نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ آبان ۲۹, شنبه


ممانعت از حضور بر سر مزار فروهرها

شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰ نوامبر ۲۰۱۰

parasto-frouhar-3.jpg
عصرنو: بر اساس اخبار رسیده صبح دیروز پرستو فروهر، خانواده و بستگان بر سر مزار زنده یادان پروانه و داریوش فروهر، با حضور گسترده نیروهای حکومت، اعم از رسمی و لباس شخصی مواجه شده اند که هر گونه رفت آمد در محل آرامگاه فروهرها را کنترل می کردند. آن ها حتی به اعضای خانواده هم اجازه حضور بر سر مزار این دو را نمی دادند و برخی از بستگان، تنها با اعتراض شدید خانم پرستو فروهر توانسته اند از حلقه ماموران عبور کنند.
هم چنین شاهدان عینی گزارش نموده اند که همه عابران در این محوطه از طرف این نیروها کنترل می شدند و از نزدیک شدن آن ها به آرامگاه فروهرها و گذاشتن گل بر سر مزار آن ها جلوگیری می کردند.
لازم به توضیح است که امسال ماموران امنیتی از برگزاری مراسم سالگرد در خانه فروهرها نیز با تهدید خانواده جلوگیری کردند.
پرستو فروهر در مصاحبه ای با رادیو فردا این مورد گفته است که: پس از ورود به ایران، مقامات امنیتی وی را احضار و به او اطلاع دادند که برگزاری هر گونه مراسم برای بزرگداشت داریوش و پروانه فروهر ممنوع است و هیچ اجازه‌ای برای دعوت رسانه‌ای از مردم داده نخواهد شد.
خانم فروهر اظهار کرده است که مأموران امنیتی در چند سال گذشته از صدور مجوز برگزاری این مراسم خودداری کرده و اکنون شش سال است که علاوه بر عدم صدور مجوز برای برگزاری مراسم در اماکن عمومی، با استقرار در اطراف منزل فروهرها در تهران، مانع از برگزاری هر گونه تجمعی در منزل شخصی آن‌ها نیز می‌شوند.
وی افزوده است که: «به هر صورت همچنان که اعتراض داشتم، اعتراض خواهم داشت. این روند ناعادلانه است. همچنان که قتل پدر و مادر من فاجعه‌ای بود. آن‌چه که دستگاه قضایی روی پرونده قتل انجام داد، در واقع بی‌عدالتی مضاعفی بود در حق قربانیان این قتل‌ها و امروز هم که می‌بینیم حتی بزرگداشت آن‌ها برای ساعات محدودی در یک سال محدود می‌شود، این هم حق کشی است از آن‌ها و بازماندگان آن‌ها و تمام کسانی که می‌خواهند یاد آن‌ها را زنده نگاه دارند.»


هیچ نظری موجود نیست: