نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ آبان ۱, شنبه

شلیک به شقیقه استراتژی حذف

شلیک به شقیقه استراتژی حذف

منصور امان

دستگاه سرکوب آیت الله خامنه ای زیر فشار ادامه اعتراضها با وجود روشهای وحشیانه ای که برای پایان دادن به آن به کار می بندد، دُچار سرگیجه شده است. هدف گرفتن خانواده های زندانیان سیاسی یک نشانه دیگر از بُن بستی امنیتی است که "نظام" هیچ راهکاری برای خروج یا عقب گرد از آن ندارد.

تهدید خانُم زویا صمدی، همسر پسر آقای منصور اُسالو، رییس زندانی سندیکای کارگران شرک واحد و یورش اوباشانه به منزل مسکونی وی، تازه ترین رویدادی است که خشم جنون آمیز طراحان و مُجریان ثبات و نجات حُکومت در برابر خُنثی شدن یکی از موثرترین راه حلهای آنان برای تحمیل سُکوت و پذیرش به جامعه یعنی، زندان را پلاکارتیزه کرده است.

خانُم صمدی در اوایل تیر ماه و در حالی که باردار بود، در یک اقدام شریرانه ربوده و تحت شکنجه های غیرانسانی ای قرار گرفت که به مرگ جنین دو ماه اش مُنتهی شد. انتخاب وی به عُنوان سوژه سرکوب پس از آن صورت گرفت که دستگاه امنیتی در تلاش خود برای به سُکوت کشاندن آقای اُسالو ناکام ماند. این فعال کارگری، یک ماه پیشتر و در حالی که از دو سال قبل در زندان به سر می برد، با یک پرونده سازی جدید روبرو و به یک سال زندان بیشتر محکوم شد.

همچنانکه زندانیان سیاسی با دست زدن به اشکال اعتراضی گوناگون، شرایط غیرانسانی حاکم در زندانها و رویه های سرکوبگرانه محاکم قضایی را به چالش گرفته اند، خانواده ها و دوستان آنها نیز به طور فعال و در سطح گُسترده به بازتاب وضعیت و شرایط آنها می پردازند. این دو زاویه از برخورد مُستقیم با دستگاه سرکوب، موضوع دستگیری، شکنجه و زندان و فلسفه ای که در پس آن قرار دارد را با چالشهای سختی روبرو ساخته است. دستگاه امنیتی از تدابیر خود ایجاد فضای گورستانی و وحشت فلج کننده را انتظار می کشد اما زندانیان و بازداشت شدگان و خانواده، بستگان و آشنایان شان، آن را در عمل با نتایج به کلی مُتفاوتی روبرو ساخته اند.

دژخیمان آقای خامنه ای با چرخاندن لوله تپانچه خود به سمت پیرامون اجتماعی زندانیان، به شقیقه استراتژی خود مبنی بر حذف افراد از صحنه جامعه برای پنهان کردن آنچه که مطرح می سازند، شلیک می کنند. آنها بُحرانی را که تلاش دارند با صرف هزینه هایی گزافی همچون کهریزک، اوین و گوهردشت زیر فرش جارو کنند، به دست خود عُمومی می سازند.

اگر تنها یک نشانه برای ژرفای بُحرانی که "نظام" در آن دست و پا می زند، وجود داشته باشد، دستگاه امنیتی آن را ارایه کرده اس

هیچ نظری موجود نیست: