نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ بهمن ۱۵, جمعه

لباس شخصی" در ایران تا "شتر شخصی" در مصر


جعفر پویه
اتفاقات در کشورهای خاورمیانه و عربی، سردمداران رژیم جمهوری اسلامی و اصلاحگران آنها را به هذیان گویی انداخته است. در روزهای گذشته امواج وسیعی از مردم به جان آمده از زورگوییهای رهبران مادام العمر کشورهای تونس، مصر، اردن و یمن به خیابان آمدند و علیه رژیمهای خودکامه و مستبد اعتراض کردند. تعداد بسیار زیاد جمعیت شرکت کننده در این اعتراضات توسط شبکه های خبری بین المللی به اقصا نقاط جهان مخابره می شود و همگان چشم به این اعتراضات و خواسته های مردم دوخته اند.
منهای حضور تشکیلاتی قدرتمند بعضی از احزاب اسلامی برای استفاده از این اوضاع و موج سواری که حمایت بعضی از شبکه های خبری را نیز به همراه دارد اما رهبران و پایوران رژیم ضد انسانی جمهوری اسلامی نیز که هنوز از قداره های سرکوب جنبش مردم توسط آنان خون می چکد و بسیاری از جوانان معترض در خیابانهای کشور در زندانها تحت شکنجه شان قرار دارند، خود را همراه جنبش منطقه ای دانسته و وقیحانه از اعتراضات آنان حمایت می کنند. علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه تازه گماشته شده رییس جمهور منفور و برگزیده ولی فقیه رژیم در مورد اعتراضات مردم مصر می گوید: "
ما نیز به سهم خود همراه با آزادیخواهان جهان از نهضت ملت بزرگ مصر حمایت می کنیم."
اینکه از چه موقع تا حالا این رجاله های آدمکش و سرکوبگر همراه آزادیخواهان جهان شده اند بماند، اما او وقیحانه ادامه می دهد: "
با شناختی که از مردم بزرگ، انقلابی و تاریخ ساز مصر داریم، مطمین هستیم که آنان نقش خود را در ایجاد خاورمیانه‌ای اسلامی که متعلق به تمامی آحاد مردم آزاده، عدالتخواه و استقلال طلب منطقه است، به خوبی ایفا خواهند کرد."
و اینگونه صالحی اعتراضات مردم مصر را رویای رژیم خونخوار خمینی یعنی، خاورمیانه اسلامی قلمداد می کند. این همان خواستی است که واحد قدس سپاه پاسداران سالهاست برای رسیدن به آن از ارتکاب هیچ جنایتی فروگذاری نکرده و با ترور و قتل و دخالت در امور دیگر کشورها به دنبال آن است.
از سوی دیگر، رامین میهمان پرست، سخنگوی وزارت امورخارجه رژیم، اعتراضهای مردم مصر را "بیداری اسلامی" توصیف کرده و گفت: "
نباید همچون کشورهای غربی عنوان "اغتشاش" را برای این "این موج بیداری اسلامی" به کار برد."
این درحالی است که از رهبر تا پادوهای دست چندم او مردم ایران را که علیه ظلم و ستم رژیم ولایت فقیه به خیابانها آمده بودند، "میکروب"، "خس و خاشاک"، "بزغاله"، "اغتشاش گر" و "فتنه گر" نامیده و با فجیع ترین شکل ممکن آنان را سرکوب کردند. عمله اکره ولی فقیه نه تنها جوانان مردم کشور را به القاب فوق نامیده، بلکه بساط داغ و درفش را علنی کرده و با تجاوز جنسی و کشاندن دستگیرشدگان به تلویزیون و .... روی همه دیکتاتورها و مستبدین تاریخ را سفید کردند.
همچنین علی لاریجانی، رییس مجلس آخوندها در مورد اعتراضات مصر گفت: "
دولت آمریکا در امور مصر دخالت نکند، زیرا مردم مصر دموکراسی شتری نمی خواهند."
این نمک پرانی در حالی از سوی لاریجانی انجام می شود که جوانان ایرانی شترسواران سرکوبگر مصری را با تشبیه به لباس شخصیهای ولی فقیه، "شتر شخصی" نام نهاده اند. معلوم نیست اگر مردم مصر دموکراسی شتری نمی خواهند، چرا مردم ایران باید دموکراسی "تجاوز گری جنسی" بخواهند؟
لاریجانی در ادامه حرفهایش همچنین می گوید: "جوانان امروز از مسایل سیاسی مطلع هستند و با قطع اینترنت و شبکه ها دردی دوا نمی شود."این درحالی است که رژیم ولایت فقیه در اعتراضات مردم ایران نه تنها اینترنت را قطع بلکه، شبکه تلفنهای همراه را نیز از کار انداخت تا جلو خبر رسانی جوانان ایرانی را بگیرد.
اما منهای حرفهای دار و دسته قلدران در قدرت، موسوی و کروبی نیز دیداری با یکدیگر داشته و با انتشار بیانیه ای می گویند: "
ما معتقدیم اگر در ایران نیز به معترضین پس از انتخابات اجازه راهپیمایی داده شو،د مشخص خواهد شد کدام جریان از پایگاه اجتماعی و مردمی برخوردار است."بعید است که موسوی و کروبی ندانند که طبق قانون اساسی رژیم ولایت فقیه، تجمع و اعتراضات در حالی که با اسلحه نباشد، آزاد است و نیاز به مجوز ندارد. منهای آن، مگر مردم مصر و اردن و تونس از دولتهای خود اجازه راهپیمایی گرفته اند که این دو کاندیدای ریاست جمهوری گذشته رژیم بست نشسته و با التماس خواهان اجازه راهپیمایی از سرکوبگران شده اند؟
امواج اعتراضات مردم در منطقه، پایوران و سردمداران رژیم را به وحشت انداخته و آنان با فرار به جلو و بیان همراهی سعی دارند تا ترس خود از به میدان آمدن مردم ایران را بپوشانند.

هیچ نظری موجود نیست: