نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ دی ۱, چهارشنبه

نابودی روزانه 40 هکتار از جنگل هاي شمال

  
رروزنامه حمایت : ييس مرکز تحقيقات کشاورزي و منابع طبيعي مازندران با اشاره روند روز افزون نابودي عرصه هاي طبيعي اظهار داشت: روزانه 40 هکتار از جنگل هاي شمال نابود و جنگل زدايي مي شود.
محمد اميني افزود: متاسفانه روند جنگل زدايي و صدمه زدن به مراتع شمال کشور به طبع انساني زيان وارد مي کند.
وي خاطر نشان کرد: تخريب شديد منابع طبيعي در شمال کشور بسيار خطرناک بوده که بايد از توان نخبگان و فرهيختگان بسيجي در اين زمينه استفاده کرد.
رييس مرکز تحقيقات کشاورزي و منابع طبيعي مازندران با اشاره به اينکه نقش کشاورزي در اقتصاد و خودکفايي کشور بايد ترسيم شود تصريح کرد: عليرغم سوق يافتن ديرهنگام کشاورزي مازندران از سنتي به صنعتي، هنوز تفکر برخي برنامه ريزان براي توسعه کشاورزي در استان هاي شمالي سنتي است.
اميني با اشاره به عضويت 10 هزار مهندس کشاورزي در سازمان نظام مهندسي کشاورزي و منابع طبيعي استان افزود: هم اکنون 60 درصد اين افراد جوياي کار هستند.
وي با اعلام اينکه مازندران در حوزه نانوتکنولوژي به توفيقاتي دست يافته است گفت: اين توفيقات و پيشرفت ها بايد در بخش کشاورزي نيز حادث شود.
وي نرخ بيکاري کارشناسان کشاورزي در کشور را 20 درصد و اين ميزان را در مازندران 30 درصد اعلام کرد و گفت: افزايش فارغ التحصيلان اين رشته در استان و کشور تهديد آميز شده است.
اين مسوول کشاورزي مازندران با اشاره به اينکه تکه شدن اراضي و دگرگوني اين اراضي در قالب باغ و ويلا بسيار نگران کننده است افزود: اکوسيستم و حفاظت منابع طبيعي مناطق شمالي ايران به مخاطره افتاده است.
وي با تاکيد بر تقويت استراتژِي توسعه اي مازندران مبتني بر کشاورزي گفت: نخبگان بسيجي بايد فعالان بخش کشاورزي را براي رسيدن به اهداف چشم انداز بخش کشاورزي ياري رسان باشن
د

هیچ نظری موجود نیست: