سرکوبگر استفاده کنيد از قبل در محلي امن، براي پرتاب آن تمرين کنيد تا هنگام نبرد دچار مشکل نشويد.

- توصيه يک کوکتل مولوتف ساز بنزين و روغن موتوري در يک وبلاگ:
"براي نتيجه بهتر حتما بنزين و روغن موتور را با هم مخلوط کنيد، مثلا براي يک ليتر سوخت کوکتل مولوتف تقريبا 600 سي سي بنزين و 400 سي سي روغن موتور را با هم قاطي کنيد."

- دستور العمل ساخت يک نمونه قدرتمند از کوکتل مولوتف ناپالم:
ترکيب 20% تينر با 20% يونوليت خورد شده با 60% بنزين برای تهیه مخلوط ماده سوختی. این مخلوط حتماً بايد به‌ دور از آتش تهيه شود و بعد از ترکيب شدن، مشابه با غلظت عسل خوراکي درآيد تا خاصيت عمل کنندگي مناسب را داشته باشد.

کوکتل مولوتف های کوچک (Mini molotov cocktails)
خوبی کوکتل مولوتف های سایز کوچک در این است که به راحتی در جیب کاپشن شما جاسازی می شوند. اما به دلیل اینکه ماده سوختی در آنها کم است قدرت آتش زایی بالایی ندارند.

تصاويري از نحوه پرتاب کوکتل مولوتف:
پرتاب ترک موتور در حين حرکت
پرتاب با دستکش
لعنت خدا بر هر چه مزدور ستمکار بي شرف. آمين

کوکتل مولوتف را مي توان براي مدت هاي طولاني نگه داري کرد و از اين نظر سلاح بي خطري به حساب مي آيد. بنابراين از اين سلاح بي خطر (مدل قدرتمند ناپالم) بسازيد و در منزل نگهداري کنيد تا وقت هجوم ناگهاني نيروها توان مقابله با آنها را داشته باشيد. به ياد داشته باشيد حتما دو سه بار بيرون از خانه (مثلا خارج از شهر) کوکتل مولوتف هاي دست ساز خود را پرتاب کنيد تا نحوه کار با آن را به خوبي فرا گيريد.
بهتر است اگر مي خواهيد از کوکتل مولوتف براي مقابله با نيروهاي مزدور سرکوبگر استفاده کنيد از قبل در محلي امن براي پرتاب آن تمرين کنيد تا هنگام نبرد دچار مشکل نشويد.

کوکتل مولوتف به زبان انگليسي: Molotov cocktail
Molotov bomb ، petrol bomb ، gasoline bomb ،‌ koktail molotowa

املاهاي غلط در فارسی براي کوکتل مولوتف:
کوکتل مولوتو ، کوکتل مولوتوو ، ککتل مولوتوف ، کوکتول مولوتوف ، کوکتل مولوتوف ، کوکتل مولوتون ، کوکتل مولتن ، کوکتل موروتف ، کوکتل موروتوف ، کوکتل مرتف ، کوکتل مورتوف ، ککتل ملوتوف ، ککتل ملوتوف ، کوکتل مولتف ، کوکتل ملتف ، ککتل ملتف ، 
کوکتل مولتوف ، ککتول ملوتوف

تصاویری از آشفته کردن اوضاع گاردي ها با کوکتل مولوتف در کشورهاي اروپايي:
این همه شغل خوب تو دنیا هست. آدم احمقی که بیاد مزدور بشه همین بلاها به سرش بیارن حقشه!!!

- آتش زدن مقر پليس و ماشين هاي پليس در ايران ظهر عاشوراي 1388:
اخطار: استفاده نابجا از روش هاي مخرب در اين وبلاگ
در مواقع غير ضرور شرعا حرام است و مسئوليت عواقب آن بر عهده خودتان است.

هیچ نظری موجود نیست: