نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ بهمن ۲۰, چهارشنبه

رقص و پایکوبی همراه با شعارهای سیاسی در میدان تحریر قاهره

 + عکس



یورو نیوز: تظاهرکنندگان مصری در پانزدهمین روز از آغاز اعتراضات خود علیه حسنی مبارک، رییس جمهوری مصر خواستار فشار بیشتر از سوی مذاکره کنندگان برای کناره گیری قدرت شدند. حدود هزار نفر از تظاهرکنندگان همچنین با اشاره به موضع گیری ارتش در مودر حمله نکردن به تظاهرکنندگان می گویند قانون منع آمد و شد باید لغو شود.
   
مذاکرات میان گروههای مخالف و نمایندگان حکومت مصر از روز یکشنبه در قاهره آغاز شد. گروههای مخالف حسنی مبارک با وجود توافق اولیه با معاون ریاست جمهوری این کشور برای انجام تغییرات ساختاری و اصلاح قانون اساسی، از روند مذاکرات ناخشنودند و می گویند پیشنهادهای دولت برای اصلاحات ناکافی است.

از سوی دیگر تظاهرکنندگان می گویند تا زمان خروج حسنی مبارک از کشور حاضر نیستند میدان تحریر، مرکز اصلی تجمعات در شهر قاهره را ترک کنند. تظاهرکنندگان می گویند هیچ تضمینی وجود ندارد که در صورت توقف تظاهرات، خواستۀ آنها اجابت شود.

مخالفان حکومت مصر خواستار خداحافظی حسنی مبارک از قدرت هستند اما رییس جمهور این کشور پس از اعلام دولت جدید، در سخنانی از تصمیم خود برای ماندن بر سر قدرت تا انتخابات ریاست جمهوری در سپتامبر آینده خبر داد.

با و جود اینکه اخبار مختلف حاکی از بازگشت روند عادی زندگی به خیابان های قاهره است اما ترس از وجود پلیس مخفی در میان مردم در حال گسترش است. بسیاری از تظاهرکنندگان می گویند پس از ترک تظاهرات طی روزهای گذشته توسط افرادی که خود را ماموران امنیتی مصر معرفی کرده اند دستگیر و بازجویی شدند. خبرگزاری فرانسه به نقل از تظاهرکنندگان می نویسد تهدیدات پلیس و ماموران امنیتی طی روزهای اخیر زیاد شده است.




هیچ نظری موجود نیست: