نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ شهریور ۱۹, جمعه

ظام حسن پور، زندانی گمنام وقایع پس از انتخابات، به 6 سال حبس تعزیری محکوم شد

نظام حسن پور، زندانی گمنام وقایع پس از انتخابات، به 6 سال حبس تعزیری محکوم شد

کمیته گزارش گران حقوق بشر - نظام حسن پور، زندانی گمنام وقایع پس از انتخابات، از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی صلواتی به 6 سال حبس تعزیری محکوم شد.

وی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به استناد ماده 616 قانون مجازات اسلامی به 5 سال زندان تعزیری و به اتهام مقاومت در برابر ماموران دولت به استناد ماده 607 قانون مجازات اسلامی به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

این شهروند 25 ساله اهل یکی از روستاهای توابع کوهدشت، نزدیک به 5 ماه پیش در روستای محل زندگی اش توسط نیروهای وزارت اطلاعات با همکاری بسیج محلی بازداشت شد. این در حالی است که به مدت 4 ماه در بند 350 زندان اوین در حالت بلاتکلیف به سر برد و هیچ‌گونه رسیدگی درمورد پرونده‌اش صورت نگرفت.

علت بازداشت این زندانی گمنام شرکت در اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته عنوان شد، ضمن اینکه تصویر نظام حسن‌پور نیز در نشریه ویژه نیروی انتظامی منتشر شده بود.

لازم به‌ ذکر است در ابتدا برادر این زندانی سیاسی بازداشت شد و نهادهای امنیتی اعلام کردند نظام حسن‌پور باید خود را تحویل دهد تا برادرش آزاد شود.

آقای حسن پور در زمان دستگیری دانشجوی ترم آخررشته علوم تربیتی و تنها نان آور خانواده6 نفری خود بود و هم اکنون در بند 350 زندان اوین به سر می برد.

هیچ نظری موجود نیست: