نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ مرداد ۶, چهارشنبه

مصرف انرژی ایران معادل کشوری با جمعیت 750 میلیون نفر است

یک مسئول طرح هدفمند کردن یارانه هاي مازندران:
مصرف انرژی ایران معادل کشوری با جمعیت 750 میلیون نفر است
در ابتدای جرای طرح، امکان ایجاد هرج و مرج در قیمت و عرضه کالاها وجود دارد


ایلنا
حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی... با ابراز تاسف از اینکه شدت مصرف انرژی در ایران 17 برابر ژاپن ، هشت برابر قاره اروپا و دو برابر چین است یادآور شد: مصرف انرژی ایران معادل کشوری با جمعیت 750 میلیون نفر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه بیش از 37 درصد مصرف بنزین و گازوئیل خاورمیانه به ایران اختصاص دارد گفت: سرانه مصرف برق خانگی کشور سه برابر استاندارد جهانی و سرانه مصرف گاز خانگی کشور چهار برابر متوسط مصرف جهانی است.
وی با اشاره به اینکه دو میلیون خودروی عمومی 50 درصد از بنزین کشور را مصرف می کنند خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه 22 میلیون لیتر بنزین وارد می کنیم.
ابراهیمی یادآور شد: با توجه به رشد ده و نیم درصدی مصرف گاز طبیعی ، تا سه سال آینده قادر به تامین گاز مصرفی کشور نیستیم.
وی با بیان اینکه 30 درصد یارانه آرد و نان به ضایعات نان تبدیل می شود تصریح کرد: سالانه بایت هشت میلیوت تن آرد یارانه ای حدود چهار هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می شود.
ابراهیمی با اشاره به اینکه راندمان نیروگاه های تولید برق کشور 38 درصد است گفت: تلفات برق نیروگاه های کشور بین 30 تا 40 درصد است.
دبیر کمیته اطلاع رسانی ستاد طرح هدفمندکردن یارانه ها با بیان اینکه حدود 30 درصد از آب شرب مصارف خانگی هدر می رود اظهار داشت : حدود 60 درصد از یارانه های سوخت نیز در بنگاه های تولیدی هدر می رود.
...
ابراهیمی با اشاره به اینکه نوسانات قیمت خلیج فارس حامل های انرژی تا 25 درصد ، در قیمت های داخلی تاثیر نخواهد داشت گفت: 50 درصد وجوه آزاد شده بین اقشار با درآمد پائین بازتوزیع ، 30 درصد به تولید و 20 درصد هم در اختیار دولت برای طرح های عمرانی خواهد بود.
وی با بیان اینکه اصلاح قیمت حامل های انرژی در چارچوب طرح تحول اقتصادی به سرعت و حتی قبل از آن منجر به افزایش واقعی قیمت کالا ، خدمات و افزایش انتظاری موقتی قیمت کالا و خدمات خواهد شد که بر اساس تجربیات گذشته سهم افزایش انتظاری چندین برابر سهم افزایش واقعی کالا و خدمات است تصریح کرد: لازم است با تمهیدات به موقع و موثر افزایش جهشی به حداقل رسیده و در کوتاه ترین زمان به صفر میل کند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود ایجاد تقاضای کاذب جهت انباشت کالاها د ردوران گذار و انتظارات تورمی و افزایش بهای تمام شده کالاها با توجه به تغییرات ایجاد شده در مولفه های لهای تمام شده کالاها امکان ایجاد هرج و مرج در قیمت و تنظیم بازار کالاها در ابتدای اجرای طرح را در پی خواهد داشت .
وي یادآور شد: با توجه به فاصله ایجاد شده بین هدف و عملکرد تورمی امکان رسیدن به تورم بالا در مقطع اجرای طرح وجود خواهد داشت که در صورت برنامه ریزی اصولی با کمترین هزینه گذار از این مرحله میسر خواهد بود.

پايان پيام

هیچ نظری موجود نیست: