نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ آبان ۱۸, سه‌شنبه

شکنجه های تکان دهنده این فعال اجتماعی

پنج دندان وی را با انبردست کشیده، کف پای وی را با مته سوراخ کرده و پس از داغ کردن پشت وی با اتو، ناحیه ی سوختگی را بی رحمانه شلاق زده اند


۱۴ سال حبس برای احمد باب

احمد باب،‌ فعال اجتماعی اهل مریوان از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر به ۱۴ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، باب در مورد اتهاماتش گفته است: به هیچ‌وجه اتهامات اعلام‌شده از سوی دادگاه را قبول ندارم. این حکم به استناد مواد ۴۹۹، ۵۰۰ و ۵۰۱ قانون مجازات اسلامی صادر شده است.

احمد باب، پیش از این شرح شکنجه و بازجویی‌های غیرقانونی خود را طی گزارش‌های مختلف منتشر کرده بود.

به گزارش سازمان ضد اعدام کردستان، احمد باب از همان لحظه ی نخست دستگیری به مدت پنج ماه زیر آماج شکنجه های متوحشانه ی نیروهای اطلاعاتی قرار می گیرد. به طوری که پنج دندان وی را با انبردست کشیده، کف پای وی را با مته سوراخ کرده و پس از داغ کردن پشت وی با اتو، ناحیه ی سوختگی را بی رحمانه شلاق زده بودند. این در حالی است که نامبرده در این مدت امکان استفاده از هیچ پماد یا پانسمانی برای مداوای زخم های ناشی از شکنجه برخوردار نبوده و عفونت زخم ها نیز روز به روز بر درد وی می افزوده است.

احمد باب در زندان 31 کیلو گرم کاهش وزن داشته است تا جایی که چند تن از ماموران اداره ی اطلاعات در حین انتقال احمد باب به زندان وی را حمل می کردند.

احترام آزادی

هیچ نظری موجود نیست: