نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ تیر ۲۲, سه‌شنبه

صدور حکم بازداشت مریم و مسعود رجوی در عراق


« متن پیاده شده روز جمعه 18 1389پرونده هسته ای ایران مدودف: ایران به ساخت بمب هسته ای نزدیک می شود »

بدست oceania5
دادگاهی در عراق دستور بازداشت ۳۹ عضو سازمان مجاهدین خلق، از گروه های مخالف حکومت ایران، از جمله مسعود و مریم رجوی از رهبران این سازمان را به اتهام جنایت علیه بشریت صادر کرده است.

این دادگاه دلیل اتهام جنایت علیه بشریت را کمک این افراد به صدام حسین، رئیس جمهور سابق عراق، در سرکوب قیام بیست سال پیش شیعیان عراق اعلام کرده است.

سازمان مجاهدین خلق که بعد از سرکوب و دستگیری گسترده اعضایش در ابتدای دهه ۱۳۶۰ خورشیدی، مقرش را به عراق منتقل کرد، در جریان جنگ هشت ساله ایرانه و عراق، به ارتش صدام حسین کمک کرد.

اقدامی که به عقیده بسیاری از تحلیلگران منجر به عدم محبوبیت گسترده این سازمان در بین مردم ایران شده است.

اما سازمان مجاهدین خلق همکاری با صدام حسین در سرکوب قیام شیعیان و کردها در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی را تکذیب می کند.

دولت های ایران، عراق و آمریکا سازمان مجاهدین خلق را یک گروه تروریستی می دانند و دولت عراق، که در حال حاضر متشکل از ائتلاف احزاب شیعی است، قصد دارد حدود ۳۵۰۰ عضو باقیمانده این سازمان را از پایگاه اشرف در شمال بغداد بیرون کند.

قاضی محمد عبدالصاحب، سخنگوی دادگاه عالی عراق، گفت: “با توجه به شواهدی که وقوع جنایت علیه بشریت را تایید می کند، دستور بازداشت ۳۹ رهبر و عضو سازمان مجاهدین خلق از جمله مسعود رجوی، رهبر این سازمان، صادر شده است.”

به گفته آقای عبدالصاحب، دستور بازداشت مریم رجوی، همسر مسعود رجوی و رهبر شورای ملی مقاومت، شاخه سیاسی سازمان مجاهدین خلق که مقر آن در پاریس است، نیز صادر شده است.

مهدی عقبایی، از سخنگویان سازمان مجاهدین خلق، در گفتگو با رویترز صدور دستور بازداشت را تحت فشار دولت عراق دانسته است.

آقای عقبایی گفت: “این تصمیمی سیاسی، و آخرین هدیه نوری مالکی (نخست وزیر عراق) به حکومت ایران است.”

برچسب‌ها: بی بی سی

هیچ نظری موجود نیست: